צדיק

שיחה - כשחזרו אנשים אלה לעיר נעמירוב וסיפרו בהשתוממות ובביטול מה, שהנה הגיע אדמו"ר חדש לאזור ואינו מתנהג כדרכם של שאר האדמו"רים, שנכנסים אליהם ונותנים להם פדיון נפש...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
מי שמפריד את עצמו מהצדיק הוא בחינת עץ יבש. כי אף על פי שמחדש איזה חידוש בתורה, אינו נחשב בשם עשיית פירות כלל. כי אי אפשר להצליח בתורה ולעשות פירות באמת, כי אם כשמקשר את עצמו לצדיק האמת, שעל ידי זה זוכה לכיסופים טובים ולמעשים טובים ולחידושי תורה אמיתיים.
 
עיקר החיות שנמשך ממקור החיים לכל הנפשות, שיחַיו את הגופות, הוא על ידי צדיק האמת שהוא בחינת משה. וכל מי שרוצה לחוס על חייו צריך לקשר את עצמו לצדיקי האמת כי עימם מקור החיים. וכן תחיית המתים שהוא בחינת חיים נצחיים שיזכה כל אחד לעתיד, הוא גם כן לכל אחד כפי מעשיו הטובים שזכה לסגל בעצמו בזה העולם. וכפי התקרבותו והתחברותו לצדיקים ויראים אמיתיים שעל ידי זה עסק לחבר את הנפש עם הגוף, ועל ידי זה יזכה לחיבור בשלימות שהוא חיים נצחיים.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
זה בדיוק מה שאנחנו מחפשים…
 
כשעבר רבנו מהעיר זלאטיפאלי לגור בברסלב ויצא שמו בכל האזור, החלו לנסוע ולבוא אליו אנשי הסביבה וביניהם אנשים פשוטים, רוכלים ומוכרי כלים וסירים.
 
כשחזרו אנשים אלה לעיר נעמירוב וסיפרו בהשתוממות ובביטול מה, שהנה הגיע אדמו"ר חדש לאזור ואינו מתנהג כדרכם של שאר האדמו"רים, שנכנסים אליהם ונותנים להם פדיון נפש ומקבלים ברכתם ויוצאים לעסקיהם כרגיל, אלא האדמו"ר הזה דורש כל הזמן אך ורק בעניין עבודת השם אף מהם, האנשים הפשוטים, ומדבר על ליבם שיגזלו מזמן עיסוקיהם ויחשבו על התכלית ויתאמצו לתורה ולתפילה.
 
כששמעו זאת רבי נתן ורבי נפתלי, לפני התקרבותם לרבנו, אמרו זה לזה: "הרי זאת אנו מחפשים" – כי זה זמן רב שהרגישו חוסר בנפשם וביקשו למצוא סמוך להם צדיק כזה שילהיב את ליבם אך ורק לתורה ולעבודת השם.
 
והנה אף על פי כן התקרבו אלו הרוכלים לרבנו, ורבי נתן היה מתיידד עימם והיה מספר להם סיפורי צדיקים ומשיח עימם שיחות אמיתיות לפי ערכם.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה