צדיק

שיחה - פעם אמר רבי לוי יצחק זצ"ל: "מספרים בעולם שפעם נכנסה אימו של הגאון מוילנא (הגר"א) אליו ואמרה לו: 'בני היקר, מה אומר ואטען בעולם הבא לזכותי?'. ענה לה הגר"א...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
צדיק האמת שבדור העוסק בתורה בקדושה כזו, עד שהוא מעורר על ידי עסק התורה שלו שורשי נשמות ישראל, ועל ידי זה מגיעה הארה קדושה זו גם לרחוקים ממנו מרחקים רבים וחוזרים בתשובה, שזהו עיקר כבודו יתברך, זה צדיק האמת שהוא הרב של כל הדור כולו, אפילו של אותם הרחוקים ממנו מאוד אף על פי שלא קיבלו ממנו שום דבר, כי על ידי עסק תורתו מעורר את כל העולם בתשובה.
 
על כן הכל חייבים בכבודו של זה הצדיק האמת, כי הוא רבם ממש של כל העולם כנ"ל. והוא הרב האמת, והוא מקור היראה שהיא שורש התורה והחוכמה, שורש נשמות ישראל ושורש הכבוד שבקדושה, על כן כשנותנים לו כבוד בחינת "את יראי ה’ יכבד", על ידי זה מחזירים בשלימות את הכבוד לשורשו.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
פעם אמר רבי לוי יצחק זצ"ל: "מספרים בעולם שפעם נכנסה אימו של הגאון מוילנא (הגר"א) אליו ואמרה לו: ‘בני היקר, מה אומר ואטען בעולם הבא לזכותי?’. ענה לה הגר"א: ‘תאמרי שישבת אלמנה משך שלושים שנה ויש בזה די והותר להגן עלייך ולעמוד לזכותך’.
 
על כך אמר רבי לוי יצחק ז"ל: "כשישאלו אותנו דין וחשבון למעלה, נאמר שחיינו כיהודים והקפדנו על דיני התורה במשך שלושים שנה תחת שלטון הקומוניסטים העריצים".
 
* * *
 
כששאל פעם אחד מאנשי שלומנו את רבי לוי יצחק זצ"ל: "היכן הם בדורנו הצדיקים הגדולים שמדבר מהם רבנו כל כך?", השיב לו: "לכל מלך יש שרים וממונים, מהם גלויים מהם נסתרים, ולאמת הממונים והיועצים הנסתרים הם-הם אלו שמנהיגים את המדינה, וכמו כן בודאי נמצאים צדיקים גדולים במעלה בכל דור, אולם נסתרים הם ובורחים מהכבוד והפרסום, ועבודתנו היא לחפש הרבה אחריהם, ואשרי הזוכה למצוא אותם ולהתחבר עמהם".
 
    
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה