אנחנו, לא אני

יודעים מה ההבדל שעושה את ההבדל? ד"ר זאב בלן מגלה במשפט קטן ומיוחד, כזה שיכול לשנות לנו את החיים ולהפוך אותנו לאנשים הכי מאושרים. אנחנו, לא אני.

3 דק' קריאה

ד"ר זאב בלן

פורסם בתאריך 17.03.21

בכל שנייה, אפילו שבריר שנייה, כל אחד מאיתנו רוצה לחיות חיים מלאי משמעות ושמחה. רבים מאיתנו חושבים שאם נעשה את המיליון דולר, או אז, נהיה שמחים ומלאים. אם נקבל איזה פרס נובל, נרגיש מסופקים. או אפילו, אם יהיה לנו את הבית הכי יפה בעיר, את המשפחה המושלמת, את הכבוד המושלם – בטח נרגיש שמחים, מלאי משמעות ומסופקים.

 

אבל, וכאן אני אומר אבל גדול, הרבה אנשים מבזבזים זמן יקר ורב במרדפים אחרי כל ההבלים הללו. וגם אחרי שמשיגים אותו, מרגישים חסרים, עצובים ומאוד מאוד לא מסופקים.

 

הפסיכולוגיה של ימינו מלמדת אותנו שכל אחד מאיתנו צריך מטרה מסוימת בחיים, משהו שצריך לרדוף אחריו, לעבוד בשבילו. ברגע שאנחנו מחליטים לעבוד סביב מטרה מסוימת – כסף, עניינים חברתיים או כל דבר אחר, הפסיכולוג יכול לתת לנו את הכלים שאנחנו צריכים, ולצאת ולכבוש את היעד.

 

מאמרים נוספים בנושא:

לא רק אני, יש עוד צד

שוב אני?

מי אני?

אני, כי זה הכי מקורי

זה אני?

 

האמת, הרעיונות והאסטרטגיות הללו יכולים להיות טובים ונחמדים, לפחות בזמן שהם ממקדים אותנו על דבר מסוים. אלא, שישנו הבדל ענק בין האימון המוכר ובין אימון באמונה – אמונה קואצ'ינג, והוא: על מה אנחנו מחליטים להתמקד!

 

וזה מחזיר אותנו לשאלת השאלות: מה באמת יעשה אותנו שמחים ומסופקים? לא מעט אנשים מודדים את ההצלחה שלנו בדברים המוחשיים שבחיינו, כמו כמה כסף יש לנו בבנק, איזה בית יש לנו, אילו תעודות ותארים תלויים על הקיר ועוד כל מיני נתונים חיצוניים מהסוג הזה. זה, כמובן, מדד לעושר או המצב בו אנו נמצאים, אבל זו לא ההצלחה האמיתית! הצלחה, על פי אימון באמונה – זווית ראיה רוחנית, יכולה להימדד אך ורק בסיפוק האמיתי הפנימי שאנחנו חשים, באושר והשמחה שיש לנו בחיים.

 

בעבודתי כמאמן ופסיכולוג, הספקתי לפגוש את האנשים שעשו את הכסף הגדול, ובכנות, לא פגשתי אחד מהם עם חיוך על הפנים, את זה שאמר לי שהוא באמת שמח. כמה אנשים אנחנו מכירים שזכו בלוטו וחשבו שהזכייה הזו תפתור להם את כל הבעיות בחיים? אני פגשתי אותם, את אלה שזכו בלוטו, ואחרי אותה "זכייה גדולה" הם קברו את התואר "הזוכה המאושר" מתחת לערימת רגשות ואפילו בעיות כלכליות. הם לא התפללו על הכסף הזה, אז הוא לא בא עם ברכה. עם הצרות שהיו להם לפני הם נשארו, ואפילו יותר.

 

אז הנה ההבדל שעושה את ההבדל…

 

הכלל הקשה והמהיר שגיליתי בזמן שעבדתי עם "הכיתה הגבוהה" הוא – שאף לא אחד מהם הרגיש מסופק ושמח כל הדרך להצלחה המיוחלת. ואני לא מדבר כאן על אנשים עצלנים, או על כאלה שהשיגו את המיליון בדרך הקלה – זכייה בלוטו או בגלל 'סופת שטרות' שפקדה אותם. האנשים האלה השקיעו מאמצים, עמלו קשה, התאמצו והזיעו במשך שנים, ימים כלילות, הם סופר מאורגנים וסופר דופר יעילים, ולמרות זאת, גם כשעשו את הכל כדי לזכות בהעצמה אישית, הם הרגישו שם הכישלון הכי גדול שישנו ביקום למרות שהשיגו את כל היעדים שהציבו לעצמם בדרך.

 

במקרים מסוימים, לא רק שהם לא הרגישו שביעות רצון, הם אפילו הרגישו עצובים ושבורים יותר ממה שחשו בתחילת הדרך. הנה הם, אלה שהשיגו את פסגת ההצלחה ועדיין לא מרגישים 'מצליחים', נפלא עם עצמם. הם גם נופלים לדיכאון ומתחילים לשאול שאלות, הרבה שאלות – מה הטעם של כל המרוץ המטורף הזה? האם יש משהו אחר לחיות בשבילו? מה נשאר עוד להשיג?

 

אז מהו הסוד האמיתי של להיות שמח? מסופק? בתמציתיות: זה הסוד של "אנחנו, לא אני".

 

אולי גם זה יעניין אתכם:

בדרך להיות עצמי – סדרת מאמרים מעצימה!

המפגש עם הקואצ'ר הראשון

המאמן האישי שלך

האגו יוצא מהכלים

זה הרבה יותר פשוט

 

איך עושים את זה? על ידי שמתמקדים במשהו חשוב שקשה מאוד ללא מעט אנשים לעשות – איון האגו מתוכנו. ברגע שאני ריק מאגו אני כבר לא עובד בשביל "עצמי", "אני". אני הולך לעשות את זה "בשבילך". זהו, זה כבר לא אני, אלא אנחנו. ההחלטה שלי תהיה להתמקד באנשים אחרים, באנשים שאני אוהב, וגם ובעיקר בקשר שלי עם אלוקים.

 

זה משהו שכולנו יכולים לעשות, לחדד ולשנות את סדר העדיפויות שלנו. אפשר להתחיל כאן ועכשיו, לחיות את החיים שלנו שאחרים הם חלק מהם, שאלוקים הוא חלק מתמונת חיינו. להבטיח לעצמנו ולאלוקים שנתחיל לחיות חיים של "אנחנו, לא אני". ואם יש לנו את כוח ההבטחה/נדר מאחורי ההחלטה שלנו, אז זו משענת טובה מאוד, כזו שתגרום לנו להישאר תמיד על המסלול ולא לסטות לצדדים, כזו שתעזור לנו לבחור ב"אנחנו" ולא ב"אני", שתזכיר לנו כל הזמן את סדר העדיפויות שלנו בחיים.

 

אם נבחר בדרך הזו נקבל עזרה עצומה משמים, לא רק לעצמנו אלא גם בשביל אחרים! ומשמים יזכירו לנו תמיד, אם לרגע שכחנו, לאן אנחנו באמת רוצים להגיע בחיינו, ויובילו אותנו למקום הנכון.

 

 

* * *

ד"ר זאב בלן הוא פסיכותרפיסט העוסק בתחום למעלה מ-32 שנים, מטפל ומאמן בעזרת האמונה (אמונה קואצ'ינג) ועל פי משנתו של רבי נחמן מברסלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה