הליכות עולם

"… בצעירותנו הטרידה אותנו השאלה על ייחודו של דין התורה בהשוואה לשיטות משפט אחרות. האם ניתן להצביע על יתרונם של דיני התורה, על מה שהופך אותם לצודקים יותר, ובכך תומך בראייתם כגילוי של צדק אלוקי ומוחלט?…" זו בעיקרה שאלה ערכית המבוססת על הפילוסופיה של החיים עצמם.

 

הליכות עולם – ספר ייחודי זה עוסק בשאלת היחס בין ההלכה לתהליכים היסטוריים הנוגעת במתחים היסודיים המעצבים את הזהות היהודית המודרנית. שאלה זו, שהעסיקה את הרב שמעון גרשון רוזנברג – הרב שג"ר, מחבר הספר, עומדת במרכזו של ספר זה ונידונה בו באופן רחב ומעמיק. המאמרים המופיעים בספר זה עוסקים בה באמצעות הדגמתה במגוון של סוגיות הלכתיות: האופי ההלכתי של דיני הנזיקין בהלכה, השתלשלותן של הלכות המקוצה, מעמדם ההלכתי של חוקי המדינה, ופרשנות חז"ל לדין "עין תחת עין".

 

הליכות עולם – באמצעות ההתמקדות בממד ההיסטורי של סוגיות אלו, בוחן הרב שג"ר את השאלות היסודיות שמעלה היחס בין הלכה והיסטוריה: מהי משמעותם של התהליכים שעוברת הלכה במשך הדורות? כיצד מגיבה ההלכה לשינויים ערכיים וחברתיים? מהי עמדתם של הפרשנים והפוסקים לנוכח תהליכים אלו? כיצד משפיעה המודעות ההיסטורית על לימוד התורה וקיום המצוות?

 

הליכות עולם – לדיון זה ניגש הרב שג"ר באמצעות מגוון של שפות וכלים: פרשנות של פסוקי התורה ומדרשי חז"ל, עיון למדני בסוגיות הלכתיות, ושימוש במושגים והבחנות מתחומי ההיסטוריה, המשפט והאנתרופולוגיה. מקום מרכזי בדיון שמור לדמותו של הרמב"ם, שהרב רואה בו מורה דרך לתפישת ההיסטוריות של ההלכה, ועוד.

 

מומלץ מאוד!

 

208 עמודים, כריכה קשה.

מחיר באתר

$12.70

+ -
קנה עכשיו
התחייבות למחיר הכי זול ברשת
מקט: 42-1859
תיאור הספר "… בצעירותנו הטרידה אותנו השאלה על ייחודו של דין התורה בהשוואה לשיטות משפט אחרות. האם ניתן להצביע על יתרונם של דיני התורה, על מה שהופך אותם לצודקים יותר, ובכך תומך בראייתם כגילוי של צדק אלוקי ומוחלט?…" זו בעיקרה שאלה ערכית המבוססת על הפילוסופיה של החיים עצמם.   הליכות עולם – ספר ייחודי זה עוסק בשאלת היחס בין ההלכה לתהליכים היסטוריים הנוגעת במתחים היסודיים המעצבים את הזהות היהודית המודרנית. שאלה זו, שהעסיקה את הרב שמעון גרשון רוזנברג – הרב שג"ר, מחבר הספר, עומדת במרכזו של ספר זה ונידונה בו באופן רחב ומעמיק. המאמרים המופיעים בספר זה עוסקים בה באמצעות הדגמתה במגוון של סוגיות הלכתיות: האופי ההלכתי של דיני הנזיקין בהלכה, השתלשלותן של הלכות המקוצה, מעמדם ההלכתי של חוקי המדינה, ופרשנות חז"ל לדין "עין תחת עין".   הליכות עולם – באמצעות ההתמקדות בממד ההיסטורי של סוגיות אלו, בוחן הרב שג"ר את השאלות היסודיות שמעלה היחס בין הלכה והיסטוריה: מהי משמעותם של התהליכים שעוברת הלכה במשך הדורות? כיצד מגיבה ההלכה לשינויים ערכיים וחברתיים? מהי עמדתם של הפרשנים והפוסקים לנוכח תהליכים אלו? כיצד משפיעה המודעות ההיסטורית על לימוד התורה וקיום המצוות?   הליכות עולם – לדיון זה ניגש הרב שג"ר באמצעות מגוון של שפות וכלים: פרשנות של פסוקי התורה ומדרשי חז"ל, עיון למדני בסוגיות הלכתיות, ושימוש במושגים והבחנות מתחומי ההיסטוריה, המשפט והאנתרופולוגיה. מקום מרכזי בדיון שמור לדמותו של הרמב"ם, שהרב רואה בו מורה דרך לתפישת ההיסטוריות של ההלכה, ועוד.   מומלץ מאוד!   208 עמודים, כריכה קשה.

ביקורות (0)

אין עדיין חוות דעת.

מה דעתך על "הליכות עולם"?

האימייל לא יוצג באתר.

שלחו הודעה
לפניה מהירה לחנות האתר
לחצו וקבלו מידע והכוונה