מעגל הריקנות

יום אחד הוא מתכוון להתחתן איתה. האם זה יקרה לפני שמשיח יבוא? כשהוא יזכה בלוטו? או הרבה לפני שיסתיים המילניום הנוכחי? רחלי רקלס עונה לרוני.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי,

 

כבר קרוב לחמש שנים שאני בקשר עם בת זוג מקסימה. לא מזמן התחלתי להשתתף בשיעורי תורה ופגשתי מישהי מיוחדת מאוד. אנחנו רק ידידים, אבל אומר בכנות, כאשר אני רואה אותה אני מרגיש ניצוצות. ומצד שני, אני מאוד אוהב את בת הזוג שלי, איתה אני מתכוון להתחתן יום אחד. האמת, אני מאוד מבולבל.

 

מחכה לתשובה שלך, רוני.

 

שלום גם לך רוני,

 

מה אני כבר יכולה לומר לך, רוני, היצר הרע לפת אותך חזק בשתי הידיים שלו. אתה, ועוד לא מעט אנשים במצב שלך מהווים דוגמה קלאסית לגישה המוטעית הרווחת היום בחברה בכל מה שקשור לזוגיות, מערכת יחסים וכן הלאה.

 

מאמרים נוספים בנושא:

וידוי של בעל

איך אדע?!?

אהבה אמיתית?!

משחקי חיזור

 

אשתדל מאוד להשאיר אותך עם דופק, אבל אתה עומד לחטוף לא מעט אמת קשה. אם תתרכז במסר שלי כדבר שבא רק לטובתך, אני מאמינה שזה יקל על שנינו.

 

ראשית, בוא נתחיל עם הקשר הנוכחי שלך. אתם ביחד חמש שנים. כתבת ש"יום אחד" תתחתנו. ובכן, "יום אחד", רוני, זה לפני שהמשיח יגיע? כשתזכה בלוטו? יום לפני שתיפטר מן העולם? מתי בדיוק הוא ה"יום אחד" הזה?!

 

אני בטוחה שגם הצד השני לא עושה לך חיים קלים. היא בטח מבקשת קידום, כזה שבא עם טבעת ויהלום וחופשת הכל כלול של שבועיים איפשהו על הגלובוס. עצבים איתה! תגיד לה שרשמת לעצמך את הבקשה שלה ומישהו כבר יצור איתה קשר…

 

רוני, מה בדיוק אתה עושה עם עצמך? האם באיזשהו שלב עצרת וחשבת על מה שאתה רוצה מעצמך ומהחיים שלך, חוץ מקריירה מוצלחת? דמות האישה והילדים שנראים בצורה מעורפלת בעתיד הרחוק לא נחשבים למטרה רצינית בחיים. לכן הדבר הראשון שאתה צריך להחליט הוא: מה אתה רוצה להשיג בחיים שלך?

 

האם יש עוד 'תזונה רוחנית' בה אתה מזין את עצמך, חוץ משיעורי התורה? שלא תבין אותי לא נכון, שיעורי תורה זה דבר נפלא, אבל איזה עוד חלק אתה מטפח בבריאות הרוחנית שלך? אני חושבת שאתה צריך למצוא מדריך רוחני שיעזור לך, שיכוון אותך, ובעיקר, ייתן לך את העצות הנחוצות לך בכל עת.

 

הלאה. אתה צריך לשאול את עצמך, מה אתה רוצה להשיג בקשר שלך? כאן, אני חושבת, נמצא לב ליבה של הבעיה, רוני. אתה יודע למה נועד הקשר? ואני לא מתכוונת לקשר הפיזי. האם אתה כמו רובנו, שנפלנו למעגל הדייטים בלי שום מטרה אמיתית או הבנה של מה שאנחנו עושים?

 

הנה העניין. על פי האמת שלך, ד"ר אהבה – חוץ מהעובדה שזוגיות היא היבט של בגרות, אנשים רבים מחפשים זוגיות רק כדי למלא את החלל הריק שבחייהם.

 

קשר זוגי מרגש ולא מחייב בהחלט פועל קסמים ונפלאות. זה מרגש עד טירוף לצאת למסעדות, לבלות, לרקוד, לצאת לחופשות וכל מה שרווקים ורווקות עושים היום. ולא רק, כשאתה מתמקד באדם היקר לך, כך טועים רבים לחשוב, אתה לא צריך לדאוג למה שחסר לך בחיים! כי את זה החצי השני שלך אמור לעשות – להשלים אותך, כך הם יספרו לך.

 

לצערנו, זו טעות איומה. שני חצאי נשמה הם לא שני אנשים שמשלימים אחת את השני כתגובה למה שהצד השני מרגיש. כלומר, אם חצי אחד הוא באופן כללי אדם עצוב שנפגש עם החצי השני – שהוא אדם שמח ומאיר פנים, השמח לא יכול לתקן או למלא את החלל של החצי העצוב.

 

כדי שקשר יעבוד באמת, שני החצאים צריכים להיות פחות או יותר באותו מצב, ולא במצב של נזקקים. וזה מוביל אותי להיבט נוסף של השאלה שלך.

 

בגידה. למה אנשים בוגדים? בגלל שהם מרגישים שבן/בת הזוג שלהם כבר לא נמצא בקו אחד עם מה שהם צריכים או זקוקים לו, לכן הם מחפשים מישהו אחר שימלא את החלל הזה. אבל מה שבפועל קורה הוא שהם רק מסבכים את העניינים עוד יותר.

 

החלל הראשון מתמלא עם הזוגיות. ברגע שהקשר כבר לא מספק את מה שאתה צריך, יצרת עוד חלל אותו אפשר למלא עם מישהו מהצד. ולא רק, כשהקשר המקורי מסתיים, כשאתה מסיים עם ריקנות גדולה יותר, המעגל המעצבן הזה ממשיך וממשיך ורק השם יודע איפה היציאה ממנו.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

האם הוא הבחור הנכון?

שניים זה ביחד

מי צריך להתחתן?

סיפור הדרכה מהסרטים

 

אם תלך עם הקו הזה, תמצא הרבה חבר'ה בני ארבעים שהם עדיין רווקים ורווקות ורק בגלל שהם לא הצליחו לצאת ממעגל הריקנות הזה. ומה שכואב עוד יותר הוא, שרובם גם לא מבינים שהם לכודים בו.

 

עכשיו, הנה הסוד. היצר הרע אוהב מאוד לתעתע באנשים עם העניין הזה של "הניצוצות". אין זו אלא מלכודת שתופסת את הלב וגורמת לאדם לחשוב שזה בסדר ולגיטימי. ובעיקר, בגלל שחווית את ה"ניצוצות" האלה כשאתה עדיין בתוך מערכת יחסים, זה סימן ברור שהבחורה המקסימה השנייה שפגשת פשוט לא בשבילך.

 

רוני, למה שלא תיקח הפסקה לזמן מסוים ותנסה לברר מה אתה באמת רוצה מהחיים שלך? ואם אתה כבר משתתף בשיעורי תורה, אז אתה מן הסתם גם יודע מה השקפת התורה בכל הקשור לסוג קשר כמו זה שאתה נמצא בו, או קשר פיזי לפני נישואין. אני חושבת שברגע שתבין את העניין, את חשיבותו והשפעתו הרוחנית עליך, ותפעל בהתאם, תראה בזה נכונות וכנות לבורא עולם בכל הקשור למציאת החצי השני האמיתי שלך.

 

ואני יודעת שיותר קל לומר מאשר לעשות, אבל אני מבטיחה לך שאם תשקיע מאמצים בעבודה הזו עם עצמך, בטיפוח הקשר שלך עם הבורא, תחווה שינויים מדהימים בחייך ובעצמך. הנה קרש הקפיצה הראשון שאני מציעה לך: קרא את הספר בגן האמונה של הרב שלום ארוש, וגלה את המשמעות האמיתית של חייך. ברגע שהבנת, כשתרגיש שאתה מוכן לקשר שיוביל לנישואין לפני תחילת המילניום הבא, קרא את הספר בריתי שלום. האמן לי, זה יציל אותך מתופעת האישה הנודניקית הרבה לפני שתתחתן, זה עובד יותר טוב בדרך הזו.

 

בהצלחה עצומה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה