קאוצינג מתוך פרשת ויחי : מצוות ביקור חולים

אז כיום קצת יותר קשה ללכת ולבקר פיזית ובפרט בצל הקורונה, ומה יאמרו הקשישים אשר נמצאים בגפם? ב"ה גם לזה יש פתרון!

1 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 31.12.20

אז כיום קצת יותר קשה ללכת ולבקר פיזית ובפרט בצל הקורונה, ומה יאמרו הקשישים אשר נמצאים בגפם? ב"ה גם לזה יש פתרון! אפשר להרים טלפון מידי יום ולשאול מה נשמע ואיך המרגש, האם צריך משהו, האם ניתן לעזור בדבר כלשהוא. להראות שמתעניינים, שאכפת לנו, ובכך, האדם השני מרגיש חשוב, מרגיש שאכפת לנו ממנו, וזה בעצמו תורם לאווירה הרבה יותר טובה ולרפואה.

 

אפשר לעשות גם זום ולהיפגש וירטואלית וזה מרגיש ממש כמו להיות פנים מול פנים.. ניתן לערוך קניות ולהשאיר ליד הדלת, לבוא לבקר ולדבר דרך המרפסת, ישנם בלי סוף פתרונות טובים ויצירתיים ללכת ולקיים את מצוות ביקור חולים ולתת לחולה הרגשה טובה ונעימה. העיקר שתראו שאפת להם מבני אדם ושהם חשובים ותעשו מעשה. לא לזלזל ולא להתעלם חלילה.

 

ברוך השם, הקדמה הטכנולוגית נותנת לנו נגישות ופתרונות יעילים, נגישים ונוחים. אז מה הבעיה להזמין פרחים ובלונים לחולה ולשלוח לו בטייק אווי גם מגש פיצה חמה וטעימה? הפעולה הקטנה הזו יכולה לשמח אותו ולהחיות אותו ממש!

 

ובפרט כיום שזהו נצרך מאד חשוב, שהרבה מאד אנשים מרגישים לבד ובודדים, נפשם צמאה לטיפת יחס, רגש, קרבה..  אנשים נמצאים בגפם רב שעות היום מרגישים מנותקים ובעיקר מפוחדים. אם אתם יכולים לעזור זה לא רק מצווה אלא גם צו השעה, לכן קומו ועשו! קדימה.. להתחיל להרים טלפונים, לשאול מה נשמע, להתייחס, לקרב לבבות, לשמוע מה יש לאחר לומר – לפעמי זה כל מה שהוא צריך.. תהיו אוזן קשבת, תנו יד לעזרה! ברוכים תהיו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה