מניעות

עצה – מניעות- לשבר כל המניעות הוא רק על ידי תוקף החשק והרצון כי המניעה לא באה כי אם בשביל החשק, כמבואר. ועיקר התגברות החשק של הקדושה הוא על ידי האמת...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
לשבר כל המניעות הוא רק על ידי תוקף החשק והרצון כי המניעה לא באה כי אם בשביל החשק, כמבואר. ועיקר התגברות החשק של הקדושה הוא על ידי האמת, כי אם יסתכל על האמת לאמיתו ויראה פחיתותו וגריעותו והבל העולם, שהוא צל עובר, וכל ימיו כעס ומכאובות ואחריתו עפר רימה ותולעה, ואחר כל אלה צריך ליתן דין וחשבון – אם ישים כל ליבו אל זה באמת, בודאי יבין היכן נקודת האמת, ואם עם כל זה יתפשטו כנגדו המניעות, עד שקשה לו לשברם, אז על כל פנים יהיה חשקו ורצונו וכיסופו חזקים מאוד להתקרב אל האמת לאמיתו, כי מאחר שיודע על כל פנים האמת, אזי אף על פי שאין מניחים אותו מריבוי המניעות העצומות המתפשטים כנגדו, על כל פנים יהיה החשק והרצון של הקדושה חזק חזק מאוד, כי מהחשק והכיסופים אי אפשר למנוע אותו בשום אופן, כי אף על פי כן אני רוצה וחושק בתכלית האמיתי, כמבואר מעניין גודל מעלת החשק והרצון שבקדושה, ושצריכים להיות עקשן גדול בעניין הרצון והחשק בקדושה, ואז על יד כל זה יזכה להינצל מידי עברה ומכל מיני מוציא מכוח אל הפועל שאינו בקדושה, ויזכה להתקרב באמת לצדיקי האמת, שעל ידי זה יוציא מכוח אל הפועל כל הדברים שבקדושה בשלמות כרצונו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
בעניין הלימוד: – פעם אחד חישב רבי נחמן ז"ל מה שהאדם צריך ללמוד בכל יום עד שאין היום מספיק. דהיינו לגמור בכל שנה ש"ס עם הרי"ף והרא"ש וארבעה חלקי שולחן ערוך הגדולים וכל המדרשים כולם, וכל ספרי הזוהר ותיקונים וזוהר חדש וכל ספרי קבלה מהאר"י ז"ל. גם צריכים ללמוד איזה שיעור ביום בקצת עיון. ועוד חישב הרבה דברים. גם צריכים לומר תהילים בכל יום ותחינות ובקשות הרבה הרבה, ואז סיפר הרבה מעניין זה שצריכים ללמוד במהירות גדולה ובזריזות, ולבלי לבלבל דעתו בדיקדוקים הרבה מעניין לעניין. והדברים הללו הם בדיוק ומנוסים.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה