עפים על השלמות

העולם מלמד אותנו שמנצחים צריכים להרגיש רע עם עצמם, אבל יש מי שחושב אחרת, שאנחנו צריכים לשמוח עם כל ניצחון שהשגנו. עפים על השלמות!

2 דק' קריאה

דב בער הלוי

פורסם בתאריך 17.03.21

"אם זה חשוב לך, תמצא את הדרך. אם לא, תמצא תירוץ" (ד"ר טרביס ברדברי).

 

אנחנו חיים בעולם קשה. זאת תקופת זמן בה מלמדים את מי שמנצח שהוא צריך להרגיש רע, לא טוב, בגלל שהגיע לאן שהגיע.

 

מנצח הוא מישהו שמאבד יותר זמן ממה שהוא יכול לחשב, אבל מסרב לפרוש. מנצח הוא מישהו שמשקיע זמן כדי לפעול ולהגשים את החלומות שלו, יותר מזמן לחלום עליהם. מנצח, הוא מי שדורש הצטיינות מעצמו וחש בושה על כל רגע בו אינו פוגש את הציפיות האישיות שלו.

 

בורא עולם דורש מכולנו להיות מנצחים. אנחנו מצווים לא להרגיש אשמים כשאנחנו מנצחים, אלא כמי שעושים את המוטל עלינו, את התפקיד שקיבלנו.

 

חרטה, היא תהליך שיפור ותיקון עצמי מתמשך כדי להשיג את הניצחון הגדול ביותר בקרבות האישיים שלנו בין הטוב לרע.

 

הגמרא מורה לנו להתגרות ברשעים, אבל גם מסבירה – שכדי לעשות את זה אדם חייב להיות בדרגה רוחנית גבוהה מאוד. ומכיוון שאנחנו לא נמצאים בדרגה הזו, אנחנו צריכים לנהוג בחכמה וללכת עקב בצד אגודל עם אדם רשע, כי יכול להיות שהוא לא הרשע עם הזכות להתגרות בו ולהביס אותו.

 

אז למה אנחנו עדיין מצווים להתעמת עם הרע?

 

הסיבה היא, שהרע הגרוע ביותר הוא זה הקיים בתוכנו. זה הקול שאומר לנו שאנחנו לא יכולים לעשות טוב יותר. הקול שאומר לנו לעצור לנסות, להירגע וליהנות מהתענוגות הגשמיים של העולם הזה, אלה שחונקים לנו את הנשמה. זה הקול שאומר לנו, אחרי שחטאנו, 'תישאר למטה, אין לך שום תקווה ודרך לתקן את מה שעשית, אתה לוזר לא תגיע רחוק…'

 

מאמרים נוספים בנושא:

בינוני, ת'שכחו מזה!

גדול, קטן ובינוני – אני?

הרפו ודעו

מי כאן בעל הבית?

לתרגל בעזרת המחשבות

בתוך השקט

יש לי עורב קטן בראש

פרה קטנה

מפתח מאסטר לחיים

משל על בלבולים

עצה של מומחה

האלף-בית של רבי נחמן

כשאלוקים צוחק

 

אומרים, שהרע הוא כל דבר טוב שוויתרו עליו. למה? כי בגרעין שלו, הרוע הוא המפסידן הגדול. ולעולם, אבל לעולם אל תקשיבו לו!

 

וזאת סיבה מספיק טובה להתגרות במפסידן. אנחנו מצווים להרוס את הרע היחיד שיש בעולם הזה איתו אנו מורשים להתעמת: הרע שנמצא בתוכנו. אנחנו יכולים לא רק להתגרות ולהשמיד את היצר הרע שלנו, אלא גם את כל התוצאות האמיתיות שיקרו אם נקשיב לו. השמדתו מובילה אותנו לרצון להמשיך להתמודד בקרבות.

 

קחו לדוגמה את מצוות הקדושה האישית.

 

היא מתחילה עם ניצחון קטן: שמרנו את העיניים ממראה אסור, כזה שישאיר רושם לא טוב בראש שלנו, בעיניים הרוחניות, במוח. כן, זה צעד אחד קטן לקראת מטרה עצומה וגדולה. אבל, מצד שני, זה מוביל לעוד מאבקים והתמודדויות. ואז, זה נהיה קשה יותר. פתאום היצר הרע מפציץ אותנו עם מחשבות מהן אנחנו צריכים להישמר. הקרב הזה הוא קרב של מרגע לרגע עם היצר הרע, זה שיעשה הכל כדי לגרום לנו לוותר, להרים ידיים ולהוביל אותנו למעשים או מחשבות שעלולים להזיק לנו מאוד.

 

ומהי התוצאה הסופית כשאנחנו מסרבים להפסיד?

 

אנחנו הופכים למומחים! אנחנו נהיים אלופי ההצטיינות, דורשים ליטוש ועידון בכל פרט של חיינו, גדול או קטן. אנחנו מנצחים!

 

היכולת הזו לא מוגבלת רק לשדה הקרב אלא לכל תחום בחיינו, כמו הטכנולוגיה שפיתחו לצורך מלחמות המשמשת את המשתמשים בה גם כשהן מסתיימות.

 

עבודה ממוצעת, בינונית, היא לא משהו מספיק, גם לא משהו שניקח בחשבון.

 

בעסקים כל פרט קטן מנוצל ויעיל.

 

במשפחה, כל רגע הוא משמעותי ואנחנו עושים כל שביכולתנו להפוך אותו למיוחד.

 

כל מה שאנחנו עושים מרים אותנו גבוה יותר, לסטנדרטים גבוהים יותר בהצטיינות האישית שלנו. כל דבר שאנחנו נוגעים בו מעורר בנו השראה עם הארת חיים מאירה יותר.

 

זו הדרך בה אלוקים ברא אותנו וייעד לנו. לרדוף אחרי הגדולה בכל פעולה. להיות מנצחים בכל מה שאנחנו עושים. וכל מה שאנחנו צריכים לעשות הוא רק לבקש ממנו עזרה – וכל יום!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה