החטא האמיתי

אומרים שהתפילה האישית מתקנת את הגלגולים של האדם. תודה רבה, יש לי מספיק מה לעשות מבלי לחזור 5775 שנים עד לחטא האמיתי, החטא של אדם הראשון...

3 דק' קריאה

רבקה לוי

פורסם בתאריך 05.04.21

אומרים שהתפילה האישית מתקנת
את הגלגולים של האדם. תודה רבה,
יש לי מספיק מה לעשות מבלי
לחזור 5775 שנים עד לחטא האמיתי,
החטא של אדם הראשון…
 
 
בברסלב ישנו רעיון האומר, שאם אתה דבק ברבי  נחמן ומקיים את הדבר העיקרי בדבריו: שעת  התבודדות כל יום (התפילה  האישית) אז אתה זוכה לתקן כל אחד מגלגולי הנשמה הקודמים שלך, עד לאדם הראשון.
 
על הרעיון הזה שמעתי כבר בתחילת דרכי בתשובה, אבל לא כל כך נתתי את דעתי וליבי עליו. הוא נראה לי כל כך רחוק, מעורפל, תיאורטי. והאמת, היה לי כל כך הרבה מה לתקן, תודה רבה, גם בלי לחזור 5775 שנים אחורה…
 
בשנים האחרונות, אני מרגישה באמת ובכנות שהייתי על המסלול המטורף של רכבת ההרים הזו, דבר שגרם לשינויים לא מעטים בחיי, יסודיים ובסיסיים, ולא מעט פעמים.
 
מה לא חוויתי? דוחק כלכלי, אפילו סוג של עניות, התמודדות עם אנשים מטורפים (על באמת) פחדים לא מוגדרים, בעיות בריאות, בעיות בשלום בית, טונות של מבחני אמונה, חובות מזעזעים ובלבולים איומים לגבי מה שאעשה בחיים שלי, עניינים עם הבנות שלי ועם עוד כמה בני משפחה.
 
מאמרים נוספים בנושא:
לחזור שוב?
בחזרה  לבירקנאו
שלום ולא  להתראות
 
בשלב הזה, אני חושבת (לפחות על פי החישובים שלי) שתיקנתי 24 גלגולים… ולמען האמת, אני די מותשת ועייפה רוחנית. לאורך כל החודשים האחרונים כל מה שרציתי היה רק לחיות חיים נורמאליים עם פרנסה טובה, בית נחמד וקהילה טובה לגדול ולגדל בה את הבנות.
 
הבעיה היא שזה לא בא בקלות, ובשבועות האחרונים אני מרגישה מאוד מאוד 'חסומה' מבחינה רוחנית. לא יודעת אם חוויתם את זה פעם, אבל זה כמו שאתם יודעים בדיוק מה לעשות ואיך לעשות את זה, אלא שאתם לא יכולים לזוז או להזיז את השריר הכי קטן כדי לגרום שהבדיוק הזה יקרה.
 
וככל שמהחסומים הרוחניים המשיכו לחסום אותי במשך שבועות שהפכו לחודשים, ההימנעות מהמתקפה הגדולה של הייאוש והדיכאון הייתה בלתי אפשרית. בשבילי, הדבר היחיד שהמשיך להזיז אותי, להתקדם קצת, לתת לי קצת תקוות אופטימיות הוא רק שעת ההתבודדות שלי, השיחה המתוקה עם בורא עולם כל יום.
 
בכל אופן, כחלק מהמאמצים שלנו להיות אנשים יותר נורמאליים, בעלי ואני פתחנו עסק קטן בעיר העתיקה בירושלים שנקרא "משמעות החיים". יש לנו בחנות הקטנה סרטון על משמעות החיים שמוצג תוך כדי קניית פריטים חמודים ומלאי משמעות, כמו הספרים של הרב שלום ארוש, שוקולדים מיוחדים, מזכרות ועוד.
 
הפתיחה, שהייתה לא מזמן, הייתה מתוקה ואנשים התחילו להגיע ואפילו קנו. אלא שכאן התחילה הפאניקה שלי.
 
טוב, לא בדיוק ידעתי איך מתפעלים את הקופה וגם לא היה לי בה עודף, אבל הבעיה הייתה הרבה יותר עמוקה. אחרי שאישה אחת קנתה כמה דברים נאלצתי לסגור את החנות ופשוט לברוח.
 
למה?
 
כי הבנתי שאני ממש מפחדת להצליח. אני מתה פחד מוות שפתאום יהיה לי כסף, ובית יפה והנוחות והנעימות שאני מתפללת עליהם כבר תקופה ארוכה.
 
התגלית הזו הייתה גדולה עלי והייתי צריכה להתפלל על זה הרבה, הרבה מאוד תפילות. במודע, אני באמת רוצה את כל זה. בתת המודע, היה לי הרבה בלגאן בחיים שלי.
 
אולי גם זה יעניין אתכם:
לב מסוכסך עם אלוקים
זה בגלל הרוח
פקק  תנועה
 
למה?
 
התשובה שקיבלתי הייתה קשורה לחטא של אדם הראשון. רבים וטובים מאיתנו חושבים שהבעיה של אדם הראשון הייתה שהוא אכל את הפרי האסור בגלל שנאסר עליו, וזה כל העניין. אבל זה הרבה יותר עמוק.
 
הרב עופר  ארז הסביר באחד משיעוריו, שהאנושות כולה הייתה בנשמתו של אדם הראשון וכולנו היינו שותפים להחלטה. לכולנו היה מה לומר.
 
אלוקים רצה לתת לנו עולם מלא עושר וטוב ו'בחינם', אבל אנחנו לא רצינו את זה. חשבנו שהדרך האמיתית לעבוד את השם היא על ידי שנחווה ייסורים, מחסור, סבל, מלחמות, מחלות ומה לא. אבל זה לא מה שאלוקים רצה, ממש לא. אלוקים רצה לתת לנו הכל מבלי שנצטרך לסבול.
 
אבל אנחנו חשבנו שאנחנו יודעים יותר טוב ממנו.
 
במקום עמוק יותר בתוכי, אני חושבת שאני צריכה להיות ענייה, אומללה, מסכנה וכל מה שעולה בדעתכם. אבל הכל שטויות במיץ עגבניות.
 
עכשיו הבנתי בדיוק מה קורה כאן וביקשתי מאלוקים שייקח את כל הטירוף הזה מתוכי פעם אחת ולתמיד, שיאפשר לי לעבוד אותו בנחת, ברווח, עם דירה יפה, הרבה חברות ומכונית חדשה. ואני מתפללת על זה הרבה. והבנתי שרבי נחמן מברסלב – שוב – צדק, ושאני כנראה חוזרת לנקודת ההתחלה, מהמקום בו הכל התחיל לא טוב, עם החטא האמיתי והקדמוני של אדם הראשון.
 
והפעם, בעזרת השם, אבחר את הדבר הנכון.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה