עוף בעשבי תיבול ושום

עוף בעשבי תיבול ושום: יש משהו שמריח טוב יותר מעוף בתנור? כן, עוף בתנור עם עשבי תיבול ושום. קבלו את המתכון של שוקי גלילי עם המצרכים שבטח יש לכם בבית.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 20.04.23

זמן: שעתיים וחצי (מהן 30 דקות עבודה נטו) | קושי: קל | בשרי

אין כנראה דבר שמריח טוב יותר מעוף בתנור. כלומר, חוץ מאשר עוף בתנור עם עשבי תיבול ושום!

המתכון הזה מתבסס על שלושה מצרכים שאפשר למצוא (כמעט) בכל בית ישראלי: עוף, שום, וצרורות עשבים שיש למהר להשתמש בהם לפני שירקיבו. אם כי, כמובן, עדיף להכין את המנה הזו (ואוכל בכלל) מהמצרכים הכי טריים שתמצאו.

הבסיס פשוט: מכינים מרינדה סמיכה של שמן זית, מיץ לימון, שום ועשבי תיבול קצוצים; עוטפים בה חלקי עוף ואופים בתנור. התוצאה תהיה טעימה בכל מקרה, אבל מומלץ לתת לעוף לנוח במרינדה לפחות שעה (ורצוי שעתיים), ואז הוא יתקבל עסיסי, טעים ומבושם יותר (גם ניחוחות האפייה הם בונוס רציני במתכון הזה).

טכנית, המתכון הזה כנראה יעבוד עם כל עשב שיש לכם בבית – פטרוזיליה וכוסברה הם החשודים המידיים, ואפשר להוסיף בכמויות קטנות יותר גם שמיר או טרגון, עלי סלרי, זעתר טרי, טימין ואפילו נענע. אתם יכולים לעשות ניסויים או להיצמד לכמויות במתכון.

המצרכים

1.2 ק”ג חלקי עוף (בערך 10 שוקיים או 7 כרעיים)

8 שיני שום

חופן גדול פטרוזיליה*

חופן כוסברה*

5 גבעולי שמיר

עלים מ-4-5 ענפי זעתר או אורגנו

7-8 ענפי טימין

4 ענפי רוזמרין

חצי כוס שמן זית

רבע כוס מיץ מלימון טרי

חצי כפית מלח

קורט פלפל שחור

* כשהן קצוצות דק (בסכין), הפטרוזיליה והכוסברה צריכות להגיע יחד לכמות של בערך כוס ורבע.

אופן ההכנה

1. יום וחצי קודם: מעבירים את חלקי העוף להפשרה במקרר (אם הם קפואים. אפשר לדלג לסעיף הבא אם משתמשים בעוף טרי).

2. מכינים את המרינדה: מרסקים במעבד מזון (או כותשים/קוצצים ידנית דק מאוד) את השום, הפטרוזיליה, הכוסברה, השמיר, עלי הזעתר והאורגנו. מוסיפים את שמן הזית, מיץ הלימון ומערבבים היטב (או טוחנים לרוטב אחיד אם משתמשים במעבד מזון).

3. מניחים את חלקי העוף בקערה גדולה. מוסיפים את הרוטב ומערבבים היטב כך שכל העוף יהיה מכוסה בשכבת רוטב. מפזרים למעלה ובין חלקי העוף את ענפי הטימין והרוזמרין. מכסים ומעבירים למקרר לשעה-שעתיים.

4. מוציאים מהמקרר, מעבירים לתבנית אפייה, מכסים בנייר אלומיניום ומכניסים לתנור שחומם מראש ל-190 מעלות למשך חצי שעה.

5. מוציאים מהתנור, מחכים כמה דקות ומסירים בזהירות את נייר האלומיניום. אם יש נוזלים בתחתית התבנית, אוספים מהם בכף ומפזרים מעל לחלקי העוף. מחזירים לתנור לעוד 25 דקות ב-190 מעלות. באמצע, פותחים את התנור (בזהירות), ומפזרים שוב מהרוטב על העוף.

ממש לפני ההגשה מכניסים לתנור במצב גריל למשך כמה דקות.

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה