פסטה קיצית בברוקולי וזוקיני

גם טעים, גם קליל, מהיר משביע ובריא! התכוונתם להכניס קצת ירקות לתפריט? הנה הזדמנות נפלאה: מתכון פסטה בברוקולי וזוקיני של שוקי גלילי.

2 דק' קריאה

שוקי גלילי

פורסם בתאריך 15.03.21

זמן הכנה: 20-30 דקות | דרגת קושי: קל | חלבי

 

מתכון פסטה קליל, מהיר, טעים, משביע ובריא במיוחד, שיפה לכל עונות השנה אבל מתאים במיוחד לקיץ. אם רציתם להכניס קצת ברוקולי לתפריט אז זו ההזדמנות שלכם.

 

חשוב לאכול ירקות ירוקים, את זה כולם יודעים. וזה כבר לא סוד שהברוקולי הוא מלך הירקות הירוקים, כלומר הירק הכי בריא שהכי כדאי להוסיף לתפריט. למרבה הצער, יצא לברוקולי שם רע, ורוב האנשים נרתעים ממנו. זו לא אשמתו, אלא בעיקר אשמתם של אנשים שלא יודעים להכין אותו.

 

הדרך האידאלית להכין ברוקולי – הכי טעימה, הכי מהירה ולגמרי הכי בריאה – היא לחלוט אותו לזמן קצר במים רותחים ואז לסנן ולהגיש. כשמכינים אותו כך הוא שומר על צבע ירוק יפהפה ונשאר מעט פריך. במצב הזה הוא מקבל באהבה רטבים ותיבולים שונים, וגם יודע להתחבר יפה לפסטה כפי שנדגים במתכון שלפניכם.

 

הקפידו לבחור ברוקולי טרי וקשה בעל צבע ירוק אחיד (פינות מצהיבות אומרות שהוא לא טרי). את הזוקיני הירוק (קישוא איטלקי), אפשר להחליף בסוגים אחרים של קישואים, אבל זה הסוג המתאים ביותר ואפשר למצוא אותו היום בשווקים וגם אצל רוב הירקנים והסופרים.

 

 

אם תשתמשו בפסטה מאיכות טובה (שעשויה מחיטת דורום עשירה בחלבון), תקבלו ארוחת בריאות אמיתית. המתכון יעבוד גם עם פסטה מקמח מלא. 

 

המצרכים

 

ל-4-5 מנות

500 גרם (חבילה) פסטה קצרה (מקרוני, פוסילי, פנה, פרפרים וכדומה)

200 גרם ברוקולי

2 יחידות (כ-200 גרם) זוקיני

3 שיני שום קצוצות

1/3 כוס שמן

2 כפות חמאה

30-40 גרם גבינת פרמזן או פיקורינו מגורדת

חופן או שניים פטרוזיליה קצוצה דק

מלח ופלפל שחור לפי הטעם

 

 

אופן ההכנה

 

1. מנקים את הברוקולי, מסירים את הגבעולים הקשים ומפרקים לפרחים קטנים. חותכים את הזוקיני לפרוסות דקות (כ-2 מ"מ).

 

2. מבשלים את הפסטה במים מומלחים לפי הוראות היצרן. כדקה לפני סיום הבישול מוסיפים את את הזוקיני והברוקולי. מסיימים את הבישול ומסננים.

 

 

3. מחממים את שמן הזית בסיר רחב ושטוח (אם אין כזה אפשר להשתמש בסיר הבישול של הפסטה). כשהוא חם מוסיפים את השום הקצוץ, מטגנים תוך כדי ערבוב כחצי דקה (לשים לב שהשום לא נחרך) ומוסיפים את החמאה. מוסיפים את הפסטה עם הירקות ואת הפטרוזיליה הקצוצה והפלפל השחור. מערבבים היטב כך שהפטרוזיליה תתפזר יפה והשמן והחמאה יכסו היטב את הפסטה והירקות.

 

4.  מסירים מהאש. מוסיפים את הגבינה המגורדת, מערבבים ומתקנים תיבול. מגישים מיד.

 

 

 

* * *

שוקי גלילי עוסק בשיווק באינטרנט ועורך את בלוג האוכל חומוס להמונים מאז 2006. שימש בתפקידי עריכה וככתב טכנולוגיה ואוכל בעיתונות היומית, באתרי חדשות, ובפרינט. נמנה עם דור המייסדים של האינטרנט בישראל והיה מעורב בהקמה, פיתוח וקידום (SEO) של עשרות אתרים ובלוגים, רבים מהם כאלו הקשורים לפעילות חברתית.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה