פרשת “האזינו” ושבת שובה

רבותיי היקרים, זמן מצוין ונפלא מעין כמותו להרים ראש אל אבא בשמיים, להתחיל ולהתבונן על מחשבותינו, מעשינו ודבורנו, איפה ניתן לשפר ולתקן..

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 08.11.21

וַיִּשְׁמַן יְשֻׁרוּן וַיִּבְעָט שָׁמַנְתָּ עָבִיתָ כָּשִׂיתָ וַיִּטֹּשׁ אֱלוֹהַ עָשָׂהוּ   וַיְנַבֵּל צוּר יְשֻׁעָתוֹ (דברים לב, טו)

 

ישורון הוא כינוי לעם ישראל; בפרשתנו אין הכוונה שעם ישראל השמין מבחינה פיזית ונהיה גדול ממדים אלא מבחינה מנטלית; הקדוש ברוך הוא משפיע עלינו שפע רוחני וגשמי עד בלי דיי ואנחנו, האם אנחנו מרימים ראש והמינימום אומרים תודה? מודים על כל השפעים הבלתי פוסקים שיורדים אלינו משמיים במתנת אל מאוצרות מתנת חינם בחסד גמור?

 

 

היום בלחיצת כפתור אתה כבר מחובר עם חציו השני של העולם, עולה על מטוס ונמצא בצד השני של הגלובוס, מכונת כביסה, מזגן, רכבים, אוכל מגוון בטעמים שונים, בגדים צנועים ויפיפיים , רהיטים נוחים, דירה נאה– שום דבר אינו מובן מאליו! תרימו ראש ותודו למי שאמר והיה עולם, למי שעשה את כל זה לכבודנו. אל תשבעו ואל תהיו כפויי טובה. להיפך, תכירו טובה ותודה!

 

 

וזו בעיה רצינית ועמוקה של הדור שלנו שרב הזמן רק מתבכיינים, נכון שיש הרבה אתגרים בחיים ויש כל מיני בעיות וקשיים, אבל עדיין תסתכלו על הכוס המלאה השופעת והגודשת, על כל חסדיו האינסופיים של בורא העולם עם בניו אהוביו.

 

 

שבת תשובה

 

שבת תשובה היא השבת שחלה בעשרת ימי תשובה, בין ראש השנה ליום הכיפורים (בין כסה לעשור), שבת זו מכונה גם בשם שַׁבַּת שׁוּבָה על שם ההפטרה שקוראים בשבת זו, הפותחת במילים "שובה ישראל עד ה' אלוקיך". יש נוהגים בשבת זו לומר בתפילת שחרית "שיר המעלות ממעמקים קראתיך ה'" (תהלים ק"ל) בין פסוקי דזמרה וישתבח לקריאת שמע וברכותיה.

 

בקהילות רבות נוהגים שרב הקהילה דורש בשבת זו ומעורר את הקהל לתשובה, מה שמכונה "דרשת שבת שובה". שבת זו היא במדרגת תשובה עילאה, ונוהגים שרב הקהילה דורש בשבת זו בפני הציבור ומעורר את הקהל לתשובה.

 

 

רבותיי היקרים, זמן מצוין ונפלא מעין כמותו להרים ראש אל אבא בשמיים, להתחיל ולהתבונן על מחשבותינו, מעשינו ודבורנו, איפה ניתן לשפר ולתקן..