סכנה! חול טובעני

חיי הנישואין עלו על שרטון? יש לזה הרבה מאוד סיבות, אבל אחת מהן יכולה להיות קטלנית, כמו לשקוע בחול טובעני. קל ליפול לתוכו, קשה לצאת. לא מומלץ.

3 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

חיי הנישואין עלו על שרטון? יש
לזה הרבה מאוד סיבות, אבל אחת
מהן יכולה להיות קטלנית, כמו לשקוע
בחול טובעני. קל ליפול לתוכו, קשה
לצאת. לא מומלץ.
 
 
שלום לך הרב אליעזר רפאל ברוידא,
 
לפני החתונה, אשתי ואני היינו חברים מאוד טובים. שנינו אוהבים את תחום הספורט, בעיקר טניס, ולכן שיחקנו הרבה ביחד. אבל משהו מוזר קרה בשלוש השנים האחרונות. מאז נישאנו, אנחנו כבר לא חברים טובים. למען האמת, אנחנו אפילו לא חברים. אני לא יכול לומר משהו מבלי שאשתי תתפרץ עלי. בין אם זה בבית ובין אם במגרש, כשאני רואה שהיא עושה משהו לא נכון ואני מנסה לתת לה עצה ולכוון אותה, היא כאילו יוצאת מדעתה.
 
אשמח מאוד אם תוכל לעזור לנו, כי לפני שלוש שנים אשתי הייתה רגועה ונראה טוב, היום היא נראית כמו פקעת עצבים מהלכת, ואי אפשר לחיות כך. היום, כשבקושי אנחנו מתקשרים, ברור שאנחנו גם לא משחקים יחד ונהנים מפעילות הספורט שאהובה על שנינו.
 
בברכה, רוני
 
רוני שלום לך,
 
לפני החתונה, קשר של "חברים טובים" עם אשתך היה כיף, אין מה לומר, משחקים טניס, אין מחויבות ואף אחד לא 'יושב לך על הראש'. אבל זמן איכות של חברים לא מוכיח את עצמו 'תחת אש'. וכידוע, חיי נישואין הם לא קאונטרי קלאב, זה הרבה מעבר.
 
לפני הנישואין, שמרת על התנהגות נאותה, אך ברגע 'שהלחם כבר היה בסל שלך' – התחלת לבקר אותה, וכדבריך "בין אם זה בבית ובין אם במגרש, כשאני רואה שהיא עושה משהו לא נכון ואני מנסה לתת לה עצה ולכוון אותה, היא כאילו יוצאת מדעתה". מה הפלא? מי רוצה שכל הזמן יבקרו אותו? שייתנו לו עצות וינסו להסביר לו שהוא לא עושה טוב? ומי קבע בכלל כי מה שאתה מציע זה הדבר הטוב? חשבת על זה, רוני? מצטער, אבל "פקעת עצבים", קרי אשתך, זו תוצאה של 'עבודה' שלך, של ביקורת. אני מאמין שזה הדבר האחרון שהיית רוצה לעשות ושיקרה בקשר ביניכם, אבל אתה הורס את הדימוי העצמי של אשתך במו ידיך. התפקיד שלך הוא להיות בעל אוהב, לא שום דבר אחר. אשתך צריכה בעל מבין, לא מבקר ולא שופט.
 
ביקורת הורסת את הביטחון העצמי של האדם! וכשהיא נאמרת פעם אחר פעם היא גם מכרסמת חלקים מנשמתו של האדם, מהדימוי העצמי שלו. וככל שהוא מאבד את הביטחון והדימוי העצמי שלו הוא הופך לחסר סבלנות, פקעת עצבים, אדם שלא הכי נעים להיות בחברתו, אבל בהחלט לא באשמתו! ביקורת, בחיי הנישואין, היא כמו חול טובעני, קל ליפול לתוכו, קשה מאוד לצאת ממנו.
 
רוני, מרגע זה ואילך אתה צריך להחליט שאתה לא מבקר את אשתך יותר, בין אם היא הביקורת נראית לך מוצדקת או לא. אם אשתך שרפה את ארוחת הערב – תאכל, תחייך, ותאמר לה שבחיים שלך לא אכלת משהו יותר טעים מזה. ואם, חלילה, עולות בראשך מחשבות על גירושין, אני מבטיח לך שהקשר הבא יהיה גרוע מאוד. אף אישה לא יכולה לסבול את העובדה שבעלה מבקר אותה, כל שכן מבוקר עד לילה בטענה שהוא רק מנסה לתת לה עצה טובה. כמובן, אם היא מבקשת עצה והדרכה, זה כבר סיפור אחר.
 
שנה את הגישה, לא את האישה. אני מבטיח לך שתוך זמן קצר תראה את השינויים המדהימים בחיי הנישואין שלך ובאשתך. אני מציע לך, כדי להגיע לתוצאות היפות הללו, לקרוא את ספרו של הרב שלום ארוש – בגן השלום – מדריך מעשי לשלום בית לגברים, שם תמצא עצות נפלאות לזוגיות ושלום בית אמיתי.
 
חיי נישואין וביקורת לא הולכים ביחד! חקוק זאת בליבך ובמוחך ואל תשכח את זה לעולם. תהיה איתי בקשר בעוד חודש, ספר לי מה קורה. והיום, קנה לה זר פרחים וקח אותה למקום בילוי שהיא אוהבת. אל תשכח את ההרגשה הנפלאה שהייתה בפגישות הראשונות, אמצו אותה גם עכשיו.
 
לגבי פעילות הספורט שאתם אוהבים, נכון לעכשיו אני מציע לכם לא לעשות פעילויות שיש בהן תחרות, משחק של אחד מול אחד. עשו משהו אחר, הימנעו מדברים שיכולים לגרום ריבים או ויכוחים מיותרים. ובינתיים, תשמע קצת דיסקים שיעזרו לך בדרך החדשה: מקום ראשון, שלום בית אמיתי, לעקור את הכעס
 
המון הצלחה, ואל תשכח להיות בקשר. הרב לייזר ברוידא

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רונן

כ"ז אדר ב' התשפ"ב

3/30/2022

תשובה נפלאה ישר כוח הלוואי שילמדו כולם לעשות התבודדות כראוי ולהתפלל על מה שכתבתם.
תמשיכו בעבודת הקודש אוהב מאוד

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה