משחקי חיזור

לאן נעלמו הקשרים האמיתיים, הכבוד והאהבה? ובכלל, איך מוצאים את החצי השני בעולם שמתנהל על פי דחפים וריגושים רגעיים? דניאלה שואלת ורחלי רקלס משיבה.

4 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לך רחלי היקרה,

 

אני בחורה רווקה בת שלושים פלוס. בעשר השנים האחרונות חוויתי קשרים זוגיים עם תקוות רבות להתחתן עם אדם רציני וכנה. בכל אופן, גיליתי שרובם פשוט נוכלים וטיפוסים בוגדניים. אני לא מבינה למה הכל היום פועל על פי דחפים ויצרים ולאן נעלמו הקשרים האמיתיים, הכבוד והאהבה, שאת מקומם מחליפים קשרים זולים ורגעיים? ואיך לכל הרוחות מוצאים את החצי השני במצב כזה?!?

 

מחכה לתשובה, דניאלה.

 

דניאלה היקרה שלום גם לך,

 

איך אומר משפט עתיק אבל מלא חכמה? 'את מחפשת במקומות הלא נכונים". בואי ננסח את זה כך – את כמו אדם שמחפש יהלום יקר שמוחבא במקום מלא טינופת. תשכחי מזה, לא תמצאי אותו שם.

 

הנה סוד שהוא לא כל כך סוד: גברים מונעים מתוך דחפים פיזיים ויצרים, בין אם לקשרים אינטימיים ובין אם לכסף, כבוד וכל מה שמצעיד אותם קדימה (או אחורה) בחיים. והדבר לא שונה גם אצל נשים.

 

באופן עקרוני, זה דבר טוב. בורא עולם ברא אותנו עם רצון ודחף להשיג דברים. אם לא היה לנו את הרצון העז הזה, את הדחף הזה, כולנו היינו כמו בעלי – שחולם על היום בו הוא יקנה את "הידיים מוחאות הכפיים", שעם כל מחיאה האור נדלק או יכבה לפני שנרדמים. כי באמת, למה שאני אקום מהמיטה לכבות או להדליק את האור? אני מאוד עייפה…

 

מאמרים נוספים בנושא:

הגבר המושלם

האם הוא הבחור נכון?

לומדים לאהוב

אהבה סטייל הוליווד

 

בכל אופן, איך ננתב מחדש את היצרים שלנו? הנה עוד סוד שכולם יודעים, בתוכנו שוכן לו מלאך ששמו היצר הרע, יש לו תאום אבל הוא מקסים וכזה טוב… אבל התאום הרע, הוא עובד מסביב לשעון בלי הפסקה כדי לשדוד מאיתנו את המתנות שקיבלנו מבורא עולם, כדי להשתמש בהן לצורך אגואיסטי עלוב ובזוי. כך עבר הרצון להשיג טוב שינוי אדיר, עין מוטציה של רצון להשיג את בני המין השני בערבוביה מזעזעת של כסף, כבוד ותהילה.

 

מה ההבדל בין אדם לחיה? עם כל הכבוד לעניין האינטימי, אעז לומר שאין שום הבדל. אדם, כמו החיה, תמיד רוצה "להתרבות". זה מעסיק לו את הראש יום ולילה, כמו החיה. גם האדם וגם החיה משחקים משחקי חיזור, רק שהחיה עושה את זה כדי לשרוד.

 

אלא, "שמותר האדם מן הבהמה" – לאדם יש את היכולת להתעלות מן החיה והבהמה ושאר יצורי העולם, ואילו לחיות אין את היכולת הזו. והדרך היחידה לעשות את זה היא לחזק את הרוחניות שלנו. רק עם הידיעות והלימוד שהתורה הקדושה מציעה לנו, נהיה מסוגלים להבין איך אנחנו באמת אמורים לחיות את חיינו ומה מצפים מאיתנו. את יכולה לחשוב שיהיה זה מספיק ללכת בעקבות הסולם הנע החברתי המודרני – לפי איך שהוא מדרג את מידת ההגינות והיושר, הכבוד וההתנהגות המקובלת. לצערנו, הסולם הזה כל הזמן נע שמאלה או מאבד שלבים ופשוט יורד למטה, כי מה שלא היה מקובל ועולה על הדעת לפני 20 שנה, היום זה הדבר הכי מקובל ונמצא בראש סדר העדיפויות.

 

אם לא הייתה נכפית עלינו רשת חוקים מוסריים, כולנו היינו מתנהגים כמו חיות. למעשה, דבר זה אכן קרה בהיסטוריה האנושית ועדיין קורה – היום, כשאנשים חושבים שלגנוב את החנייה שלך זה דבר מקובל…

 

עכשיו, שלבי את הדחפים והיצרים העצמיים, אלה שגורמים לנו לשים את עצמנו במרכז העולם פלוס חוסר מוסריות – והנה קיבלת, בערך, את אחוז האוכלוסייה הזכרית – 99.3%.

 

דניאלה, מה שאת בעצם שואלת הוא – איך והיכן את יכולה למצוא את החצי השני שלי ב0.7% הנותרים? למעשה, את מחפשת אדם שכבר חי על פי סולם הערכים הרוחני והאמיתי. הסוג הזה גם כן סוחב על גבו את היצרים והדחפים מהם סובלים כל 99.3 האחוזים, רק עם הבדל אחד עצום – הוא משתמש בארגז הכלים הרוחני שלו לתקן את עצמו ולווסת את היצרים שלו. גברים מהסוג הזה נמצאים בקרב מתיש יומי עם רצון לגבור על היצר הרע שלהם. למרות שהם מתמודדים כל יום מול חזית חדשה שהצד האפל שלהם פותח, הם יודעים היכן עובר הקו האדום! לכן הם מתנהגים עם בנות הזוג שלהם בדרך ארץ, ממקום של אהבה וכבוד והרבה מאוד התחשבות, ובנוסף – עוד פעולות ותפילות שירחיקו אותם מחוקי ממלכת החיות. יכול להיות שהאדם הזה הוא הכלאה של אדם-חיה, כזה שאפשר לכנות אותו 'אישחי'…

 

אבל הנה הבעיטה. אם את רוצה אדם שחי יותר בשדה האנושי, ולא החייתי, אז גם את צריכה להיות בתוך שדה כזה, במקום ודרגה כזו. וזה אומר, שאת צריכה את הקשר הרוחני שלך עם עצמך ובוראך, וכן לעבוד על מידות הנפש שלך. אחת הדרכים להשיג זאת היא על ידי לימוד מוסר והלכות, להגביר את הידע התורני שלך. אני ממליצה לך בחום להיעזר בספר קיצור שולחן ערוך, בו תמצאי את עיקר ההלכות בתמציתיות, כך תוכלי ללמוד את העיקרון הבסיסי של ההלכות. בהמשך, אם תרצי, את יכולה להיכנס יותר לעובי הקורה עם לימוד ההלכות בשיעורי תורה לנשים.

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

הבעל שאני צריך להיות

סוד הזוגיות המוצלחת

שניים זה ביחד

 

ידע תורני הוא רק חלק אחד של התמונה. כפי שציינתי, גם לך יש עבודה. הנה טיפים לתחילת הדרך: עשי רשימה, או סדר עדיפויות, של מידות הנפש שלך (תכונות) שאת רוצה לשנות או לשפר. דבר נוסף וחשוב מאוד על מנת להתקדם ולראות שינויים משמעותיים בחייך – את צריכה את התפילה האישית (ההתבודדות כפי שרבי נחמן מברסלב מכנה). אם את מכירה את ספריו של הרב שלום ארוש, אז את יודעת שאין שום אפשרות לשנות משהו בלי עזרתו של בורא עולם! זה המפתח להצלחה!

 

שעה ביום היא דבר אידיאלי. הנה חלוקה נפלאה של השעה שתסייע לך: את 20 הדקות הראשונות הקדישי לאמירת תודה לבורא עולם על כל מה שיש לך בחייך. כן, אפילו על "הרע". את 30 הדקות הבאות הקדישי לבקשת עזרה מבורא עולם לתקן את מידות הנפש שלך – את מה שצריך לשפר, קצת ללטש וכן הלאה. ב-10 דקות האחרונות בקשי ממנו שיפגיש אותך עם החצי השני שלך, הנשמה התאומה, גבר שגם הוא מנסה לתקן ולשפר את עצמו. קראי את הספר בשדי יער של הרב שלום ארוש, בו הוא מרחיב בצורה נפלאה על התפילה האישית, כוחה, היכולות שלה ושל המשתמשים בה וכן הלאה.

 

דניאלה, אני רוצה שתדעי שאני מאוד שמחה בשבילך. את נמצאת במקום נפלא בחייך, בין אם את מבינה את זה או לא. בורא עולם נותן לך הזדמנות אדירה לעשות שני דברים בבת אחת: עבודה על מידות הנפש שלך, כדי שתוכלי למצוא את החצי השני שלך, והתיקון של עצמך לפני המפגש אותו. סמכי עלי שהעבודה בשלב הזה הרבה יותר קלה מאשר כזוג נשוי.

 

אני מאחלת לך מכל הלב שבורא עולם ייתן לך במהרה את ה'אישחי' המושלם והמתאים לך בדיוק הנפלא וההשגחה שלו, זה שישלים אותך בכל תחומי חייך – ברוחניות ובגשמיות, אמן.

 

בהצלחה, רחלי.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה