ממחר דיאטה

עם החלטה אמיצה שכזו, זה עכשיו או לעולם לא! לא הייתי צריכה לחכות למחר אלא להתחיל עכשיו. גם לא לחכות לאחרי החג, או ליום ראשון אחרי שבת גדושת מאכלים ותבשילים...

3 דק' קריאה

הגר דוויג'י

פורסם בתאריך 06.04.21

עם החלטה אמיצה שכזו, זה עכשיו
או לעולם לא! לא הייתי צריכה לחכות
למחר אלא להתחיל עכשיו. גם לא
לחכות לאחרי החג, או ליום ראשון אחרי
שבת גדושת מאכלים ותבשילים…

חג הפסח עבר עלינו לטובה והשאיר עימו כמה וכמה ק"ג עודפים.

לאורך כל תקופת החג בין מצה עם שוקולד למצה עם חרוסת, שמעתי והשמעתי את צמד המילים הנפוץ ביותר בתקופות החגים, שבתות ובכלל – "ממחר דיאטה".

לאורך החג היה קשה מאוד לעמוד בפיתוי של מאכלי החג עתירי הקלוריות, אבל התנחמתי בעובדה שהחג יעבור וביום הראשון שאחזור לעבודה אוכל להתחיל דיאטה חדשה, ולהתמיד בה.

איזו טעות אנוש! יום אחרי החג זה היום שכולם מביאים את שאריות המופלטות מצאת החג!

לצורך העניין, חג פסח היה רק סימפטום אחד מיני רבים בדיאטה המתוכננת, שלרוב לא יוצאת לפועל מסיבות שונות.

כאשר אני בבית, אז יש לי נטייה לתרץ שאני תמיד מוקפת אוכל, מכינה מגישה ובין לבין מנשנשת.

כאשר אני בעבודה, התירוץ הוא שברוך ה’ תמיד יש איזו שמחה – עובדת שהתחתנה, עובדת שילדה, או סתם יומולדת – העולם מלא בפיתויים.

כמה אפשר לתכנן תפריטים של דיאטה דלת שומן נטולת פחמימות עם הפרדת חלבונים?! תמיד יש משהו ששובר את ההחלטה האמיצה שלי עם ההתחייבות הגדולה של "ממחר דיאטה".

עובדה, זה קורה לי בכל פעם מחדש.

מכיוון שבחג שמעתי הרבה הערות מהמשפחה, החלטתי שזה הסוף! עכשיו אני חייבת להתחיל להתמיד ולהשיל את כל הק"ג העודפים.

אחרי שההחלטה התקבלה, הייתי צריכה לקבוע תור אצל דיאטן/דיאטנית, דבר שלוקח לפחות שבוע עד שבועיים. אבל לי אין להתמהמה, עם החלטה אמיצה שכזו זה עכשיו או לעולם לא!

פניתי לדיאטן מספר אחד, הלוא הוא בורא עולם ישתבח שמו לעד, וביקשתי שיעזור וייתן לי את כל הכלים כדי להצליח להשתחרר מהתאוות המיותרות של האוכל הכל כך לא בריא הזה שמקיף אותי. תוך כדי ההתבודדות חשבתי והגעתי למסקנה – איך טעיתי בכל פעם מחדש, הרי חז"ל אמרו לנו כבר:

"אל תאמר לכשאפנה אשנה, שמא לא תפנה"!

לא הייתי צריכה לחכות למחר אלא להתחיל עכשיו – מעכשיו דיאטה! גם לא לחכות לאחרי החג, או ליום ראשון אחרי שבת גדושת מאכלים ותבשילים.

זה גרם לי לחשוב על החיים בכלל, כי תמיד יש דבר שמעכב דבר: כשהילדים יגדלו אז… כשנעבור דירה אז… כשיהיה לי כסף אז…

כך הוא הדבר לגבי אדם שרוצה לעבוד על מידות הנפש שלו ולחזור בתשובה – תמיד יש מניעות: אם אגור בסביבה דתית אז אוכל לשמור שבת, כשיהיה לי כסף אז אוכל לקנות בגדים צנועים…

כל אחד עם המניעות והפיתויים שלו…

בינינו, ליצר הרע יש מאגר שלם של תירוצים, הוא רק מחכה לשלוף עבורנו את התירוץ או הסיבה מהארכיון הידוע לשמצה שלו.

כולנו חיווינו וחווים את זה בכל יום – תשובה זו לא דיאטה, זה אורח חיים!

ולא מחכים למחר, מעכשיו עושים תשובה!

לכל אחד יש את הקילוגרמים המיותרים שלו – את העוונות שמכבידים על הנשמה. לכן צריכים לעשות דיאטה נטולת עוונות מבית היוצר של השם יתברך, דיאטה שמוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש לאורך הדורות.

בדיאטה של בורא עולם אין קיצורי דרך, יש עבודה קשה ויסודית על מנת שנוכל לבנות כלים להתמודדות עם פיתויים ולהשיג תוצאות שיישמרו לאורך זמן.

לכל אחד מאיתנו יש תקווה גם לכבד-המשקל ביותר, שצריך לעבוד קשה מאוד ולהתאמץ ולשבור את תאוות האכילה מהפיתויים שצצים מכל עבר. אך לבסוף, יש תוצאות! הוא מצליח להרזות ולהבריא עם כוח רצון חזק.

גם לבעל-החטאים הגדולים ביותר שצריך לעבוד קשה יותר ולעשות תשובה ולהתמודד עם יצר רע גדול במיוחד יש תוצאות – נשמה נטולת חטאים.

וכן, לכולם יש מעידות בדרך, אבל כל אחד יכול להצליח להשיג את המטרה הנשגבת כמו כל דבר בחיים.

וכמו שרבי נחמן מברסלב אומר: "אל תחזור על שגיאותיהם של אלו הדבקים בהרגלים מתוך מחשבה שאין ביכולתם להשתנות. אם אתה חפץ בהשתנות באמת ובתמים, והינך מוכן להשקיע את כל המאמצים הנדרשים, תוכל להתגבר ולשנות כל הרגל".

וכשם שכבד משקל סופג עלבונות וביזיונות, כך גם אנחנו בתחילת דרכנו בתשובה – תמיד יש הערות עוקצניות: חצאית?! כיפה?! אתם לא נוסעים בשבת??? הכל בסדר?

אז אנחנו עונים בנועם ומסבירים שזו דרכנו החדשה, שגילינו את האמת לאמיתה של השם יתברך. אימצנו לעצמנו אורח חיים בריא ונטול עוונות.

כי אם לא היינו סופגים "עקיצות" מסוג זה סביר להניח שלא היה לנו את הכוח להראות לכולם שאנחנו מסוגלים ואנחנו נצליח, שזו לא סתם החלטה.

בעזרת השם, אם רק נראה לבורא העולם שאנחנו רוצים – כולנו נצליח!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. הגר

א' אייר התשס"ט

4/25/2009

מקור הציטוט

הציטוט נלקט מהספר המקסים הכסא הריק חכמה נצחית מתורת רבי נחמן מברסלב. שם נרשם שהציטוט נלקח מליקוטי מוהר"ן חלק ב’ ק"י. שמחתי שאהבתי את המאמר.

2. הגר

א' אייר התשס"ט

4/25/2009

הציטוט נלקט מהספר המקסים הכסא הריק חכמה נצחית מתורת רבי נחמן מברסלב. שם נרשם שהציטוט נלקח מליקוטי מוהר"ן חלק ב’ ק"י. שמחתי שאהבתי את המאמר.

3. ליאור

ל' ניסן התשס"ט

4/24/2009

מאיפה הציטוט

"אל תחזור על שגיאותיהם של אלו הדבקים בהרגלים מתוך מחשבה שאין ביכולתם להשתנות. אם אתה חפץ בהשתנות באמת ובתמים, והינך מוכן להשקיע את כל המאמצים הנדרשים, תוכל להתגבר ולשנות כל הרגל". " אשמח לראות את מקור הציטוט, מאמר נכון כל כך ככתוב: ואתם הדבקים בהשם אלקיכם חיים כלכם היום" היום דייקא לא מחר ולא מחרתיים אלא רק היום. שנזכה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה