עיניים

עצה – עיניים- עיקר המחיצות השלמות, שהם עיקר השמירה על כל השמירות, הן מחיצות המוח, כי אפילו כשיושב בבית, צריך להיזהר שלא לפגום במחיצות מוחו...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
עיקר המחיצות השלמות, שהם עיקר השמירה על כל השמירות, הן מחיצות המוח, כי אפילו כשיושב בבית, צריך להיזהר שלא לפגום במחיצות מוחו, שלא יבוא לידי הרהור, חלילה, ואז כששומר מחיצות מוחו כראוי, אז אפילו כשמוכרח לצאת לעיסוקיו מחוץ לכותלי ביתו יהיה נשמר גם כן על ידי מחיצות המוח, שהם מחיצות פרוסות בפני תאוות הניאוף. ועל כן מי שפגם באיזה עוון, חס ושלום, שהוא רק על ידי פגם המחיצות, על כן קורותיו ואבני ביתו, שהם המחיצות, מעידים בו. ועל כן התורה מתחילה בבית דבראשית, כי בראשית הוא רמז לשלושה גוונין דעינא ובת עין, כי עיקר קיום התורה – על ידי שמירת העיניים, על ידי תיקון המחיצות, שהם בחינת בית, בחינת בית דבראשית.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
דע, שכל אדם קודם השינה הוא רואה כל הנשמות של המתים של קרוביו או כאלה שהן משורש נשמתו. כמו שקודם המיתה רואים הנשמות כידוע (זוהר בראשית ריח). כמו כן קודם השינה שהוא אחד משישים במיתה, רואים אותם גם כן, רק מחמת שהראייה היא בהעברה בעלמא מאוד, כי קודם המיתה ממש יש גם כן חילוקים שאדם גדול ואיש כשר רואה הנשמות האלה קודם מותו בראייה גמורה, אך סתם בני אדם אפילו קודם מותם אינם רואים את הנשמות הללו, כמו שעובר זריחה והתנוצצות בעלמא לפני העיניים, וקודם השינה שהיא רק אחד משישים במיתה, אז גם הראייה של הנשמות הוא רק אחד משישים מהתנוצצות זו, ועל כן אינו נרגש בחוש הראייה כלל ראייה זו של הנשמות, ואין אדם יודע מזה, אבל באמת הכל רואים קודם השינה.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה