תפילה

שיחה - כשהגיע מוצאי ראש השנה, שלח אליהם רבי אייזיק שליח עם כל הכסף ופרע לה בחזרה את כל כספה ובתוספת. התפעל אביה מאוד על הגינותו ויושרו של רבי אייזיק, שראה בו, ואמר אחר כך...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
כל ההיזקות נמשכים מפגם התפילה, שהוא על ידי בחינת פגם האמת. ועל ידי אמת האדם נשמר מכל ההיזקות.
 
כל ההיזקות נמשכים מפגם האמת, כי חיות כל הדברים שבעולם הוא מהתפילה, וההיזק שהוא בחינת שבירה ומיתה, היפך החיות, נמשך רק על ידי פגם התפילה, שהוא על ידי פגם האמת, כי עיקר תיקון התפילה הוא על ידי האמת, דהיינו, שבאיזה מדרגה שהוא, יראה לדבר דיבורי התפילה באמת, ועל ידי זה יזכה לתפילה בשלימות.
 
אבל מי שפוגם בזה ואינו מושך עצמו אל האמת, על ידי זה נפגם תפילתו ואינו יכול להתפלל כראוי, ומשם נמשכים כל ההיזקות, לא עלינו, כי על ידי אמת האדם נשמר מכל ההיזקות, כמו שכתוב: "כי הוא יצילך מפח יקוש…צינה וסוחרה אמיתו" וכו’.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אני כבר לא יכול להיות מתנגד…
 
רבי אייזיק קראסינשטיין ז"ל היה גר באומן בעיר החדשה, בימי ראש השנה היה מתאכסן בעיר הישנה אצל איש אחד שחלק על אנשי שלומנו, וכדי לשהות סמוך לבית המדרש, כי היה קשה לו ללכת מרחק, מחמת זיקנותו.
 
והנה בשנת תר"פ בליל ראש השנה נכנסו הפורעים לבית אכסנייתו, כי נודע להם על עשירותו ורצו לשדוד אותו, וניגשו לרבי אייזיק ושאגו עליו: "תן כסף!", אמר להם רבי אייזיק שאין לו שום כסף. אולם תיכף ומיד ניגשה ביתו של בעל האכסניה לרוצח ואמרה לו: "אני אתן לך כסף" – ונתנה לו את כל כסף נדונייתה, כי היתה אז כלה לפני נישואיה.
 
כשהגיע מוצאי ראש השנה, שלח אליהם רבי אייזיק שליח עם כל הכסף ופרע לה בחזרה את כל כספה ובתוספת. התפעל אביה מאוד על הגינותו ויושרו של רבי אייזיק, שראה בו, ואמר אחר כך: "אני כבר לא יכול להיות מתנגד על אנשי שלומנו, אחרי שראיתי אצלו ישרות והגינות כזו, כי היה יכול להישמט מזה בטענה שלא היתה צריכה למהר ולפרוע לו"…
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה