על הרמוניה, צמחונות ושלום

האם אכילת בשר הינה מעשה מוסרי?

כיצד אמורים בני האדם לנהוג בבעלי החיים, בצומח ובדומם?

 

מתברר, שלתורת ישראל יש מה לומר בנושאים הללו, והרבה!

 

על הרמוניה, צמחונות ושלום – בספר ייחודי זה החושף לראשונה לעיני הקורא מבט ייחודי ומקורי על סוגיות ‘בוערות’ כצמחונות ואיכות הסביבה מנקודת השקפתה של היהדות, וכדרכה של היהדות – הדיון בנושאים הללו אינו מצטמצם להגיגים מופשטים גרידא, אלא משמש פתח למסע רלוונטי מאין כמוהו להכרתו של האדם את אלוקיו, את סביבתו ואת עצמו. מאת המחבר חגי לונדין.

 

על הרמוניה, צמחונות ושלום – לפני כמאה שנה נכתב מאמר נפלא בידי גדול הוגי המחשבה של חכמי ישראל בדורות האחרונים – הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל, מאמר שזכה לכינוי “חזון הצמחונות והשלום”. במאמר זה, הרב קוק מציג את דמותו של עולם העתיד על פי תורת ישראל: עולם של צמחונות ושלום, עולם שבו היצורים כולם חיים בהשלמה הדדית ובהרמוניה.

 

יחד עם זאת, הדרך לאותו עולם אידיאלי היא מורכבת. התורה, המודעת למצבו המוסרי הרעוע של המין האנושי, איננה מדלגת על מדרגות, אלא מתווה נתיב הדרגתי לאותו חזון נכסף, נתיב התובע מהאדם התעלות מוסרית ואחריות למעשיו. במאמר “חזון הצמחונות והשלום” הרב קוק מצביע על דיני הכשרות הנהוגים בעם ישראל כפעולות המקדמות את המין האנושי אל עבר העידן העתידי, פעולות הפורטות על נימי הנפש במינון מדויק מחושב, שבסופו של דבר יביא את האדם לנהוג בבעלי החיים בצדק וברחמים.

 

87 עמודים מרתקים וסוחפים, כריכה קשה.

 

מומלץ מאוד!

מחיר באתר

$11.90

+
-
קנה עכשיו
התחייבות למחיר הכי זול ברשת
מקט: 42-1898
תיאור הספר האם אכילת בשר הינה מעשה מוסרי? כיצד אמורים בני האדם לנהוג בבעלי החיים, בצומח ובדומם?   מתברר, שלתורת ישראל יש מה לומר בנושאים הללו, והרבה!   על הרמוניה, צמחונות ושלום – בספר ייחודי זה החושף לראשונה לעיני הקורא מבט ייחודי ומקורי על סוגיות ‘בוערות’ כצמחונות ואיכות הסביבה מנקודת השקפתה של היהדות, וכדרכה של היהדות – הדיון בנושאים הללו אינו מצטמצם להגיגים מופשטים גרידא, אלא משמש פתח למסע רלוונטי מאין כמוהו להכרתו של האדם את אלוקיו, את סביבתו ואת עצמו. מאת המחבר חגי לונדין.   על הרמוניה, צמחונות ושלום – לפני כמאה שנה נכתב מאמר נפלא בידי גדול הוגי המחשבה של חכמי ישראל בדורות האחרונים – הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ”ל, מאמר שזכה לכינוי “חזון הצמחונות והשלום”. במאמר זה, הרב קוק מציג את דמותו של עולם העתיד על פי תורת ישראל: עולם של צמחונות ושלום, עולם שבו היצורים כולם חיים בהשלמה הדדית ובהרמוניה.   יחד עם זאת, הדרך לאותו עולם אידיאלי היא מורכבת. התורה, המודעת למצבו המוסרי הרעוע של המין האנושי, איננה מדלגת על מדרגות, אלא מתווה נתיב הדרגתי לאותו חזון נכסף, נתיב התובע מהאדם התעלות מוסרית ואחריות למעשיו. במאמר “חזון הצמחונות והשלום” הרב קוק מצביע על דיני הכשרות הנהוגים בעם ישראל כפעולות המקדמות את המין האנושי אל עבר העידן העתידי, פעולות הפורטות על נימי הנפש במינון מדויק מחושב, שבסופו של דבר יביא את האדם לנהוג בבעלי החיים בצדק וברחמים.   87 עמודים מרתקים וסוחפים, כריכה קשה.   מומלץ מאוד!

ביקורות (0)

אין עדיין חוות דעת.

מה דעתך על "על הרמוניה, צמחונות ושלום"?

האימייל לא יוצג באתר.

שלחו הודעה
לפניה מהירה לחנות האתר
לחצו וקבלו מידע והכוונה