תרפיה לנשמה

מחפשים מרגוע לנשמה? תרפיה לגוף ולנפש? האמת, כולנו זקוקים לזה. הרב שלום ארוש על המפגש היומי שיעניק לנו הרפיה, מנוחה ושמחה. אתם מוזמנים לנסות!

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 17.03.21

מחפשים מרגוע לנשמה?

 

האמת, מי לא!

 

במאמר זה אלמד אתכם דרך נפלאה לעשות תרפיה לנשמה, שהיא גם טובה לגוף.

 

מוכנים?

 

אז ראשית, אנחנו מתחילים עם החלק התיאורטי, אחר כך נתרגל. בסוף, נפנים.

 

הדבר הכי חשוב בתפילה אישית – המרגוע הכי טוב לנשמה שיש בעולם הזה – הוא להתמיד. התמדה תוביל להפנמה, עד שתרגישו שאתם לא מסוגלים להעביר יום אחד בלי תרפיה כזו.

 

ככל שתדברו עם הבורא, האבא היקר והאוהב שלנו שבשמים, כך תוכלו לפתח אתו שיחות נפש מעומק הלב. ככל שתדברו, תכירו את עצמכם יותר, תבינו מהי המשימה שלכם בעולם הזה, מה צריך לעשות וממה להימנע ותוכלו לפתח את סגנון ההתבודדות הייחודי שלכם. אל תצפו שזה יקרה בין לילה, זה מצריך זמן ויש הרבה ירידות ועליות בדרך.

 

הכינו את עצמכם למפגשים בשניים – התפילה האישית. אפשר בהחלט להעלות על הכתב את הנקודות שאתם רוצים לדבר עליהן עם השם. והכי חשוב – אל תדאגו אם המפגשים הללו היו מוצלחים או לא. לא משנה אילו מילים אמרתם או לא ואם אתם עם השראה או לא, אם אתם מרגישים "מורמים" או לא – אל תדאגו ואל תחשבו על זה בכלל. העיקר הוא – לקבוע שעה קבועה כל יום לתפילה האישית ולדבוק בה, שיהיה  לכם חוק בל יעבור!

 

אדם צריך להיות חזק ומשוכנע בדיבור שלו עם הבורא. בסוף השעה ראוי לומר: "תודה רבה לך בורא עולם על שנתת לי את השעה המיוחדת הזו איתך. בבקשה ממך, זכה אותי גם מחר להגיע לפגישה איתך".

 

מאמרים נוספים בנושא:

תגשימו חלום

מחשבים מסלול

יצאתי לחפש את עצמי

רק חצי שעה

עזוב הכל, זאת השעה שלך

חברתי התפילה

קבוע, אבל בטוח

קפה עם מלאכים

החבר הכי טוב

הכלים שאלוקים נתן לי

שיחה עם אלוקים

אלוקים, אפשר שאלה?

 

אדם שמדבר עם בורא עולם על בסיס יומי בהחלט יזכה לטהר את ליבו. ועצם ההכנות לשיחה עם בורא עולם הן מצווה עצומה לכשעצמה, ומצוות כידוע מטהרות את הבן אדם.

 

כי להצליח בתפילה האישית, אדם חייב להתמיד ולא לבדוק את התוצאות – האם השעה שלו הייתה מוצלחת או לא. אנשים רבים מאבדים את הלב, או אפילו לא מנסים להתחיל בגלל שהם מפחדים שמא לא יהיו מסוגלים לדבר כראוי עם הקב"ה, או שהם מהססים שמא ירגישו מובכים, או שהם לא יודעים בכלל מה לומר. אבל אם נכין את עצמנו לשעה מבלי לחשוב מה יהיו התוצאות, נצליח לקיים את העיקר – לדבר עם בורא עולם.

 

יש גם את אלה שטוענים שאין להם את הזמן הדרוש לתפילה האישית. לעומת זאת, אלה שמאמינים בצדיקים באופן כללי, וברבי נחמן מברסלב בפרט, חייבים לזכור שרבי נחמן אמר על השעה הזו את הדברים הבאים: התבודדות היא מעלה עליונה וגדולה מן הכל! לכן על האדם לפנות זמן ולהקדיש שעה לנשמה שלו.

 

הזוהר הקדוש מבטיח שאדם שעוסק בתפילה האישית כל יום לא יראה פני גיהינום. כל אדם בר דעת בוודאי ידבק בהבטחה זו כמוצא שלל. ולא רק, תפילה אישית על בסיס יומי מעשירה ומעניקה לאדם תובנות חדשות, זווית ראיה נפלאה וחדשה לחיים בכלל, ועל כל יום בפרט.

 

חשוב מאוד לדעת! שאל לא לאדם להיות מאוכזב או להעניש את עצמו אם התפילה האישית לא ענתה על הציפיות שלו. בין אם הרגיש קרבה לבורא או לא, הוא עשה את שלו, את מה שמוטל עליו. כי אין דבר נפלא יותר מלהגיע לפגישה המיוחדת הזו כל יום.

 

רבי נחמן מברסלב אומר שהתפילה האישית מעניקה לאדם נינוחות תרפיה לנשמה. בעוד תפילות אחרות נאמרות מתוך סידור וכחלק מסדר היום הרוחני של האדם (בזמן קבוע, מתי לעמוד ומתי לשבת, מתי להתפלל בקול ומתי בלחש ועוד) – התפילה האישית לא מוגבלת בכלל. אדם יכול לקיים אותה בכל זמן שהוא רוצה. הוא יכול לעמוד, לשבת, או אפילו לשכב במיטה. הדבר החשוב הוא – להרגיש רגוע ונוח, רחוק ממרוץ העכברים המטורף של שגרת החיים המודרנית שתופס רבים וטובים. ברגע שאדם רגוע ונינוח הוא יכול לפתוח את ליבו בפני הבורא. לכן, לעולם אל תשכחו לשחרר את עצמכם מהלחץ שעל העולם שבחוץ לפני שאתם מתחילים את השיחה. השעה היומית של תרפיה רוחנית עושה ניסים ונפלאות לגוף ולנשמה כאחד!

 

חשוב מאוד להרגיש נוח במקום בו אתם מדברים עם הבורא. שום דבר לא אמור להפריע לכם, להסיח את דעתכם. כבו את הטלפונים. נשמו עמוק. תרגישו רגועים. אמרו כמה מילות תודה לבורא עולם ונסו להרגיש הכי נוח וטוב שאתם יכולים.

 

אפשר לדבר עם בורא עולם בכל מקום שתבחרו, אך הטוב ביותר כפי שרבי נחמן אמר, זה בשדה או ביער. כי בטבע, מתחת לכוכבים, הלב נפתח. זמן חצות הוא גם זמן טוב להתבודדות, אולם אם התנאים לא מאפשרים לכם להרגיש בנוח בהתבודדות, הימנעו מהם. עשו את מה שהכי טוב בשבילכם! נסו לקבוע את הפגישה המיוחדת הזו מבלי שתצטרכו להסתכל על השעון כל רגע. המטרה היא להרגיש רוגע נפשי, שחרור, ולדבר מתוך הלב ברוגע עם בורא עולם.

 

בחרו זמן ומקום שעושים לכם את זה, כאלה שיהפכו את שעת המפגש לדבר הכי יפה שקרה לכם בחיים. וזה אפשרי!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה