מעוניינים לאמץ רב

האמת היא שאין לנו ממש רב, הדמות המהווה מנטור, חבר ויועץ. קיוויתי שבעלי יאמץ איזה רב, אבל זה עדיין לא קרה. שרון רוטר מעוניינת לאמץ רב.

2 דק' קריאה

שרון רוטר

פורסם בתאריך 17.03.21

האמת היא שאין לנו ממש רב משפיע. כמובן, שכשעולה שאלה בענייני הלכה יש עם מי להתייעץ, לבדוק ולשאול, אבל אותה הדמות המיוחלת של אדם גדול שאתה סומך עליו בעיניים עצומות והוא לך כמו אבא, מנטור, חבר ויועץ, מעולם לא הייתה מנת חלקי.

 

שנים קיוויתי שבעלי יאמץ איזה רב, צדיק גדול ומקובל שיהיה הרב שלנו. דמיינתי כיצד אנחנו הולכים להתייעץ איתו בבחירות וברצונות שלנו, בדרך החיים, בחינוך הילדים ובשלום הבית. בדמיוני ראיתי איך עצותיו משקיטות את נפשי ורוחי ונותנות לנו נחת, מיטה רכה להניח בה את הראש ולישון בשקט, וכל זה בידיעה שיש על מי לסמוך.

 

"עשה לך רב וצא מן הספק" אומרים חז"ל, ואני ייחלתי לאותו אחד שיוציא אותי ואותנו מהספקות הארורים, המבלבלים והמנקרים ללא הרף בחורים השחורים המעבים אותם לעיתים לידי תהום.

 

אבל בעלי, בתור הראש של הבית ומוביל דרכינו הרוחנית, מעולם לא חיבר אותנו לאותה דמות דמיונית שלי. זה לא שהוא לא רצה אותה, בוודאי ובוודאי שהוא ייחל לה גם כן בכל נפשו ומאודו. אבל לאחר מסע ארוך בנבכי היהדות, מסע של לימוד ובחינה מדוקדקת, היחיד שהוא הצליח לסמוך עליו באופן מוחלט ובלי עוררין שיוציא אותנו באמת מהבוץ הוא רבי נחמן מברסלב.

 

לזכותו ייאמר, שלא שהוא לא ניסה למצוא דמות כזאת חיה וקיימת בעולם הזה, אולם אחרי לא מעט אכזבות הוא הבין שהתואר, ההדר והכבוד לא משנים, שכולנו בני אדם עם ניסיונות קשים, ושבסופו של יום מה שהוא רוצה למשפחתו זה רק לינוק ישירות מהצדיק הגדול המשפיע עליו, גם אם הוא לא דמות חיה ונושמת.

 

מאמרים נוספים בנושא:

המאמן האישי שלך

המפגש עם הקואצ'ר הראשון

WAZE והמפות של החיים

מילה של מאמן

הנחמן הגדול

אל תדאגי ילדה

הולכת אחריו במדבר

כשדברים ברורים יותר

תסתכלו אל השמים

 

נאמר שצדיקים במותם נחשבים חיים, ואכן השפעתו של רבי נחמן מברסלב היא יומיומיות ונקודתית בחיינו. כי אחרי לימוד מדוקדק ומתמשך, לימוד יומיומי שעדיין נמשך ובעזרת השם גם יימשך בעתיד, העצות של רבינו מתחילות לחלחל לתודעת היומיום ואתה מצליח להפוך אותן לנגישות בחייך ובחיי הסובבים אותך.

 

בעוונותיי, היה זמן רב בו חשבתי שהסיבה שבעלי לא מוצא את הדמות המיוחלת הייתה חוסר היכולת שלו להתבטל מול אדם אחר. אך בחלוף השנים, כשמתקלפות עוד קליפות ונעשים עוד בירורים בעולם, והאמת המוסתרת בדרך כלל מבליחה להרף עין באורה המסנוור, אני מבינה שהוא נוהג באחריות רבה בשמירה על עצמו ועל משפחתו כשהוא מקשיב לעצות של רבינו, ובוחר בסופו של דבר להתבטל אליו.

 

רבי נחמן מדבר רבות אודות המפורסמים של שקר, ועל נזקי הפרסום שעלולים להיווצר אצל אדם שחולק כבוד כה רב מהסביבה.

 

זה לא פשוט להיות בימינו רב גדול, והצדיקים האמיתיים בדרך כלל מוסתרים מעם. עם זאת, ברצוני להבהיר שאין בנאמר כאן כדי לייעץ לאף אדם לנהוג בדרך שבה אנו בחרנו. ישנם אנשים רבים שזכו ללכת בביטול אחרי רבם, בקהילתם וחיים חיים טובים, מלאים ומודרכים בהגינות ובדרך הישר.

 

לא אכחיש, עדיין יש בי מקום שמקווה למצוא את אותו אדם משפיע, שנוכל ללכת אחריו בעיניים עצומות, אדם שיש לו רוח הקודש וכל עצותיו נובעות מקשר ישיר עם עולם של מעלה. אבל עד שנמצא אותו, אני הולכת עם האינסטינקטים הבריאים של בעלי ובוחרת בדרך שהוא התווה לנו, בתורותיו ודרכו של הצדיק רבי נחמן מברסלב.

 

 

* * *

שרון רוטר, רעיה, אמא, זמרת, כותבת ואוהבת לשאול שאלות ולקבל גם תשובות. נמצאת בתהליך של חזרה בתשובה כשבע שנים באופן מעשי, אך כבר יותר מעשור מעוניינת להתחבר ולחקור את שורשיה היהודים. את התפנית החדה שפתחה לה את הלב ואת האמונה בבורא עולם היא זוקפת לזכותו של רבי נחמן מברסלב ומשנתו. אתם מוזמנים לכתוב לשרון רוטר בכתובת: sharonroter@gmail.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה