תעשו שלום

שלום עכשיו: זה לא שדוד פרלו יגלה לכם את אמריקה, אבל כולם יודעים שזוגיות טובה ושלום בית מוצלח הם מתכון בדוק לבית מוצלח לא רק שלכם אלא גם של הילדים שלכם!

3 דק' קריאה

דוד פרלו

פורסם בתאריך 14.03.21

זה לא שאגלה לכם את אמריקה, אבל הורים הם הדוגמה הכי האמיתית וקרובה של איך ומה חיי נישואין אמיתיים הם עבור ילדיהם. למרות החלק הגדול והאקסטרימי של הניסיונות המלווים אותם, החדשות הטובות הן שאתם בהחלט תקצרו בשמחה את מה שזרעתם בלא מעט דמעות ויזע.

 

ילדים מטבעם אוהבים דמויות המהוות להם מודל חיקוי, בעיקר אפשר לראות את זה בתחום הספורט והסרטים. אבל מודל החיקוי העיקרי והחשוב ביותר עבורם הוא ההורה שבבית. כן, הרבה לפני הסלבס וכל הכוכבים למיניהם מכל התחומים שהמדיה והוליווד משיקים בכל רגע אפשרי. וזו נקודה חשובה שבני זוג חייבים לתחזק לאורך כל הזוגיות שלהם. בעיקר, כשהם מעניקים למשפחה את סדרי העדיפויות הנכונים לה. כך הם גם מבססים את יסודות שלום הבית של ילדיהם.

 

כל אדם יכול לומר לכם שאם תניחו בצד את האג'נדה שלכם, כדי להשיג את המטרה הנעלה הזו, זה בהחלט ישתלם לכם ובגדול! נכון, ברור שלא אמרתי להזניח את עצמכם ואת מה שאתם רוצים לעשות, אבל צריך להכניס לפרופורציות גם את החלומות הכי יפים וכמובן למקם את כל הרצונות בשלב הנכון של סולם סדרי העדיפויות שלכם. ונכון, נדמה לנו, ואולי זה גם מהווה מחסום ובעיה במוח האחורי שלנו, שרשימת צרכי המשפחה או של בן/בת הזוג לא נגמרת אז איך ומתי יישאר לנו זמן לעצמנו?!? הרי צריך גם להביא פרנסה הביתה, לדאוג לתשלומים השוטפים, לחוגים, לבילויים איכותיים ביחד עם בן/הזוג ושל המשפחה כולה ועוד…

 

מאמרים נוספים בנושא:

זוגיות חלומית בחמש

אהבה – הרולס רויס של הרגשות

זוגיות טובה? תהיו חברים!

למצוא את הזוגיות מחדש!

אם לא תשנה, שום דבר לא ישתנה!

אהבה טהורה

אהבה אמיתית

שניים זה ביחד

סיפור הדרכה מהסרטים

סוד הזוגיות המוצלחת

כל יום מחדש

זוג טוב עושה שיעורי בית!

תבחרו באהבה

 

אז איך עושים את זה?

 

כדי לשמור על הסדר בבית, מכל הבחינות, וכדי לייצר אווירה נעימה וטובה – בני הזוג חייבים להשקיע בשלום הבית שלהם. ולכל אחד מבני הזוג חיבר הרב שלום ארוש ספר בנושא – לנשים – חכמות נשים, לגברים – בגן השלום.

 

חבר'ה! לא להתקמצן במאמצים, לא להקטין ראש ולא להרים ידיים עם כל ניסיון שמגיע, אלא ללכת על זה באמת. זה לא רק לכם, בני הזוג, שרוצים את שלום בית וזוגיות טובה, זה בעיקר לילדים המקסימים שלכם שההשפעה עליהם היא גדולה וטובה בכל תחומי חייהם כשיש ביניכם שלום, וגם לדעת שאתם הדוגמה האישית שלהם – כך ייראה הבית שלהם.

 

עת לכל דבר, מלמד אותנו החכם באדם שלמה המלך ע"ה, לכן חשוב לשים לב כמה זמן אנו מעניקים לחברים, שעות עבודה, לימודים ועוד, לעומת המשפחה, הילדים ובני הזוג. למדו על הנושא – זה חשוב מאוד, זה מסייע מאוד לדעת איך לחלק את הזמן שלנו בצורה הכי טובה עם המשפחה וכל מה שמסביב. כמובן, גם לדעת שלא כל מה שמסביב הוא הכרחי, שהרי ישנם דברים שלא תמיד הכרחיים אלא נעשים רק מכורח נסיבות או כי כך אנו רוצים או כך חונכו. ברגע שמגיעים לנקודת הזוגיות והמשפחה בחיים – צריך לחשב מסלול, לדעת לשים את מה שצריך במקום הראשון. כשעושים זאת, ועל זה יעידו הורים רבים שהילדים שלהם היו פחות ממוקדים בעצמם וגדלו להיות אנשים טובים, אנשים שאכפת להם מהזולת. ויותר מכל, זה מסר ולימוד נפלא בעיקר לדור ה"אני".

 

 

אתם זה הבית של הילדים שלכם, וזו סיבה מספיק טובה להשרות בו ים של אהבה ודוגמה אישית נפלאה…

 

כל הזדמנות שיש לכם לעזור אחת לשני, קפצו עליה. התורה מלמדת אותנו כלל יפה בחיים – העיקר הוא העשייה, הפעולה עצמה, לא רק לשבת וללמוד. עת ללמוד, אך בעיקר וגם מאוד – עת לעשות! ככל שתעשו טוב, ככל שתכבדו אחת את השנייה, ככל שתפרגנו ותעניקו מילים טובות, הארת פנים והרבה חיוכים – זה ידרבן אתכם לרצות שהחצי השני שלכם יצליח. וכשזה יקרה, גם הילדים יחוו את זה – גם ביניהם יהיה רצון שהאחים והאחיות יצליחו וגם עם החברים שבחייהם. עין טובה – היא אחד המפתחות העיקריים והחשובים בזוגיות ובתא המשפחתי.

 

הדברים החומריים, מה שנקרא 'הדברים הטובים', שאנו צוברים בעולם הזה לא נשארים איתנו לנצח. הם אולי יישארו כאן לנצח, אבל לא אנחנו. הרכב היוקרתי והבית המפואר היום כאן, אך מחר אינם. הדבר המשותף לכולנו שהוא – שאחרי 120 שנים אנחנו עוזבים את העולם הזה. ההצלחה הטובה שלנו היא להשאיר מאחורינו ילדים שילכו בדרך בה אנחנו הלכנו, ילדים עם קשר לרוחניות שלהם וקשר נפלא עם בורא עולם. על ידי השקעת מאמצים בחינוך של עצמנו, קודם כל, ועם הרבה תפילות כמובן, כדי לחיות בשלום ואחדות עם בני הזוג שלנו, נקצור את השכר שמחכה לנו בעולם הבא כבר בעולם הזה, או לפחות את חלקו.

 

ואמר רבי יהודה זאב ליבוביץ זיע"א, לפני שהסתלק מן העולם הזה, לתלמידיו הקרובים: שכל אדם שיקיים את ארבעת הדברים הבאים במשפחה שלו – מובטח לו ששום דבר לא יפגע בו או במשפחתו בזמן הגלות האחרונה. יישמו אותם בבית שלכם ותראו שינויים מדהימים: א. עזרו לאנשים, ב. גלו רחמים, ג. וותרו, ד. אל תצעקו על אף אחד!

 

והנה הטיפ שלי: זוגות יקרים, תעשו שלום! נסו את הטיפ הזה במשך שלושה שבועות. אבל באמת תעשו את זה, לא ממקום של השתדלות ולא רק כחלק מהשגרה של החיים ותראו מה שזה יעשה לשלום הבית ולזוגיות שלכם.

 

וכמובן, לילדים.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה