סט עין יעקב המפואר, שבעה כרכים

חדש בחנות ברסלב ישראל!

 

סט עין יעקב המפואר, שבעה כרכים, מסורת הש"ס דפוס וילנא!

סט עין יעקב המפואר – חיבור עין יעקב כולל אסופה ופרשנות למרבית האגדות המצויות בתלמוד הבבלי ובתלמוד הירושלמי. ה"עין יעקב" ערוך על פי סדר מסכתות התלמוד, במרכז כל עמוד מובאות בכתב מרובע האגדות הנידונות בחיבור. בצידי האגדה מופיע בגופן אחר פירושו של המחבר, אשר נקרא "פירוש המחבר". המוציאים לאור הוסיפו בעין יעקב על פירושי המחבר אסופה של פירושים שנכתבו על ידי פרשנים מסורתיים לתלמוד כדוגמת: רש"י, בעלי התוספות, רבינו ניסים, רשב"א וריטב"א. במהדורות מאוחרות יותר נוספו ל"עין יעקב" גם פירושו של המהרש"א וכן מפתחות, הפניות ומראי מקומות לספרות המקראית והמדרשים.

 

ייחודו של החיבור עין יעקב והשפעתו על הפרשנות לספרות האגדה – עין יעקב הינו הראשון בספרות התורנית המודפסת והמאגד את אגדות התלמוד כגוף ידע עצמאי. עין יעקב מסודר על פי סדר המסכתות והדפים ובכך, למעשה, ממצב את הספר כחיבור המיועד לתלמידי חכמים המצויים בנתיבות הלימוד של התלמוד. זאת בשונה מספרות הדרשות והמוסר, המפרשות אגדות רבות אולם הן בנויות על פי נושאים או פרשיות השבוע ולא מתייחסות לאגדה כגוף ידע העומד בזכות עצמו, אלא ככלי עזר לביסוסם של רעיונות אמוניים. התפישה הרואה את האגדה כגוף ידע הראוי לפרשנות עצמאית באה לידי ביטוי דווקא בשני חיבורים של יוצרים מהמרחב הפולני-אשכנזי שהושפעו רבות מה"עין יעקב". 

 

מומלץ מאוד!

מחיר באתר

$120.36

המלאי אזל

שלחו לי אימייל כשהמוצר חוזר למלאי

התחייבות למחיר הכי זול ברשת
מקט: 54-1540
תיאור הספר חדש בחנות ברסלב ישראל!   סט עין יעקב המפואר, שבעה כרכים, מסורת הש"ס דפוס וילנא! סט עין יעקב המפואר – חיבור עין יעקב כולל אסופה ופרשנות למרבית האגדות המצויות בתלמוד הבבלי ובתלמוד הירושלמי. ה"עין יעקב" ערוך על פי סדר מסכתות התלמוד, במרכז כל עמוד מובאות בכתב מרובע האגדות הנידונות בחיבור. בצידי האגדה מופיע בגופן אחר פירושו של המחבר, אשר נקרא "פירוש המחבר". המוציאים לאור הוסיפו בעין יעקב על פירושי המחבר אסופה של פירושים שנכתבו על ידי פרשנים מסורתיים לתלמוד כדוגמת: רש"י, בעלי התוספות, רבינו ניסים, רשב"א וריטב"א. במהדורות מאוחרות יותר נוספו ל"עין יעקב" גם פירושו של המהרש"א וכן מפתחות, הפניות ומראי מקומות לספרות המקראית והמדרשים.   ייחודו של החיבור עין יעקב והשפעתו על הפרשנות לספרות האגדה – עין יעקב הינו הראשון בספרות התורנית המודפסת והמאגד את אגדות התלמוד כגוף ידע עצמאי. עין יעקב מסודר על פי סדר המסכתות והדפים ובכך, למעשה, ממצב את הספר כחיבור המיועד לתלמידי חכמים המצויים בנתיבות הלימוד של התלמוד. זאת בשונה מספרות הדרשות והמוסר, המפרשות אגדות רבות אולם הן בנויות על פי נושאים או פרשיות השבוע ולא מתייחסות לאגדה כגוף ידע העומד בזכות עצמו, אלא ככלי עזר לביסוסם של רעיונות אמוניים. התפישה הרואה את האגדה כגוף ידע הראוי לפרשנות עצמאית באה לידי ביטוי דווקא בשני חיבורים של יוצרים מהמרחב הפולני-אשכנזי שהושפעו רבות מה"עין יעקב".    מומלץ מאוד!

ביקורות (0)

אין עדיין חוות דעת.

מה דעתך על "סט עין יעקב המפואר, שבעה כרכים"?

האימייל לא יוצג באתר.

שלחו הודעה
לפניה מהירה לחנות האתר
לחצו וקבלו מידע והכוונה