המתכון הסודי להצלחה – מספר 2

חשבתם שמאמר אחד בנושא וסיימנו? אז זהו שלא. יש המון מה לומר ולכתוב בנושא, ולקווצ'ץ' במילים זו משימה לא פשוטה.

5 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 02.12.19

חשבתם שמאמר אחד בנושא וסיימנו? אז זהו שלא. יש המון מה לומר ולכתוב בנושא, ולקווצ'ץ' במילים זו משימה לא פשוטה.

 

במאמר הקודם דברנו על שרה אמנו שהייתה מבין ארבע הנשים היפות בעולם, בתרגום סימולטני להיום, מדובר בתואר מיס יוניבירס ולא רק בדורה אלא מבין הנשים הכי יפות בעולם שהיו מאז ועד בכלל, זה תואר של יופי שאולי אנחנו בכלל לא מסוגלות להבין, ועדיין, שבחיה ותפארתה אינם מתייחסים לחיצוניות כלל וכלל אלא לכל הפנימיות הנאצלת והמכובדת שלה; הנימוסים, דרך הארץ, צניעות, חסדים, התנהגות ראויה ללא רבב – את זה ורק את זה משבחת ומהללת התורה הקדושה!

 

כל אחת מאתינו צריכה לשאול את עצמה למי אני רוצה להידמות? האם לדוגמנית על ג'ורנאל שכולה צבועה ומרוטשת בפוטושופ מקצועי וכדי שתצא תמונה כזו מושלמת עבדו עליה ללא הרף, מינקוריסטית פדיקוריסטית, מעצב שיער, פינסטית וספר, מאפרת מקצועית, קוסמטיקאית ועוד.. ואם הייתה יוצאת לרחוב אחרי שנת לילה רב הסיכויים שהייתה אולי נראית כמו מלפפון חמוץ ולא בזוהר וגלמר כמו שמנסים לדמות וליצור מצג שווא של דוגמנית מדהימה ביופייה.

 

הרבה בנות ונשים נופלות בתוך מצג השווא והדמיון הזה. הן מנסות להידמות למה שבעצם לא קיים במציאות כי היא בעצמה סוג של פיקציה ולאורה הן הולכות. לאיזה אור? זה חושך במלוא מובן המילה! היא בעצמה מצג שווא של גברים מדומיינים שרוצים לספק תאוותם והיא מציגה את עצמה בצורה פרובוקטיבית, זולה ומלאה בניאוף. היא מסכנה בסך הכול, היא רוצה פרסום, כבוד וכסף . היא רוצה מחמאות וליטוף לאגו. אני בטוחה שלולא הייתה מבינה מה היא עושה ומה זה "תורם" ואיזה חור רוחני זה יוצר, היא לא הייתה מעיזה למכור את צניעותה ופרטיותה בעד שום הון שבעולם.

 

הצניעות והפרטיות של האישה והבת היהודייה היא מכרה הזהב שלה! ההתנהגות בנימוסים ובדרך ארץ לא יסולא בשום כסף וזהב והולך לפניה כמוצאת שלל רב, וגם לעולם הבא, והוא שנכתב "ותשחק ליום אחרון..". עלינו לשמור עליו מכל משמר.

 

גברותיי היקרות, מי יכולה בכלל לצחוק ביום האחרון, היינו יום הקבורה שלה? יכולה לצחוק רק מי שמלבושיה נאים ויפים. מהם המלבושים? ההתנהגות שסללה לעצמה בזה העולם השקרי ומלא בתאוות. שסללה דרך של שלום, אהבה, צניעות במחשבה, בדבור ובהתנהגות, כפה פרשה לעני שנתנה צדקות ועשתה חסדים עם הזולת, בנתה בית על רזי היהדות, הצניעות והמליכה את בעלה והילדים שעשתה אותם צדיקים יראי השם בדרך התורה הקדושה.

 

לעומתה, בתפנית חדה וגסה, מי שכל חייה התגנדרה ומשכה תשומת לב ובעיקר את מבטיהם של הגברים ובחרה ללכת במחשופים ושאר בגדים שאינם מכסים את הגוף, מי שבחרה להתרועע ולהתנהג בדרך חברותית וזורמת, היא ממש לא יכולה לצחוק ביומה האחרון.. הוי לה והוי לכשכמותה!

 

"בטח בה לב בעלה". זו ברכה גדולה ועצומה. ישנן ברכות שהן ברכות ב-הה הידיעה. זו אחת מהן. כאשר גבר ואישה מתחתנים, נשאל מה הם רוצים, מצפים ומייחלים לעצמם למשך כל שנות חייהם המשותפים? שתהיה אהבה, אחווה כבוד והרמוניה בניהם. "בטח בה לב בעלה" , זה אומר שהלב של בעלה נמצא אצלה והוא אוהב אותה אהבת עולם, וליבו שייך רק לה וליבה שייך לו! איזו אהבה, שלום בית, נחת רוח, המצב האידיאלי שכל זוג מייחל ומצפה לו בבניית בית משותף. גבירותי, איך מגיעים למצב הזה? אך ורק על ידי דרך ארץ, נימוסים, צניעות והליכות בנתה ביתה בדרך של תורה ולא זוהר, נוצץ ופרוץ.

 

אישה שיוצאת לרחוב לסידורים או קניות ואפילו סתם לבית קפה, לעבודה או לאירוע כאשר אינה לבושה בצניעות והיא מגונדרת, צבועה באיפור שהוא כבר לא בגדר עדין וסתמי (ואתן יודעות על מה אני מדברת.. ליפגלוס אדום, עיניים מעושנות, ריסים מודבקות וכן הלאה..) , התבשמות בבשמים מושכת תשומת לב וגם ובעיקר של גברים.

 

דעו לכן בנות יקרות וגם נשים נשואות, כאשר גבר מתסכל וכל שכן מתאווה ומהרהר אחרי האישה הזו וחושב עליה וחושק בה היא עושה נזק רוחני עצום , חור חשוך בל יתואר, לא רק לה אלא שמנה לב היטב, אלא גם לבעלה בכך שהוא הולך ומתרחק ממנה והוא בעצמו מתחיל להתאוות לנשים אחרות. מדוע זה קורה? זה הרי תחילתו של חורבן הבית! כי אצל השם יתברך הכול מידה כנגד מידה. את גרמת לגברים אחרים להסתכל עלייך, במידה מקבילה גם בעלך יסתכל על אחרות. ואז מה הפלא שנכנס הרבה רע הביתה ומתחילות מריבות, ריחוק בין בני הזוג.

 

שמרי על עצמך! על הצניעות! שמרי על הדברים הקדושים והחשובים שהם אמורים להיות רק בינך לבין בעלך בלבד. רק בעלך קידש אותך ושם לך טבעת על אצבעך ואמר לך "הרי את מקודשת לי". בעלך קידש אותך ורק אותך. את מקודשת רק לבעלך – שמרי על הקדושה הזו.

 

וגם כאן מידה כנגד מידה, את שומרת בקדושה ובצניעות עליכם, כך גם הקדוש ברוך הוא ישמור גם עליכם בכל מכל! "ושלל לא ייחסר", פירושו שלא יחסר לכם מאומה, הן בגשמי  והן ברוחני ואז גם "בטח בה לב בעלה". הלב של בעלך אצלך, וכי יש משהו יותר נחשק לאישה מאהבת בעלה אליה?

 

בנות ישראל היקרות, לנו הנשים, מה חשוב? הנראות. החיצוניות. איך שאנחנו נראות ונראות טוב, דעו לכן יקירותיי שזו התאווה שלנו. כשם שיש לגברים תאווה להסתכל על נשים יפות, אצלנו התאווה במוחצנות להראות את זה. וזה המכשול. זה מה שמפיל אותנו לבור תחתיות ולשאול מטה. את כן צריכה להיות יפה, אצילית ומכובדת לבעלך. להראות טוב להתלבש יפה להתאפר לבעלך! וכשאת יוצאת החוצה עלייך להיות מכובדת ואצילית ובעיקר צנועה וחלילה בשום אופן לא להיות מרושלת. את בת של מלך ואת צריכה להיות נסיכה אבל צנועה ולא למשוך תשומת לב. כי כל כבודך וכל יופייך והדרך הוא בפנימיות שלך ובצניעות שאת מחביאה ומסתירה את היופי החיצוני שלך ושומרת אותו רק ואך ורק לבעלך. אם את אישה נשואה זה לבעלך ואם את רווקה זה לחתנך העתידני ואז וודאי שתהיה בניכם שכינה.

 

רבי נחמן אומר שלכל זוג יש ארגז כלים עם סה"כ 100%, ברגע שאישה הולכת לא בצניעות ומתסכלים עליה מאת האחוזים הללו הולכים ומצטמצמים. והחשבון הולך ומתרוקן, ובמקומו נכנסות מריבות, בעיות, צרות ושאר מריעין בישין שמרחקים את זני הזוג אחד מן השני.

 

היופי החיצוני אומנם חשוב למציאת חן, אולם ישנן כאלו שזה כל מושא חייהן בביטוי של יופיין החיצוני, ובפרט במושגים ובמונחים של ימנו אנו, שבה המודרניזציה מעניקה חשיבות על לנראות החיצונית וככל שהיא יותר מוקצנת, מעושה, מפורמטת ועונה על קודים נורמטיביים מאד ברורים כך היא גם מספקת את הסחורה הנדרשת ועונה על מבוקשה.

 

אולם, במושגים של תורתנו הקדושה, הרוחניות ובכללו גם עולם הבא, זה בבחינת הבל הבלים. ככתוב במזמור אשת חיל, "שקר החן והבל היופי אישה יראת השם היא תתהלל". מי מקבלת קרדיטים וכבוד אמתי? מיהי האישה שעליה נאמר אשת חיל? מהי האישה שאותה מהללים, משבחים, מהדרים?? היא אותה האישה שיש בה יראת שמים ולא אישה שמתגנדרת ומתייפייפת. כן! וגם את יכולה להיות "אשת חיל" אם רק תרצי ותבחרי. זכרי אחות יקרה, הבחירה נמצאת אצלך בידיים ממש מתחת לאף, תתפסי את ההזדמנות בשתי הידיים.

 

מוכרחה לשתף אתכם במשהו מרגש שקרה לי, אחרי השיעור בתל אביב בנושא "אשת חיל מי ימצא" שבו דברנו על המאמר הזה וקודמו, נכנסתי לרכב ופתחתי את הרכב ומה שומעות אוזניי? את השיר "אשת חיל" של יעקב שוואקי. היה ברור לי שזה השגחה פרטית ומדויקת. הרגשתי שהשם יתברך שולח לי במתנה את השיר הזה, הרמתי עיני לשמיים ואמרתי : "תודה רבה לך הקדוש ברוך הוא", ומחתי דמעה. הרגשתי שבנות ישראל צמאות לדעת האמת . לכוח ולעוצמה האמתית שהיא אישה יראת השם היא תתהלל!

 

 

אשת חיל מי ימצא / משלי ל"א

אֵשֶׁת חַיִל מִי יִמְצָא וְרָחֹק מִפְּנִינִים מִכְרָהּ:
בָּטַח בָּהּ לֵב בַּעְלָהּ וְשָׁלָל לֹא יֶחְסָר:
גְּמָלַתְהוּ טוֹב וְלֹא רָע כֹּל יְמֵי חַיֶּיהָ:
דָּרְשָׁה צֶמֶר וּפִשְׁתִּים וַתַּעַשׂ בְּחֵפֶץ כַּפֶּיהָ:
הָיְתָה כָּאֳנִיּוֹת סוֹחֵר מִמֶּרְחָק תָּבִיא לַחְמָהּ:
וַתָּקָם בְּעוֹד לַיְלָה וַתִּתֵּן טֶרֶף לְבֵיתָהּ וְחֹק לְנַעֲרֹתֶיהָ:
זָמְמָה שָׂדֶה וַתִּקָּחֵהוּ מִפְּרִי כַפֶּיהָ נָטְעָה כָּרֶם:
חָגְרָה בְעוֹז מָתְנֶיהָ וַתְּאַמֵּץ זְרוֹעֹתֶיהָ:
טָעֲמָה כִּי טוֹב סַחְרָהּ לֹא יִכְבֶּה בַלַּיְלָה נֵרָהּ:
יָדֶיהָ שִׁלְּחָה בַכִּישׁוֹר וְכַפֶּיהָ תָּמְכוּ פָלֶךְ:
כַּפָּהּ פָּרְשָׂה לֶעָנִי וְיָדֶיהָ שִׁלְּחָה לָאֶבְיוֹן:
לֹא תִירָא לְבֵיתָהּ מִשָּׁלֶג כִּי כָל בֵּיתָהּ לָבֻשׁ שָׁנִים:
מַרְבַדִּים עָשְׂתָה לָּהּ שֵׁשׁ וְאַרְגָּמָן לְבוּשָׁהּ:
נוֹדָע בַּשְּׁעָרִים בַּעְלָהּ בְּשִׁבְתּוֹ עִם זִקְנֵי אָרֶץ:
סָדִין עָשְׂתָה וַתִּמְכֹּר וַחֲגוֹר נָתְנָה לַכְּנַעֲנִי:
עוֹז וְהָדָר לְבוּשָׁהּ וַתִּשְׂחַק לְיוֹם אַחֲרוֹן:
פִּיהָ פָּתְחָה בְחָכְמָה וְתוֹרַת חֶסֶד עַל לְשׁוֹנָהּ:
צוֹפִיָּה הֲלִיכוֹת בֵּיתָהּ וְלֶחֶם עַצְלוּת לֹא תֹאכֵל:
קָמוּ בָנֶיהָ וַיְאַשְּׁרוּהָ בַּעְלָהּ וַיְהַלְלָהּ:
רַבּוֹת בָּנוֹת עָשׂוּ חָיִל וְאַתְּ עָלִית עַל כֻּלָּנָה:
שֶׁקֶר הַחֵן וְהֶבֶל הַיֹּפִי אִשָּׁה יִרְאַת ה' הִיא תִתְהַלָּל:
תְּנוּ לָהּ מִפְּרִי יָדֶיהָ וִיהַלְלוּהָ בַשְּׁעָרִים מַעֲשֶׂיהָ:

 

רוחמה אפרתי  B.A פסיכולוגיה ותקשורת, Master & Trainer NLP  תת מודעי קליני רפואי, מרצה בכירה בנושאי פסיכולוגיה, תת מודע, יהדות וחסידות. מעבירה סדנאות וערבי הפרשת חלה. לפרטים: 054-2176644

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה