מיתוסים שחייבים לנפץ

מיתוסים ועובדות: יש דברים שחייבים לנפץ ומיתוסים ביניהם. הנה שישה מיתוסים שאתם חייבים לסלק, ליישר קו ולתת למודע שלכם ולעובדות האמיתיות לדבר בעד עצמן, וזה שווה.

4 דק' קריאה

לורי שטיינר

פורסם בתאריך 04.04.21

החיים סובבים סביב החלטות. שום דבר באמת לא משתנה, אלא אם כן אנחנו עושים משהו.

 

החיים 'בגלגול הקודם שלי', לפני החזרה בתשובה – חיים בלי אלוקים בתמונה, גרמו לי ולעוד רבים וטובים לקבל החלטות שמבוססות על מה שלימדו אותנו, אידיאולוגיות שפלשו למודע ולתת המודע שלנו. כשמתבוננים על חלק מהן מקרוב, ומדברים עליהן בקול או מעלים אותן שחור על גבי לבן, אפשר להבין ולתקן אותן.

 

כי כשאנחנו מבינים שאנו מתקנים ונוגעים בהיגיון שקרי, בגלל מה שלמדנו והתרגלנו, זה עוזר לנו לעקוב אחרי ההכוונה הפנימית שלנו. או אז, אנחנו בהחלט יכולים להתחייב לקבל החלטות נכונות ולפעול במקביל עם האמת האלוקית.

 

אז הנה הם, ששת המיתוסים שמצאתי לנכון שצריך לנפץ ולהבין אחרת:

 

הראשון: תהיה אמיתי עם עצמך – כשאנחנו חושבים על "אני", הדבר הראשון שעולה בראש זה האגו – ממה אנחנו נהנים, מה גורם לנו תענוג מידי, מה מספק את הצרכים שלנו באותו רגע. לכן, אם אנחנו חושקים בארוחת בוקר עתירת פחמימות כי זה מדבר מאוד לבלוטות הטעם שלנו, אנחנו אמיתיים עם עצמנו, אנחנו עושים את זה למרות שהדחף הזה יגרום לנו, למשל, לאחר לעבודה/לימודים/פגישה וכו', כי נצטרך להשקיע וליהנות מהאוכל.

 

הדרך בה נוכל לנפץ את המיתוס הזה היא, לשנות את איך שהוא נכתב ל: היו אמיתיים עם הערכים שלכם. למה? כי הערכים שלנו מייצגים את מה שאנו דוגלים בו, את מה שאנו שואפים אליו בחיים ואת מה שמגדיר אותנו. אם אנחנו מעריכים את העובדה שעלינו להגיע בזמן, אז אנחנו מוותרים על אותה רבע שעה במיטה בבוקר, שממילא לא עושה לנו שום דבר, ובמקומה עושים משהו מועיל. למשל, שיחה עצמית כזו שתדחוף אותנו להתחיל את היום שלנו. אנחנו גם יכולים לנצל את הזמן הזה לשיחה מתוקה וקצרה עם בורא עולם.

 

השני: לך בעקבות הלב – הלב הוא מרכז הרגשות. הוא אימפולסיבי, הפכפך ונתון לשינויים. כשאנחנו הולכים בעקבות הלב, אנחנו פועלים מתוך פרספקטיבה חושית שלא תמיד אפשר לבטוח בה. מה שאנחנו רואים, שומעים, טועמים, מריחים ונוגעים נראה ומרגיש טוב, אך לא פעם אנחנו טועים להאמין שזה הדבר הטוב. התורה מלמדת אותנו להישען על השכל ועל הלימוד השמימי שעוזר לנו להתעללות מעל השכל וההיגיון – כי שכל האמונה הוא גבוה מהכל, ועל ידי זה להימנע מללכת אחרי הלב והעיניים שלא פעם גורמים לנו לסטות מן הדרך. בהירות ניתנת להשגה כאשר מה שאנחנו יודעים כאמת בשכל מגיע ללב – "וידעת היום והשבות אל לבבך", כך שנאהב לתרגל ולעשות את מה שנכון ואחראי.

 

מאמרים נוספים בנושא:

השמנה? לא השנה! 7 מיתוסים שצריך לנפץ

וחיו בעושר… בלי אושר!

בועה של אושר
רגעים של אושר
החלום המושלם
הדרך אל האושר

הדרך הכי טובה לחופש
הגן הקסום
הוא חיכה לאישה המושלמת

שוברים את הכללים

אמונה פנאטית

 

השלישי: כל הדברים הטובים בסוף נגמרים – כשאנחנו לומדים את משנתו המדהימה של רבי נחמן מברסלב ולומדים ליישם את  האמונה בחיינו, אנחנו מגיעים להבנה שכל מה שקורה לנו הוא לטובתנו הנצחית ולכל דבר יש תכלית ומטרה! בקיצור, כל דבר טוב תלוי בפרספקטיבה שלנו, וההבנה שלנו שהחיים הם לגדול ולצמוח, והצמיחה הזו היא דבר טוב למרות שזה מרגיש לנו לא נעים ולא נוח לאורך התהליך. דברים טובים משתלבים לדברים טובים וחדשים ככל שאנו גדלים ברוחניות שלנו, בחשיבה וביכולת שלנו להתבונן על החיים ומאורעותיהם, בהערכה של התהליך ואת מה שבאמת טוב. החיים עצמם לא מסתיימים, הם עוברים למקום אחר. אז לחשוב שדברים טובים נגמרים זה להיכנע לעצבות ולמושגים שגויים של משמעות החיים ולאן שפנינו מועדות.

 

הרביעי: צריך שניים לטנגו – בכל סוג של קשר נמצא תחומים בהם אנו שונים מהאדם השני. לא בהכרח נהיה באותו דף בכל היבט של חיינו. זו הדרך בה אנו מבינים את השוני בינינו, זה הכל. כשאחד הצדדים בקשר מבין שלשנות את האחר זו לא אופציה ושהוא/היא חייבים לנסות לאתגר את הצד השני רק עם מענה חיובי, זה דבר שבהחלט מעורר ומאיר את הצד השני. להחליט שהקשר הוא העיקר ומה שחשוב, לבחור באמפתיה מקום להיות כל הזמן צודקים – זו דרכה של היהדות. הדרך בה אנו פועלים והדרך בה אנו מכבדים את עצמנו בנוכחות אחרים, מלמדת את הצד השני איך להתנהג אלינו.

 

ועוד משהו, אנחנו מלמדים אחרים איך להתנהג איתנו בדרך בה אנו מגיבים ומתנהגים. כשאנו שולטים על רגשותינו, פועלים מתוך הגינות ונזהרים לא לפגוע בכבודו של הזולת, זה אומר שהקדמנו את הקשר על פני הרצון להיות צודקים. בהנחה שלא מדובר בפגיעה, צריך רק אדם אחד ששם דגש על חשיבות הקשר, כדי להוות דוגמה טובה ולעזור לתחזק את הקשר בכיוון הנכון והחיובי. ואז, לרוב, הצד השני מגיב לשינוי שקורה בקשר. צריך רק אחד כדי לשנות את הכל. ואז זה כבר לא 50-50, אלא הופך להיות 100% נתינה לשני הצדדים.

 

החמישי: החוסר גורם ללב לגדול באהבה – הלב יכול לגדול באהבה ולהתגעגע לאיחוד מחדש עם מישהו כשהוא לא נמצא לידינו, אבל למשך זמן קצר. בכל אופן, כשזמן ההיעדרות הופך לארוך ומעבר למה שאדם יכול להכיל בהיגיון שלו, החיסרון/ההיעדרות מייצרים התנכרות שמובילים בסוף לניתוק הקשר. זה נכון בעיקר כשזה מגיע לקשר עם בורא עולם. כשאנחנו לא מאפשרים לו להיכנס אל חיינו בכל תחומי החיים, ההיעדרות, ההכוונה והטוב שהוא משפיע עלינו – יוצרים פירוד שמצריך עסקה טובה ובריאה של עבודה על הנשמה.

 

השישי: אבנים ומקלות יכולים לשבור לי את העצמות, אבל מילים לעולם לא יכאיבו לי – האמרה המתפלספת הזו נאמרה לי לא מעט פעמים בחיים, אבל, כפי שלמדתי בהמשך, במפגש שלי עם היהדות גיליתי שלמילים יש כוח עצום לפגוע ולרפא, אבל לא רק במובן החושי. מילים בעלות עוצמה רבה מאוד, עד שפרץ זעם יכול למשוך את האדם לאלימות פיזית איומה. האנרגיות יכולות להפוך לדברים אמיתיים ומוחשים, ומכיוון שעם ישראל מחוברים מבחינה רוחנית, מה שאחד אומר יכול להשפיע על מישהו אחר שגר עשרות קילומטרים ממנו. זו הסכנה הטמונה במילים פוגעניות, לשון הרע, אלימות מילולית, שקר וכן הלאה.

 

מן הצד השני, מילים מלאות באמפתיה ונחמה, חמלה ואהבה – יכולות לרפא אנשים! מילים שליליות יכולות להשאיר צלקות שיעמיקו ויגבירו את הכאב יותר מפצע פיזי. מסיבה זו, יש לנו פה ושיניים להזכיר ללשון להיזהר ולשקול כל מילה שהיא שולחת החוצה.

 

שישה מיתוסים שהופכים לשש עובדות שלא ניתן לערער עליהן!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה