תשובה

שיחה - גם יכולים לשבת עם הספר ויסברו אחרים שהוא לומד, והוא יכול לדבר בינו לבין קונו. ועוד יש לזה כמה וכמה תחבולות למי שחפץ באמת לנהוג הנהגה זו של התבודדות, שהיא מעלה העולה על הכל...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – תשובה
 
אין לך דבר שעומד בפני התשובה, ואפילו על פגם טיפי המוח, שאמרו רבותינו ז"ל שאין מועיל תשובה, וכן על אלו שמבואר במקרא (משלי ב): "כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים", אבל לאמיתו של דבר, תשובה מועילה לכל החטאים, כמו שמצאנו כבר כמה וכמה רשעים, שפגמו בטיפי המוח וכפרו בעיקר, ואף על פי כן נתקבלו בתשובה. רק מחמת שפגמו כל כך, על כן צריכים להצטרף ולהתנסות ולעמוד בנסיון הזה של ההתרחקות הזאת, כלומר שכותבים עליו שאין מועיל לו תשובה, וכשהוא פתי וסכל ואינו מרחם על עצמו שלא לאבד את עולמו, חס ושלום, אזי מוצא את עצמו כפטור ומתרחק מן התשובה, מאחר שכבר נכתב עליו שאין התשובה מועילה לו, חלילה.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אמר רבנו: שהישיבה בעצמה שיושבים בחדר מיוחד לבדו (כדי להתבודד) גם זה טוב מאוד, ואף על פי כן אפילו אם אין לו חדר מיוחד, יכולים להתבודד ולדבר בינו ובין קונו. ואמר שאפילו מתחת לטלית הוא גם כן חדר מיוחד, כי כשמשלשלין הטלית על עיניו יכולים לדבר בינו לבין קונו מה שרוצים. גם יכולים להתבודד ולפרש שיחתו כששוכב על מיטתו ומכסה עצמו בסדין, כמו שנהג דוד המלך ע"ה, שזהו בחינת: "אשחה בכל לילה מיטתי" (תהלים ו). גם יכולים לשבת עם הספר ויסברו אחרים שהוא לומד, והוא יכול לדבר בינו לבין קונו. ועוד יש לזה כמה וכמה תחבולות למי שחפץ באמת לנהוג הנהגה זו של התבודדות, שהיא מעלה העולה על הכל והיא יסוד שורש הקדושה והטהרה והתשובה, אבל טוב יותר להשתדל שיהיה לו חדר מיוחד.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה