מרק חומוס בסגנון איטלקי

מרק חומוס בסגנון איטלקי – שוקי גלילי נותן לכם מתכון מדהים למרק חומוס בסגנון איטלקי עם כמה שינויים שעושים אותו קל להכנה ולכם נעים וחמים.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 14.11.21

זמן הכנה: שעה וחצי | דרגת קושי: קל | פרווה/בשרי

 

מתכון איטלקי מסורתי למרק חומוס, בשינויים קלים שהופכים אותו קל מאד להכנה. רגע לפני שנפרדים מהחורף, המרק הזה יעשה לכם נעים וחם.

 

כמו כמה קטניות אחרות, גם מגרגרי החומוס אפשר להכין מרקים נהדרים. בשונה מחלקם, את החומוס צריך להשרות לילה לפחות ואז לבשל בישול ארוך, לפני שאפשר להתחיל לעבוד איתו.

 

קיצור דרך פשוט, שיפה למתכון הזה: להשתמש בגרגרי חומוס מבושלים מהסוג שאפשר היום למצוא על מדפי הקפואים בכל סופר ומכולת. הם לא בהכרח יתאימו להכנת ממרח חומוס, אבל הם מצוינים למרק – וחוסכים 90% מזמן ההכנה.

 

 

ישנם כמה מתכונים מצוינים למרקי חומוס, אבל זה שלפניכם הוא כנראה הפשוט שבהם – והתוצאה נהדרת. הוא טעים להפתיע (ועוד יותר טעים ביום שאחרי) ממלא מאוד ולא מכביד, עשיר בחלבונים ודל קלוריות.

 

הגרסה הבסיסית של המרק היא פרווה/טבעונית כך שתתאים לכל סועד ולכל ארוחה. הגיוון שאנחנו מציעים לארוחה בשרית, הוא להשתמש בציר עוף (אפשר לסנן מרק עוף קיים) במקום מים. ישנה גם גרסה חלבית: מוסיפים לסיר המרק באמצע הבישול חתיכה של פרמזן (האיטלקים נוהגים להשתמש בשאריות הקשות היבשות של גבינת פרמזן).

 

בסיום הבישול אפשר להגיש את המרק כפי שהוא, מסונן או בליווי מעט ירקות וגרגרים מהמרק. אבל הדרך המפנקת יותר היא לטחון בבלנדר מוט (או מעבד מזון). מתקבל מרק במרקם משיי, עם קשת נהדרת של טעמים.

 

המצרכים

 

1 שקית גרגרי חומוס קפואים (800 גרם). כדאי להפשיר קודם.

1 בצל גדול

2 גזרים

2-3 גבעולי סלרי

1 ענף רוזמרין

7 שיני שום

1/3 כוס שמן זית

2.5 ליטר מים/ציר עוף

מלח, פלפל שחור

 

אופן ההכנה

 

1. קוצצים את הבצל ומטגנים בשמן הזית בסיר גדול עד שהוא שקוף ומתחיל להזהיב. מוסיפים את ענף הרוזמרין.

 

 

2. במקביל, פורסים לרוחב את ענפי הסלרי ומוסיפים. לאחר מכן חותכים את הגזרים לקוביות ומוסיפים. ולבסוף מוסיפים את שיני השום. ממשיכים לטגן במשך כמה דקות ומערבבים מדי פעם בכף עץ.

 

 

3. מוסיפים את גרגרי החומוס, המים (או ציר העוף), המלח (תתחילו בכפית מחוקה) והפלפל, מביאים לרתיחה, מקטינים מעט את האש ומבשלים במשך כ-50 דקות. אפשר להגיש את המרק כפי שהוא או להמשיך לשלב הבא.

 

 

4. מצננים מעט, מוציאים קצת ירקות וגרגרים ושמים בצד, ואז טוחנים את המרק שנשאר בסיר בבלנדר מוט. מחזירים את הירקות והגרגרים שהוצאנו, מוסיפים מעט מים (אם צריך), מביאים שוב לרתיחה, מקטינים את האש ומבשלים עוד כרבע שעה, ואז מגישים.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.