יש מה להפסיד!

לאורך כל השנים המשקל שלו היה הנושא הכי מדובר. כולם אהבו לצחוק, להציק ולפגוע בו. איך מתמודדים עם 160 קילו? גארי באומן מדבר על זה ומגלה איך הוריד 46 קילו. יש מה להפסיד!

3 דק' קריאה

גארי באומן

פורסם בתאריך 05.04.21

שלום לכם,
 
תחילה, הרשו להתנצל מראש גם על הפתיח הרשמי-משהו וגם על המשך המאמר – ומסיבה אחת, אני לא כותב מקצועי. תמיד היו לי קשיים בלהביע את עצמי שחור על גבי לבן. ובעצם, אפילו לא רציתי לכתוב בכלל, אבל הסיבה היחידה שאני כן כותב היא בגלל שאני רוצה לעזור לאחרים, כי אתם יודעים איך זה, אם משהו הצליח לך – זה גם יכול להצליח לאחרים. ובעיקר, לאנשים כמוני שסובלים מעודף משקל. ומי מהשותפים למועדון נושאי הקילוגרמים המיותרים לא יודע איזה קרבות אדירים מנהלים אנשים כמונו כל רגע ורגע בחיים?!…
 
בכל אופן, אחרי שניסיתי את מה שאמא שלי המליצה לי – זה הצליח, מקווה שגם לכם.
 
אני אדם שסובל מעודף משקל מאז שאני זוכר את עצמי. לאורך כל השנים המשקל שלי היה הנושא הכי מדובר בכיתה, ובעצם בכל מקום, כולם אהבו לצחוק עליו, להריץ בדיחות, לגחך, להעיר הערות פוגעות ומציקות, וזה עוד בלי להזכיר את המבטים הסולדים מהמשקל שלי ואת הבריונות בבית הספר. בנקודה מסוימת, ולא זוכר בדיוק מתי, הגעתי להשלמה שאני אדם שמן. שהשומן, המשקל העודף ואני זה מקשה אחת שלא ניתן להפריד אותה, זה אני וכך אשאר כל ימי חיי. את המציאות הזו אי אפשר לשנות, גם לא הדיאטות המועטות שניסיתי ושלא עזרו לי, גם מעט הכושר שעשיתי. וככל שחלפו השנים המסקנה שהגעתי אליה בתור ילד הייתה חזקה וברה יותר מתמיד.
 
מאמרים נוספים בנושא:
בריאות, הכי טבעית שיש
מה בתפריט?
אם תרצו לחיות, הדיאטה תצליח!
 
בכל אופן, יום אחד זווית הראיה הזו השתנה, וכשזה קורה – משהו בפנים קורה. להגדרה העצמית של האדם את עצמו יש השפעה עצומה וגדולה. המפגש במראה עם הגוף הגדול הוביל אותי למסקנה שאפשר לעשות משהו. באותה נקודת זמן, 30 קילו פחות נראו לי אתגר מעניין. בר ביצוע? לא בהתחלה, בכל אופן. יש כאן איזה תהליך.
 
שלא תטעו, לא קל לחיות עם העובדה שאתה פתאום שונא להיות שמן. לפעמים לא היה לי את הכוח לזה ופשוט המשכתי לחיות עם העובדה שאני מאותם חסרי מזל שיהיו שמנים כל ימי חייהם. נתתי לעצמי 'במתנה' את יצר ההססנות, את השנאה לעצמי לנצח וההזנחה של הגוף, פלוס האוכל שבלסתי והוסיף עוד ועוד קילוגרמים, עד שממש נגעלתי מעצמי. לא קל להסתכל במראה ולראות בן אדם ששוקל 160 קילו מולך. שום דבר לא עזר לי והמצב הזה נמשך… עד לפני שישה חודשים.
 
אתם יודעים איך זה, כשאדם רוצה כנראה משמים עוזרים לו. זה מה שקרה לי. יום אחד אמא שלי הביאה לי את הדיסק של הרב שלום ארוש – אכילה  נכונה. זה היה לפני שישה חודשים ולא העליתי בדעתי אפילו לשמוע אותו. אבל לא יודע למה, בדרך לעבודה ברכב הכנסתי את הדיסק, לחצתי 'פליי' והקשבתי. הוא היה מעניין לכן החלטתי לשמוע אותו שוב בדרך חזרה הביתה. את הפעולה הזו עשיתי שוב ושוב, עד ששמעתי את הדיסק הזה לפחות 40 פעם (בהמשך גם התחלתי לשמוע עוד דיסקים של הרב ארוש, אבל זה נושא למאמר אחר). וזה עשה את שלו – זה שינה אותי. איך? הנה:
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
אל תגיד מחר!
ג'אנק היום, משלמים מחר
השמנה? לא השנה! מנפצים מיתוסים
 
בשעות המאוחרות של הלילה הייתי נוהג להגיע למקרר ולעמוד מולו, כשהדלת פתוחה כמובן, ולעשות אנדנדינו על מה שאכניס לפה. בדיסק, הרב שלום ארוש פונה בצורה ישירה למאזין ושואל אותו: 'האם אתה אוכל בשביל עצמך או בשביל הבורא?' זאת כמובן הייתה שאלה קשה, אבל התחלתי לשנן את השאלה הזו בפול ווליום בכל פעם שהרגליים והקיבה סחבו אותו למקרר לחטוף חתיכת פאי, כי בשביל מי אני אוכל אותה – האם זה באמת לכבוד הבורא ככה סתם באמצע הלילה? זה היה תירוץ מספיק טוב להחזיר את העוגה, לסגור את המקרר ולעשות פרסה. מאז, לפני שאני קם מהמיטה אני שואל את עצמי את השאלה הזו, כך אני חוסך מעצמי את כל הדרך למקרר.
 
מה קרה איתי, אתם שואלים? ובכן, 46 קילוגרמים פשוט נעלמו ממני. הרב שלום ארוש פשוט לימד אותי לאכול כדי לחיות, ולא לחיות כדי לאכול!
 
עצה נוספת שקיבלתי ממנו היא – התפילה. כן, ממש כך, להתפלל לפני שאני ניגש לאכול, שבורא עולם יעזור לי לאכול אוכל מזין, שמועיל לא רק לגוף אלא גם לנשמה שלי, כך אזכה להתחזק ברוחניות, לקיים מצוות בשמחה בלי להרגיש כבדות (תרתי משמע), לא לאכול כדי לספק את הגוף ואת תאוות האכילה.
 
כן, 40 פעם שמעתי את הדיסק מציל החיים הזה עד שהבנתי שאני לא צריך לחיות כמו שחייתי, כמו שהבנתי עוד כילד בן 8 או 9 – שזה גורלי המר והכבד, להיות שמן כל חיי. ולא בגלל שהייתי בן אדם לא טוב או חסר מזל, אלא פשוט בגלל יצר הרע שלי, יצר האכילה החזק שצריך לרסן אותו. ואני מודה לבורא עולם שעזר ועוזר לי להתגבר על היצר הזה עם כל ביס. ואני גם מודה לשליחים הטובים שלו – הרב שלום ארוש וצוות ברסלב ישראל שעזרו לי.
 
היום אני כבר מאמין בעצמי ואני גם אוהב את עצמי הרבה יותר מבעבר. היום אני שוקל 114 קילו וכשאוריד עוד אתחיל לחפש את החצי השני שלי.
 
אתם לא חייבים לסבול. אם אני הצלחתי, בטוח שגם אתם יכולים. לא יודע עד כמה הדיאטות עוזרות באמת אם אדם לא משנה את התפישה שלו לגבי עצמו, שזה משהו עמוק בפנים, ואני יודע שעם תפילה ואמונה זה באמת מצליח.
 
תנסו, אין לכם מה להפסיד, מצד שני – יש לכם הרבה מה להפסיד – קילוגרמים מיותרים! בהצלחה.

כתבו לנו מה דעתכם!

1. מיכל

כ"ג חשון התשע"ה

11/16/2014

שמחה בשבילך! ישר כח גדול לך!

2. מיכל

כ"ג חשון התשע"ה

11/16/2014

ישר כח גדול לך!

3. רוחמה

כ' סיון התשע"ד

6/18/2014

כוח הרצון הטוב והאמונה הפשוטה בס"ד בזרה"ק מאמר מחזק ונוגע ללב. כוח האמונה הפשוטה שלך בצדיק ביחד עם התעוררות של רצונות טובים, מחשבות בריאות עשו את שלהם בדרך לקצור פירות בריאים ויפים. תהליך לא פשוט עברת ובחסדי השם יתברך גם הצלחת. תהליך שיש בו דימוי עצמי שלילי, חוסר ביטחון, אכילה רגשית, זלילות וכדומה, שלמעשה ניתן לומר שרב אוכלוסיית העולם סובלת ממנה ברמה כזו או אחרת. בדרך שבן אדם רוצה ללכת מוליכין אותו.. רציתי להשיל את הק"ג המיותרים, להיות בריא ורענן יותר, והנה קבלת הזדמנות פז ואדירה להצליח. אל תשכח כל יום להודות לבורא עולם ולשליחו הטוב והקדוש, הרב שלום ארוש אשר מציל מאות אלפי יהודים וגויים בכל הארץ והעולם בכל התחומים. אשרייך שזכית. בנוסף, בהקשר של חתונה, בחסדי השם יתברך אני שדכנית, אשמח אם תפנה אלי, אשמח לעזור לך – רוחמה שידוכים ruchama_ef@netvision.net.il או בנייד 0542176644 תודה והצלחה רבה, רוחמה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה