בואו נפחית שמן מהמדורה

האחים של יוסף מקנאים בו בשל מספר סיבות; כותונת הפסים שקיבל מאבא יעקב, החלומות שחלם בהם המסר ברור – אני המושל ואתם תחתיי.

2 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 10.12.20

בואו נפחית שמן מהמדורה

 

פרשת "וישב – שבת חנוכה" מפניני הפרשה

 

 "וַיִּרְאוּ אֶחָיו כִּי אֹתוֹ אָהַב אֲבִיהֶם מִכָּל אֶחָיו  וַיִּשְׂנְאוּ אֹתוֹ וְלֹא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם" (בראשית לז ד)

 

האחים של יוסף מקנאים בו בשל מספר סיבות; כותונת הפסים שקיבל מאבא יעקב, החלומות שחלם בהם המסר ברור – אני המושל ואתם תחתיי.

 

בחלום הראשון, אלומותיהן משתחוות לאלומותיו, בחלום השני שמש וירח ואחד עשר כוכבים משתחווים אליו, היינו אבא יעקב ואימא רחל (או בלהה זו שאימצה אותו) וכן אחיו משתחווים לו. כל זאת ועוד גרמו לאחים לשנוא אותו ככתוב "וַיִּשְׂנְאוּ אֹתוֹ וְלֹא יָכְלוּ דַּבְּרוֹ לְשָׁלֹם".

 

 

האחים שמרו בבטן ולא אמרו ליוסף מה מפריע להם, אז מה הפלא שהפיצוץ לא איחר להגיע והתפוצץ כמו הר געש מלא בלבה שורפת ומסוכנת ביותר. וזהו "טיבו" של היצר הרע, ללבות את הקנאה והשנאה בבטן, קצת ועוד קצת, מוסיף עוד קצת שמן למדורה ואז בסוף הכל מתפוצץ כאילו אין מחר, ההרס והחורבן , הנזק והריב כל כך עצום שלפעמים לא מבינים על מה ולמה.. בעוד שלולא היינו מדברים עוד בהתחלה כשזה קטן ופחות עוצמתי, סביר להניח שהיה ניתן לטיפול ופתרון הולם.

 

ומשכך, המצב במשפחתו של יעקב אבינו הלך והדרדר, השנאה געשה ובעבעה, האחים התרחקו מיוסף, זרקוהו לבור, הוא נמכר לעבד במצרים, ואגב, כך החלה גלות מצרים..

 

 

דעו לכם קוראים נכבדים, זה לא ייגמר לעולם אם לא נוציא את אשר על ליבנו החוצה, הזולת אינו קורא מחשבות ולא יודע מה אנחנו חושבים ומרגישים. ברם, יש לשים טוב לב לדרך ולצורה שבה אנחנו אומרים את הדברים, חשוב שתהיה בנעימות ובדרך ארץ. וכפי שאני תמיד אומרת, יש דרך ויש צורה לומר את הדברים, וכפי שאתם רוצים שיפנו אליכם וידברו אתכם בצורה נעימה, מכובדת וראויה כך תתנהגו גם אתם!!

 

שפה נעימה ומכובדת, דרך ארץ שמכבדת את כל הצדדים, הרמוניה ופה נקייה – תמיד פותחת דלת, צוהר ודרך לתקשורת נכונה, בריאה, פורייה ופרודוקטיבית ביותר שמצמיחה גם קשרים טובים ובריאים, ובעיקר שלום בעולם ואהבה בלב.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה