נישואים שניים | חלק ב’

נשואים בפעם השנייה או אולי השלישית? קבלו כמה טיפים שיהפכו אתכם להורים חורגים מושלמים! חלק ב'| מאת דנית מילנר

3 דק' קריאה

דנית מילנר

פורסם בתאריך 12.01.20

חלק ב' / נשואים שניים

 

לקריאת המאמר הראשון הקש כאן

 

נכנסתם לפרק ב' מרוגשים ושמחים. החתונה מאחוריכם אבל העבר…. העבר ממשיך ללוות אתכם ולא בכזאת שמחה והתלהבות כמו שציפיתם.

 

בזמן שאתם בחרתם את בחיר לבכם והחלטתם להפוך לאחד, הילדים שלכם נאלצו בעל כורחם להשלים עם המציאות החדשה שפשוט נכפתה עליהם, בלי שום בחירה.

אז מה עושים?

 

איך מתחבבים על הילדים ומתנהלים מולם בצורה הטובה ביותר ואיך מצילים את הקשר איתם, גם כשנראה שהמצב די אבוד?

 

הנה כמה עצות בדוקות ומנוסות, שהתמדה בהן תהפוך אתכם להורים חורגים מושלמים!

 

  1. אל תיקחו ללב!

אל תתרגשו מפגיעות אישיות כלפיכם ואפילו קללות. אל תחזירו חזרה ואל תשמרו טינה. אל תורידו מרמתכם ומכבודכם! היו מהנעלבים ואינם עולבים. אין צורך להטיף מוסר ולומר ש'כך לא מדברים', כי ברור שהדברים האלה ידועים וזו לא הדרך שתוביל לשינוי ערכים והתנהגות אלא רק תגרור אתכם לריב מיותר.

תפגינו אדישות וקור רוח. זה יחזק את מעמדכם כהורים יציבים שאינם נתונים להשפעה בנקל ע"י הילדים. תנו למילים שלהם לחלוף לידכם. אל תתייחסו אליהן ואל תתנו להן כח וחשיבות. תמשיכו להתנהל ולדבר כרגיל כאילו שלא נאמר דבר.

 

  1. היזהרו מלשון הרע!

לעולם אל תדברו על הוריהם הביולוגיים של הילדים שום מילה רעה, ואפילו לא ברמז קל שבקלים! גם אם הילדים עצמם מדברים עליהם ומתלוננים, שמרו על איפוק ונסו להראות להם נקודות זכות וצדדים חיוביים שיש בהם. העצה הזאת היא אחת החשובות וביכולתה למצב אתכם כהורים בעלי תדמית חיובית ואהובה ביותר בעיני הילדים.

 

  1. ויכוחים – לא ליד הילדים!

לעולם אל תריבו עם ההורה הביולוגי בנוכחות הילדים. כל פגיעה בו תפגע בכם בסופו של דבר. ילדים במצבים כאלה מאוד רגישים כלפי ההורה הביולוגי, דווקא ברגעים בהם הוא מותקף ע"י גורם זר.

 

  1. לראות את הטוב!

בילדים שהתנהגותם קשה, ובמיוחד כשמדובר בצעירים בגיל ההתבגרות, חשוב להרגיש אהבה כלפיהם. ולמה חשוב להרגיש ולא די בלהראות חיבה? כי אהבה זה משהו שמרגישים, בלי מילים ובלי לעשות מאמץ מיוחד. אי אפשר לזייף רגשות אהבה. למרות הקושי שבדבר, שהרי לא די שהם אינם ילדיך יתכן והם גם פוגעים בך ולא אוהבים אותך במיוחד, ויתכן ואתה מסתכל עליהם מהצד ותוהה איך אפשר לסבול את האופי וההתנהגות שלהם, אולם, אם הצלחת ליישם את כל העצות לעיל, ודאי שיהיה לך קל יותר. גם משום שתראה עם הזמן איך הילדים משתפרים בהתנהגותם ואיך הקשר אתך הרבה יותר טוב משהיה בעבר.

כדי שתוכל לשדר את המסר החיובי שהם אמורים לקבל ממך, יש צורך לשנות את המחשבה שלך עליהם. כלומר, עליך לעשות עבודה עם עצמך, למציאת הנקודות הטובות שלהם, ובנקודות הטובות בלבד עליך להתמקד. שים את כל הביקורת שלך בצד ותחפש נקודות טובות, עד שתמצא.

 

  1. תאמינו בהם!

תאמינו שהם יכולים להשתפר! תאמינו בעתיד טוב יותר! תשדרו מחשבות של אהבה לילדים גם אם אתם לא יכולים לסבול אותם יותר משלוש דקות. תתמקדו בנקודות הטובות ותהפכו אותם במחשבה לילדים מקסימים ונפלאים שאתם לא יכולים שלא לאהוב.

 

תעשו כל שביכולתכם לדון אותם לכף זכות, במצבים שונים שהכף נוטה לחובה. תסתכלו עליהם כל הזמן בעין טובה. "כמים הפנים אל הפנים", ילדים הם המראה שלנו. ההתנהגות שלהם היא לעיתים קרובות שיקוף של ההתנהגות ושל המחשבות שלנו. כשהם מולכם השתדלו לחשוב עליהם רק מחשבות חיוביות, תחשבו שהם ילדים טובים. עם הזמן תראו שגם בלי לומר להם את זה מפורשות, הם קולטים ממכם שדר חיובי. הם ירגישו שאתם רואים אותם בעין טובה ושאתם מעריכים אותם, ואולי אפילו – אוהבים אותם.

 

זכרו:  תאירו להם פנים ותרעיפו עליהם אהבה, תנו להם זמן להתרגל לנוכחות החדשה שלכם בסביבה, תפנקו אותם במתנות קטנות ומאכלים אהובים שיראו שאתם חושבים עליהם ושאכפת לכם, תהיו חיוביים ותתרחקו ממחלוקות ותנו תחושה כללית שאתם זמינים עבורם לכל שאלה או עצה, ומובטחת לכם הצלחה!

 

  * *

דנית מילנר, מטפלת גוף-נפש ברפואה טבעית. מתמחה בטיפול באמצעות: תזונה, צמחים, תוספי מזון, רפלקסולוגיה, עיסוי, יוגה, דמיון מודרך ונובע ואירידיולוגיה. שאלות ניתן להפנות למייל: danitmilner@gmail.com

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה