הוידוי של אריסטו

במכתב מדהים לתלמידו - אלכסנדר מוקדון הגדול, מגלה הפילוסוף היווני אריסטו את הדרך למחפשי האמת...

2 דק' קריאה

יהודה פרישמן

פורסם בתאריך 06.04.21

במכתב מדהים לתלמידו,
אלכסנדר מוקדון הגדול, מגלה
הפילוסוף היווני אריסטו את
הדרך למחפשי האמת…

אחד העקרונות החשובים של הרפואה היהודית-מסורתית, הוא להבין שאלוקים קיים בכל היבטי חיינו. ולא רק, אלא לדעת שככל שנכניס ונערב אותו בחיינו, כך הוא יתגלה אלינו יותר ויותר, ויראה לנו את המתיקות של קיומנו.

לאחרונה, קראתי בספר "מעם לועז" ונתקלתי במכתב מעניין ומרתק, שמחבר ה"מעם לועז" הביא בספרו. ‘בעל המכתב’ הוא לא אחר מאשר הפילוסוף היווני אריסטו. את מכתבו הוא שלח לתלמידו אלכסנדר מוקדון הגדול, ואלה הם דבריו:

"ברוך פוקח עיוורים ומראה לחוטאים את דרך האמת. הללוהו בכל דרכיו, מכיוון שאני לא יודע איך להלל אותו על כל הרחמים והחסדים שהראה לי. אודה לו לעד על שהוציא אותי מהסכלות וההבלים בהם הקדשתי את חיי.

"כל חיי, התעמקתי בפילוסופיה כדי להסביר כל תופעה טבעית בדרך השכל. כתבתי ספרים רבים בנושא. ובסוף, בערוב ימיי, הייתה לי ההזדמנות לשוחח עם חכם יהודי. לא לקח לי הרבה זמן להבין את חכמתו הגדולה והוא, בחכמתו, גרם לי להבין עד כמה התורה שניתנה בהר סיני עצומה.

"הוא לימד אותי את עומקה הפנימי של התורה, וביסס את דבריו בעזרת תובנות מדהימות המגיעות ישירות מלימודו. הבנתי עד כמה טיפש הייתי שלא הבנתי איך אלוקים מפעיל את כל חוקי הטבע, וכל מה שקורה בעולם – הכל ממנו.

"כשהבנתי את כל זה, החלטתי להקדיש את חיי ללימוד וחקר חכמת התורה. לא עבר זמן רב והבנתי שהתורה מבוססת על יסודות אמיתיים, ואילו האקסיומות הפילוסופיות שרירותיות לחלוטין.

"לכן בני, אלכסנדר, אני כותב לך מכתב זה כדי לומר לך שרוב התיאוריות שלי, המתייחסות לטבע והתנהלותו, שגויות ומוטעות מיסודן. הטבע אמנם קיים, אבל אלוקים הוא המולך ביקום כולו, והוא המוביל ומכוון את כל הדברים כפי שהוא מוצא לנכון. אני אומר לכולם בצורה גלויה שלא יבזבזו את זמנם בקריאת ספריי. אפילו שלא יסתכלו או יגעו בהם. זהו חטא לבזבז זמן יקר על התיאוריות השגויות שלי, בהן דגלתי ואותן אימצתי.

"אני מרגיש שהצלתי את נשמתי על ידי ההודאה בטעות שלי. אני מקווה שלא אמצא אשם בגלל העבר, מכיוון שפעלתי מחוסר ידיעה. אבל עכשיו, חשפתי בפני הציבור את טעותי ואת ליבי הכואב על הזמן שבזבזתי בתיאוריות אלו. ומי שיבזבז זמן בקריאת ספריי, יהיה ראוי לעונש".

והדברים מדברים בעד עצמם.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. זיו

ד' שבט התשפ"ד

1/14/2024

מאמר מחכים ניכר שהמחבר בקי ברפואה יהודית מסורתית המבוססת על אמונה חזקה בשם ובתורתו.
ישר כח.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה