עשרה צעדים אל האושר

מהי הדרך אל האושר? יש האומרים שהאושר הוא הדרך. ויש האומרים שעשרה צעדים מדהימים מובילים אותנו אל אחת מנקודות המפתח שלו. גדליה פנסטר על הצעדים אל האושר.

3 דק' קריאה

גדליה פנסטר

פורסם בתאריך 15.03.21

כולם רוצים להיות מאושרים, נכון?

 

אבל למה נראה שאף אחד לא מצליח להגיע אליו?

 

ואם הוא כן נגיש (והוא כן!) איך בכל זאת נצליח לגעת בו? לחוות אותו?

 

יש האומרים שהאושר הוא הדרך, כך שאתם פוסעים בו כל הזמן ולא תמיד שמים לב אליו. ויש האומרים, שהאושר בא דווקא כשאנחנו נוגעים בנקודה שהכי לא חשבנו עליה – הרחבת הדעת.

 

ולא סתם, משום שנקודת הדעת יש בה המון כוח והבנה ויכולת להתבונן על החיים שלנו בצורה נכונה, אמיתית ובהירה.

 

איך עושים את זה?

 

הנה עשרה צעדים נפלאים להרחבת הדעת ולראייה ברורה המובילים אל האושר האמיתי,  אל עבר המטרות שלכם בחיים.

 

צעד ראשון – היכולת של אחרים לאהוב אתכם לא קובעת כמה אתם אהובים – הדרך בה אחרים מתנהגים אלינו היא אך ורק השתקפות של איך שהם מסתכלים על עצמם. אם תפנימו שאירועי החיים שלכם לא תלויים בכם או בסובבים אתכם, זה כבר צעד אדיר אל המקום בו תתחילו לעשות את הסדר הפנימי. בדקו את המחשבות, ראו אילו מהן מרחיקות אתכם מלממש את ההזדמנויות שיעניקו לכם קרש קפיצה בחיים. שנו גישה אם צריך, ועשו את הכל עם מלוא הכוח והיכולות שלכם.

 

צעד שני – שחררו את עצמכם מהכלא של איך אתם חושבים שאחרים מקבלים אתכם – למה? כי גם הם עסוקים מהבוקר עד הלילה במחשבות של איך אחרים מקבלים אותם.

 

צעד שלישי – הקדימו את הראש למצב הרוח! קחו שליטה על החיים שלכם – לפעמים, יש דברים שצריך לשנות במהירות. אם הרגש גובר על ההיגיון, על החלטות בריאות, שנו את הכיוון כמה שיותר מהר. אל תאפשרו למצב הרוח והרגשות להכתיב את הפעולות שלכם. וכן, התכוננו להתנגדות שבאה עם התזוזה ממקום הנוחות. השתמשו בה לחזק את הנחישות שלכם על מנת להצליח בתחום בו אתם משקיעים את האנרגיות לשינוי.

 

צעד רביעי – כשאתם מתמודדים עם בעיות או אכזבות, מסגרו שוב את הגישה שלכם והיפתחו לערוצים חדשים! על ידי שתכניסו את אלוקים למקומות החשוכים של המציאות שלכם.

 

מאמרים נוספים בנושא:

סוד האושר והשמחה: שני כללים

נוסחת החיים

מעגל ה-99

בדרך אל אי האושר

החלום המושלם

תגיד, אתה מאושר?

הנוסחה הנכונה?

הדרך הכי טובה לחופש
הגן הקסום

בועה של אושר
רגעים של אושר

היום הכי טוב בעולם

 

צעד חמישי – היפתחו לשינוי וקבלו פידבקים כנים – השקפתם והסתכלותם של אחרים (כשהיא באה ממקום אמיתית על נמת להרים אתכם), תעזור לכם להרחיב את הראייה לעניינים הנצרכים לכם ותדריך אתכם אל שינוי מידות הנפש.

 

צעד שישי – הישארו יציבים בערכים שלכם – למרות הציפיות של החברה (והן רבות ומוגזמות) – היצמדו לערכים החשובים והנכונים. אין צורך לרצות אף אחד בהנמכת סולם הערכים שלכם.

 

צעד שביעי – אדם חכם הוא זה הלומד מאחרים – לכל אדם יש פרספקטיבה ייחודית. היפתחו לראות את הפנימיות שלכם והרחיבו את השקפת העולם שלכם על ידי לימוד נכון ובונה מהאנשים שאתם פוגשים בחייכם.

 

צעד שמיני – או שאתם מנצחים, או שאתם לומדים – היכשלו מהר רק לעיתים רחוקות. הרשו לעצמכם ליהנות מהימים הטובים כל זמן שהם בסביבה (עליהם עמלתם לא מעט), ומצאו את הנקודות הטובות בימים הקשים המתלווים לחייכם בין לבין.

 

צעד תשיעי – התמקדו במטרה שלכם בעולם – מכיוון שזה הדבר היחיד במרדף אחר היעד שלכם – מטרת חייכם, שם תמצאו את האושר והשמחה המיוחלים. השביל סביב המשימה המיוחדת שלכם מרוצף בתפילות, שהיא הכלי היעיל ביותר שיוביל אתכם בדרך הנכונה.

 

 

הדרך אל האושר מתחילה בנקודה בחופש מכלא המחשבות והאישורים החברתיים…

 

צעד עשירי – קבלו בסבלנות את הבלתי הצפוי – העתיד הוא דבר לא צפוי בכלל ואתגרים תמיד יהיו שם. האמינו שכל מצב או אתגר בחייכם מעוצב בדיוק בשבילכם על ידי ההשגחה העליונה והפרטית של בורא עולם לטובתכם הנצחית, ומצאו את הדברים הנפלאים שהם מביאים איתם להודות לבורא עליהם, כי הם יהיו הפנס שיוביל לשינוי המיוחל.

 

חרדות וייאוש מנציחים דפוסי התנהגות לא רצויים. חשוב מאוד להתאושש מהר ולחזור לעצמכם ולהבין שמהות האמונה היא – להבין שאנחנו לא באמת מבינים, ועל ידי זה לזהות את המגבלות שלנו כבני אדם.

 

הבחירה לפעול ולהגיב עם מודעות (דעת) וערנות לכל מצב, על ידי שנתחבר לאמונה, תעניק לנו את השלווה והביטחון שכל מניעה במסלול חיינו היא קרש קפיצה למשהו גבוה וטוב יותר, וכזו שעוצבה במיוחד עבורנו לטובתנו הנצחית.

 

 

*    * *

גדליה פנסטר, יזם עסקים ומרצה בנושאי הגשמה אישית המתגורר במיאמי, פלורידה ארה"ב. מנכ"ל ומייסד המרכז העממי לתביעות ביטוח. הקים גם את מרכז ברסלב במיאמי, שם הוא מרצה ומעביר שיעורים שבועיים. האתר של גדליה – www.gedalefenster.com

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה