מתכון לסירות תפוחי אדמה במילוי גבינות

מתכון לסירות תפוחי אדמה במילוי גבינות: הגרסה המשופרת של שוקי גלילי. טעימה במיוחד עם הגבינות, קלה להכנה וכזו שכל השכנים ירצו להיות חברים שלכם!

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 24.08.23

זמן הכנה: 15 דקות + שעה | דרגת קושי: קל-בינוני | חלבי

 

פתיח

 

זוהי גרסה משופרת למתכון קלאסי שיש סיכוי שנתקלתם בו יותר מפעם בעבר. מה שעושה אותה לטעימה במיוחד הוא השילוב בין הגבינות, הבצל המטוגן ועשבי התיבול.

 

זו מנה פשוטה להכנה, שבתוספת של סלט ירקות טוב תהפוך לארוחה חלבית קלה, מהנה ומשביעה. היא יכולה כמובן לשמש גם כתוספת. היא גם מפיצה ניחוחות מענגים במיוחד בזמן האפייה – מהסוג שגורם לשכנים לרצות להיות חברים שלכם.

 

בניגוד למה שאפשר לחשוב, ולמרות שחלק מהמצרכים עתירי שומן, בסך הכל מדובר במנה לא משמינה במיוחד: כ-100 קלוריות ליחידה.

 

המצרכים

 

ל-4-6 סועדים

1 ק”ג תפוחי אדמה קטנים-בינוניים יפים (8-10 יחידות), רצוי מהסוג הלבן ובגודל פחות או יותר אחיד

2 ליטר מים + 2 כפות מלח

1 בצל קטן

100 גרם גבינה צהובה (אפשר להחליף חלק בקשקבל, פרמזן או גבינה אחרת)

80 גרם גבינה בולגרית

1/2 מיכל (100 מ”ל) שמנת חמוצה 27%

3-4 כפות גדושות עשבים קצוצים דק (פטרוזיליה, שמיר, ואפשר גם אורגנו טרי עם יש)

מלח, פלפל שחור, שמן

 

 

אופן ההכנה

 

1. שוטפים ומקרצפים היטב את תפוחי האדמה בקליפתם. מעבירים לסיר עם 2 ליטר מים ו-2 כפות מלח, מרתיחים ומבשלים עד שתפוחי האדמה מתרככים כמעט לגמרי (15-25 דקות, תלוי בכיריים ובגודל התפו”א). מניחים בצד לקירור.

 

 

2. קוצצים את הבצל ומטגנים עד להשחמה יפה. מגרדים את הגבינה הצהובה בפומפיה דקה. אם הגבינה הבולגרית קשה מספיק מגרדים גם אותה. אם היא רכה מועכים אותה במזלג. קוצצים דק את עשבי התיבול.

 

3. אחרי שתפוחי האדמה התקררו קצת (אבל עדיין מעט חמימים), חוצים אותם לשניים לאורך ומרוקנים את התוך בכפית. משאירים שוליים של כחצי ס”מ או קצת יותר.

 

 

4. את התוך של תפוחי האדמה מועכים במזלג או במועך פירה. מוסיפים את הבצל המטוגן, הגבינות, עשבי התיבול הקצוצים והשמנת החמוצה ומערבבים היטב.

 

5. ממלאים את סירות תפוחי האדמה בתערובת כך שתבלוט קצת מעל כל סירה (יישארו לכם כ-100 גרם מילוי מיותר. אפשר להוסיף ביצה ולטגן כלביבות, או להוסיף לפשטידה הבאה שתכינו).

 

 

6. מוזגים שמן לתבנית אפייה כך שיכסה את התחתית שלה בשכבה של כמ”מ אחד. מעבירים לתבנית את סירות תפוחי האדמה ומטפטפים או מרססים מעט שמן מעל. מכסים בנייר אלומיניום ואופים כ-25 דקות בתנור שחומם מראש ל-200 מעלות. מסירים ואופים ללא כיסוי במשך 10-15 דקות נוספות עד להזהבה יפה. ממתינים כ-10 דקות ומגישים (זהירות, זה חם!).

 

בתיאבון!

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. Anonymous

י"ב אדר ב' התשע"ט

3/19/2019

נשמע מעולה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה