פרחי קיר

כל העולם מכבד את האדם האמיץ שלא נכנע למוסכמות ותכתיבים חברתיים, את אותו אחד שלא מוותר על מידותיו ואופיו, ויתורים שגורמים לחברה 'לבלוע' אותו...

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 06.04.21

כל העולם מכבד את האדם האמיץ
שלא נכנע למוסכמות ותכתיבים
חברתיים, את אותו אחד שלא מוותר
על מידותיו ואופיו, ויתורים שגורמים
לחברה ‘לבלוע’ אותו…

לרב אליעזר רפאל ברוידא שלום,

אני נערה בת 16, ומאוד לא שמחה. חברתי הטובה מאוד פופולארית בבית הספר ומחוצה לו, ואילו אני לא! אם אומר בכנות, אז אני נראית טוב לא פחות ממנה, הציונים שלי טובים כמו שלה. בתחילה, חשבתי שאולי הבגדים שלי כבר לא באופנה, לכן התחננתי לאמא שלי שתקנה לי בגדים כמו של חברתי. אבל, בכל מסיבה או אירוע בו שנינו נמצאות היא זו שמקבלת את המחמאות תמיד, ממש ‘מסמר’ האירוע, ואני נשארת בצד בלי מחמאה אחת. זה באמת כואב. אני עושה כל שביכולתי לדבר ולהתנהג בדיוק כמו חברתי, אבל היא זו שנחשבת מלכת בית הספר וממני מתעלמים כאילו הייתי כמו אותם פרחי קיר חסרי חשיבות. כבוד הרב, האם אתה יכול לתת לי עצה רוחנית בעניין כדי שגם אני אהיה פופולארית? אני יודעת שאתה עסוק בדברים חשובים מאוד, אבל זה באמת כואב לי, אנא ממך ענה לי במהרה. בקי, ניו יורק.

בקי שלום רב,

תארי לעצמך שטרקטור היה מחליט שהמראה שלו כבר לא לטעמו, לכן היה רוצה להידמות למכונית מרצדס. כל העולם היה מתפקע מצחוק! ואז, הטרקטור לא רק שלא היה מתנהג כמו טרקטור על כל תכונותיו – חרישת השדה, איסוף התבואה וכדומה – אלא מרגיש אומלל כמרצדס. מצד שני, אם המרצדס תתיימר להיות טרקטור ולעשות את הפעולות שטרקטור עושה, היא תיתקע בבוץ והכישלון בוא יבוא תוך שניות ספורות.

בקי, בורא עולם נתן לך את החבילה המיוחדת לך המכילה יכולות וכישרונות כדי לקיים את המשימה שלך בעולם הזה. כאשר את מנסה להיות מישהי אחרת, את עומדת בפני כישלון כפול: הראשון – אף פעם לא תצליחי להיות אדם אחר, משום שחסרים לך רגשותיו, שכלו, המראה החיצוני שלו, והכלים הרוחניים שהשם נתן לאותו אדם. השני – כאשר את מתפתה להיות מישהי אחרת, אזי תיכשלי במימוש עצמך וניצול התכונות והמיומנויות שהשם הטביע בך.

התלמוד מלמד אותנו שכאשר אדם מחפש כבוד, אז הכבוד בורח ממנו. הפסיקי לרדוף אחר הפופולאריות ואל תנסי לחקות את חברתך. היי עצמך! כיצד? דברי, התנהגי והתלבשי בדרך הטבעית והנכונה לך, כך שתרגישי בנוח. לפעמים, כתיבת שיר או פתיח ביומן שלך, או אפיית עוגה לכבוד שבת הם דברים עדיפים וטובים יותר מאשר להסתובב כך סתם עם כל מיני טיפוסים וליפול בדברי לשון הרע, אם הם לא עושים כבר דברים גרועים מזה. ובנוסף, הפסיקי לסווג עצמך כמעריצה נלהבת וראשית של חברתך. קבלי את העובדה שהיא מלכת הכיתה. עליך למלא את תפקידך כבת מלך (השם) יקרה ומוערכת – בת המלך הודפת את מלכת הכיתה בכל יום מימות השבוע!

כאשר אנו חיים על פי אישורים והסכמות מהסובבים אותנו אנו הופכים ליצורים עם נכות נפשית, משום שהשמחה שלנו תלויה בתגובות שלהם על כל מה שאנו עושים/חושבים. לא רק שזה דבר מגוחך בפני עצמו, אלא להיות אדם עם נכות נפשית שתלוי באחרים – הסכמתם, אישורם ומה יגידו עלי – הוא דבר מגביל בדיוק כמו אדם נכה פיזית שיכול להיות תלוי אך ורק בקביים שלו. הדרך היחידה להשיג חרות נפשית מלחץ חברתי ודעת קהל היא רק לדבוק בהשם – זה יעניק לך כוח אדיר.

נקודה נוספת וחשובה: כאשר את חושבת שלהיות פופולארית ולקבל מחמאות מהסובבים אותך, ומבנים הלומדים בבית הספר, אז עלייך לדעת שהם לא מנהלים שיחות אירופאיות מנומסות בענייני כלכלת העולם ותורת היחסות. פופולאריות מסוג זה היא פופולאריות זולה שסופה הוא אין מוצא. פופולאריות אמיתית מגיעה מהיותך אדם נעלה עם מידות טובות, כגון: רחמן, ישר, הגון, אדיב, בעל חסד, צנוע, ובמקביל – אמיץ ונחוש הדבק באמונתו.

כל העולם מכבד את האדם האמיץ שלא נכנע למוסכמות ותכתיבים חברתיים, את אותו אחד שלא מוותר על מידותיו, אופיו, תכונותיו – ויתורים שגורמים לחברה ‘לבלוע’ אותו. את יודעת למה? זה פשוט – מכיוון שהשם מכבד אדם כזה. כאשר בורא עולם רווה נחת ממעשיו של אדם הוא מעניק לו הילה אלוקית, אור רוחני שלא ניתן להסביר, המשתקף על פניו והמשמש כמגנט למשיכת אנשים אליו. השגת אור אלוקי כזה זו פופולאריות עצומה שאין כדוגמתה.

אני מאחל לך שהשם יעזור לך בבחירות הנכונות בחייך.

בברכה, הרב אליעזר רפאל ברוידא.

* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה