אל תסגרו את שער הרחמים

ישבתי מולם וניסיתי ביחד אתם לחשוב מה קרה? לא ידעתי מה לומר להם, לא הצלחתי להגיע לשום מסקנה, מה סוגר להם את החיים? חייבת להיות סיבה...

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

ישבתי מולם וניסיתי ביחד אתם לחשוב
מה קרה? לא ידעתי מה לומר להם, לא
הצלחתי להגיע לשום מסקנה, מה סוגר
להם את החיים? חייבת להיות סיבה.
 
 
לא לסגור את הרחמים
 
אחד מהדברים הסוגרים יותר מכל את החיים בכלל ואת הפרנסה בפרט, הוא נושא מניעת  ההיריון ר"ל.
 
מעשה ובאו אלי זוג, שניהם תלמידים שלי, עושים בכל יום שעה התבודדות, שומרים על טהרת משפחה וכו’, באים לשיעורים בקביעות ועוד ועוד, לכאורה – הכל בסדר אצלם…
 
והנה הם מספרים לי, שזה כמה שנים שהם סובלים ייסורים גדולים, הן בפרנסה – שבעבר היתה בשפע, ועתה יש להם רק חובות, והן בשאר עניינים, כגון: שהם לא מצליחים למצוא זיווגים לילדיהם הגדולים ועוד עניינים, ונראה שממש הכל סגור להם, ואין להם מזל בכל התחומים.
 
ישבתי מולם וניסיתי ביחד אתם לחשוב מה קרה? לא ידעתי מה לומר להם, לא הצלחתי להגיע לשום מסקנה, מה סוגר להם את החיים? הלא הם מדקדקים ומקיימים את כל המצוות קלה כחמורה, למה ה’ סוגר להם? חייבת להיות סיבה…
 
לפתע הבליחה מחשבה בליבי ושאלתי אותם בחרדה: "סגרתם את הרחם?" 
 
בני הזוג הסתכלו עלי בהלם ובמבוכה, אחר כך אחד על השני, ואז ענו לי בשפה רפה: "כן…"
 
אמרתי להם: "עכשיו הכל מובן היטב! אתם סגרתם את החיים – החיים נסגרו עליכם! כמו שאתם מנעתם חיים מהעולם, כי מנעתם שיבואו חיים לעולם על ידי מניעת הריון בלי אישור של רב, כך ה’ מונע מכם את החיים, לכן הכל סגור לכם, מידה כנגד מידה.
 
"לסגור את הרחם", הסברתי להם, "פירושו לסגור את כל הרחמים, כי ‘רחם‘ זה מלשון ‘רחמים‘, כנגד זה נסגרו לכם הרחמים בשמים!"
 
חומרתו של נושא זה היא מאוד גדולה ורבים אינם מודעים לזה, ואינם מבינים שבשמים מסתכלים על עניין זה בחומרה הגדולה ביותר, כי בורא עולם שהוא "חי החיים" – חפץ הוא בחיים! וכל מטרת בריאת עולמו היא שיהיו בו חיים, וזהו ציוויו הראשון בתורה הקדושה מיד כשברא את עולמו: "פרו ורבו!" נמצא, אין דבר שיותר נוגד את כל תכלית העולם מאשר סגירת הרחם וכאשר מונעים הריון! וזהו שאמרו חז"ל (חגיגה ב): לא נברא העולם אלא לפריה ורביה, שנאמר (ישעיהו מ"ה) "לא תהו בראה, לשבת יצרה"! 
 
ועוד, ידועה הטעות הגדולה שאנשים עושים במקרים רבים כשהאישה יולדת בניתוח, אזי הרופאים ממליצים לה לסגור את הרחם על ידי קשירת החצוצרות – כמובן שזהו איסור חמור מאוד! כי על ידי זה היא לא יכולה יותר ללדת לעולם! זו לא מניעת הריון שאפשר לבטל אותה, כגון שאר האמצעים המוכרים , אלא זו פעולה בלתי הפיכה שאי אפשר לבטלה אלא בניתוח נוסף, שאף הוא מסוכן וגם לא בטוח שיצליח. לכן זהו איסור חמור הרבה יותר מכל מניעת הריון אחרת, משום שבכל האופנים האחרים האישה יכולה להתחרט, לעשות תשובה ולתקן את מעשיה, אולם כשהיא מתפתה לעצת הרופאים ועושה צעד כזה – זו דרך שאין ממנה חזרה! וזה דבר מאוד נורא ומפחיד.
 
בזכותם אנו חיים
 
ישנם אנשים שטוענים שהם לא רוצים להביא ילדים לעולם מכיוון שאין להם מספיק פרנסה עבור ילד נוסף. ואין שקר גדול יותר מזה! כי הקדוש-ברוך-הוא נותן פרנסה לכל בריה ובריה, וברגע שנולד ילד הוא נולד כבר עם הפרנסה שלו.
 
אדרבה, הרבה אנשים כל פרנסתם היא בזכות הילדים שלהם, כי להם לא מגיע פרנסה, ואילו לנשמה הזאת שהם ילדו מגיעה פרנסה, ונמצא שכל כספם של ההורים שייך לילדם. לכן החשבון שהם עושים הוא מוטעה לחלוטין, כי לא זו בלבד שלא יגרע מפרנסתם מאומה על ידי שיביאו עוד נשמות לעולם, אלא אדרבה, מי יודע איזו נשמה הם ילדו? אולי הילד הבא זו נשמה שנגזר עליה לחיות בעשירות, ובזכות הילד הזה ההורים יקבלו שפע רב?
 
ככל אשר יורוך
 
האופן היחידי שמותר למנוע הריון הוא כאשר ישנה בעיה אמיתית – בעיות בריאותיות וכו’, וגם זה מותר רק באישור של רב מומחה, שיודע מה הם השיקולים הענייניים וההלכתיים שעל ידם ניתן להתיר מניעת הריון. וגם אחרי שישנו היתר של רב צריכים להתנהג בדיוק לפי הוראותיו, שאם הוא התיר לעשות הפסקת הריון לתקופה מוגבלת, אזי תיכף ומיד כשמסתיימת התקופה חייבים לפתוח חזרה את הרחם, או אם יש צורך, להתייצב לפניו ולשאול אותו כיצד להמשיך. 
 
התקנה לזוגות שכבר עברו ועשו מניעת הריון שלא באישור רב, הוא שקודם כל יסירו את מניעת ההיריון ויתחילו להביא חיים לעולם, וכן יעשו תשובה על אותה מניעת ההיריון, ומי שכבר עשתה צעד בלתי הפיך כגון קשירת חצוצרות, תקנתה היא להפיץ הרבה חומר על איסור מניעת הריון והפלות, דהיינו שכנגד החיים שהיא מנעה מהעולם יבואו בזכותה חיים לעולם, ובזה יכופר לה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה