עייפות מיותרת

כשזה קורה, זה קורה בגדול, בצורה מתישה ועייפה, כזו שסוחטת את כל הכוחות. רחלי רקלס על עייפות מיותרת ועייפות הכליה ועל השנאה לחלקי הלגו המעצבנים.

3 דק' קריאה

רחלי רקלס

פורסם בתאריך 05.04.21

כשזה קורה, זה קורה בגדול,
בצורה מתישה ועייפה, כזו שסוחטת
את כל הכוחות. רחלי רקלס על
עייפות מיותרת ועייפות הכליה ועל
השנאה לחלקי הלגו המעצבנים.
 
 
אני קורסת, ובגדול.
 
לגוף כבר לא נשאר כוח. אני מותשת והגעתי עד לנקודה שאני באמת כבר לא יודעת או מבחינה אם אני לא מרגישה טוב או רק מותשת. ההיריון  האחרון שאב לי את כל החיות והכוחות. אבל, ברוך השם, יש לי תינוק מתוק ומקסים שבכל פעם שאני מסתכלת עליו אני אומרת 'היה שווה'. חוץ מהעובדה שהוא רוצה להיות על הידיים לפחות 18 שעות ביום, והידיים שלי כבר עומדות ליפול מהמקום… או כשאני משכיבה אותו לישון במיטה ואחרי 30 שניות הוא מתעורר ומבין שהוא לא בידיים שלי. בעלי אומר שהקטנצ'יק הזה 'חוטף תנומה' במשך 40 פעם ביום…
 
והבית שלי? אה, הבית שלי הפך למרכז הבלגאן והכאוס עלי אדמות. בעוד כמה שבועות אנחנו עוברים דירה. כל מי שעבר את התהליך הזה פעם או פעמיים (או שלוש או ארבע…) יודע כמה המעבר מלחיץ וקשה. הגדול לא מפסיק להתקשר לנייד שלי כשאני נמצאת בבית החדש שוב ושוב ושוב, ואני כל כך עייפה שאפילו אין לי כוח לצעוק 'מספיק עם זה!' ותשכחו מלעצור אותו. בן השנתיים בוכה במסדרון בגלל שהוא לא רוצה להיכנס, המקום זר וחדש לו. בן הארבע החליט לפנק את עצמו עם איזו תספורת, ותוסיפו לזה את כל חלקי הלגו המעצבנים שמפוזרים בכל מקום עליהם אני דורכת עליהם וכמעט נופלת. אני שונאאאאאאאת לגוווווווווווווווו!!!!!!
 
מאמרים נוספים בנושא:
למה אנחנו עייפים?
בדרך  לפסגה
סוד  ההתחדשות
 
טוב, עכשיו אחרי ששחררתי קצת את הקיטור, הרשו לי לחזור לעצמי. אם הייתי פציינטית של הרמב"ם, הוא בטח היה אומר לי שאני אדם שחי במצב של חולשה תמידית ואיומה. אני לא אדם עם אובר-אנרגיות, למרות שהאישיות שלי היא הכל חוץ משקט. אני אדם מאוד מתוזז (הודות לילדים המקסימים שלי) אבל כמו שאתם יודעים, אי אפשר לתפקד אם ישנים מעט שעות בכל לילה. הגוף שלי מביע את המחאות שלו בדרכו שלו כשאני נמצאת תחת לחץ לא רגיל (כאילו שיש דבר כזה 'לחץ רגיל'…)
 
אבל כשאני סופר-לחוצה וסופר-עייפה וסופר-המומה, אני מתחילה להישבר. קראתי הרבה מאמרים שעוסקים בחיים תחת לחץ תמידי (ויש הרבה כאלה מסתבר, כי הרבה אנשים חיים כך). גיליתי שההרגשה שהגוף מרגיש לפני שבירה או התמוטטות נובעת בגלל שבלוטות יותרת הכליה נמצאות תחת לחץ גדול. בלוטות אלה אחראיות על שחרור הפרשה הורמונאלית של קורטיזון ואדרנלין המשפיעים על תגובת דחק של הגוף ותפקודו, ומאפשרות לו להגיב לסוגי הלחצים שאנו חווים – נפשיים וגופניים, דיכאון, חרדות ועוד. וכשהן 'עובדות שעות נוספות', בין אם כתוצאה ממקרה טראומתי אחד או סגנון חיים עם לחץ כרוני, היכולת שלהן לשמור על שיווי המשקל ואיזון ולווסת את תגובת הגוף בזמני לחץ פוחתת. כתוצאה מכך, הן לא מגיבות ביעילות ללחץ והמעגל חוזר על עצמו שוב ושוב, עד שהאדם מגיע לנקודת השחיקה שלו.
 
אני חושבת שרובנו חיים ברמה מסוימת של עייפות הכליה. בכל אופן, אנו מחריפים את הבעיה בגלל שאנו ממשיכים את סגנון החיים הלוחץ והמלחיץ. דיאטה גרועה, בעיקר אם היא מורכבת מנס קפה או קפה עתירי קפאין, מעט שינה וחולי כרוני – כתוצאה מזיהומים חוזרים ונשנים, פלוס כל הגורמים המשפיעים על בלוטות יותרת הכליה לתפקד בצורה נמוכה, הם הגורמים המובהקים לקריסה הזו.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
אל תגיד שאתה זקן
השבוע מתחיל, מאוחר כרגיל
רגוע? מתי זה קרה לאחרונה?
 
לחץ פיזי ונפשי מהווה סכנה לתפקוד הכליות. ומי לא חווה בחייו את ההשפעות הנוראיות של לחץ נפשי על הגוף? לא נראה לי שיש אחד כזה שיכול להרים את האצבע שלו… כשהגוף משחרר את הורמוני הלחץ כל איבר ומערכת בגוף סובלים.
 
דיאטה ושינויים משמעותיים בסגנון חיינו הם דבר מבורך ובהחלט יכול לפתור כמה בעיות. בכל אופן, יש עוד תחום שחייבים לעבוד עליו כדי לזכות לחיים פחות לחוצים, ולמה לא, גם מתוקים: האמונה.

אמונה היא באמת התרופה שכולם צריכים. ומה כל כך נפלא בה? ובכן, תחשבו על זה ככה, תארו לעצמכם שלא משנה אילו אתגרים וקשיים עוברים עליכם, אתם באמת יודעים שכל מה שקורה הוא לטובתכם הנצחית. ואני לא מתכוונת רק ל"יודעים" בשכל ובמוח, אלא "יודעים" בלב. "וידעת היום (המוח) והשבות אל לבבך"! דמיינו לכם את הרגשת האושר והשלווה פנימיים, ביטחון עצמי ושמחה שלא עפים ברוח כמו עלים נידפים בכל פעם שסופה מתקרבת.
 
מי מאיתנו בכלל יכול להבין איך זה מרגיש? אני יודעת שאני לא. בכל אופן, אני גם יודעת שזו מטרה שבהחלט אפשר להשיג אותה, והיא מצריכה מאיתנו עבודה יומיומית.
 
אז מה הקשר בין אמונה והעזרה בהקלה על הבלוטות האלה? ובכן, אמונה לוקחת 99.9% מהלחץ שיש לנו בחיים! כל הדאגות, החרדות, הפחדים, הכעס ומה לא – כל אלה יוצרים לחץ נפשי ופיזי. יותר אמונה = פחות מתח. פחות מתח = פחות לחץ דם גבוה, פחות אולקוס, פחות התקפי לב, פחות כאבי בטן, פחות נדודי שינה, פחות רופאים פרטיים שמגישים לנו חשבונות בשמים.
 
ומי לא רוצה את זה?
 
למזלנו, רופא הנשמות שלנו – רבי  נחמן מברסלב נתן לנו את המרשם הכי קל ליישום ולהשגת השמחה, האושר והבריאות בחיים: שעה אחת ביום של תפילה  אישית מרחיקה מעלינו את כל הלחצים והמרעין בישין למיניהם. וגם אם אין לנו שעה שלמה, אפשר לחלק את השעה לשני חצים, לרבעים ואפילו לחמש-עשר דקות בכל פעם, העיקר להתחיל ולא לוותר על השיחה המתוקה עם אבא. החיים שלכם שווים את זה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה