קורונה – מה את עושה פה בכלל..?

דברים אינם באים וקורים סתם ככה. לכל דבר ומקרה יש סיבה, מטרה מדויקת והסבר גם אם היא אינה נראית לעין אז מה עושה פה הקורונה?

4 דק' קריאה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 19.03.20

מעשה במקום אחד שהיה ערוד והיה מזיק את הבריות. באו והודיעו לו לרבי חנינא בן דוסא. אמר להם: "הראו לי את חורו". הראוהו את חורו. נתן עקבו על פי החור, יצא ונשכו ומת אותו ערוד. נטלו על כתפו והביאו לבית המדרש. אמר להם: "ראו בני אין ערוד ממית אלא החטא ממית".

גם אנחנו צריכים להבין קוראים יקרים, שדברים אינם באים וקורים סתם ככה. לכל דבר ומקרה יש סיבה, מטרה מדויקת והסבר גם אם היא אינה נראית לעין, היא וודאי רוחנית שורשית. הבה נבחן את הדברים יחדיו.

כל אחד מאתנו צריך לפשפש במעשיו, איפה, איך ומה לתקן ברמת האפרט, האינדיבידואל וברמת הכלל כעם.
ישנם חוקים מאד בסיסיים בעם ישראל שעליהם אסור לעבור ויהי מה בבחינת "ייהרג ואל יעבור". מי שברא את העולם חקק בו חוקים וציוויים, וככזה אנחנו כפופים אליהם, בין אם נרצה ובין אם לא.

כשם שאי אפשר לקחת מכשיר חשמלי 40וואט ולהכניס לשקע 200 וואט כי הוא יישרף, כך גם בפאן הרוחני. יהודי לא יכול לעשות ככל העולה על רוחו ומה שבא לו. יהודי בניגוד גמור לגוי מחוייב ומצווה במצוות, איסורים ולווים. כלומר מצוות של עשה ומצוות של אל תעשה.

ישנם כמה קווי יסוד משמעותיים בעם ישראל, שהם בחינת ייהרג ואל יעבור
שמירת וקדושת השבת וחגי ישראל – יותר מאשר אנחנו שומרים את השבת, השבת שומרת עלינו שהיא, היא מקור הברכה לעם ישראל. "מתנה טובה ישנה בבית גנזי ושמה שבת". חשבו לרגע, אם היינו צריכים לעבוד שבעה ימים בשבוע איך היו נראים החיים שלנו. קטסטרוף. זוועה.  בא הקדוש ברוך הוא, הרחמן המאציל העליון ונתן לנו שבת מתנה שבה ננוח, ננפוש ונתקדש. מה אנשים עושים במקום? הולכים לים, שורפים את הנשמה שלהם בחוסר צניעות ואחר כך גם מתפלאים למה קורה לנו מה שקורה.. שמור וזכור את יום השבת לקדשו. זה ציווי מעשרת הדיברות.

טהרת המשפחה ,שמירת העיניים וצניעות – חשוב ביותר שאישה תלך למקווה ותשמור טהרה – זה יסוד בסיסי עקרי בדת ישראל. הטהרה מגנה על כל המשפחה כולה. אבל רק זה אינו מספיק! שמנה לב בנות ישראל הקדושות, האישה צריכה ללכת בצניעות , בלבוש עדין שאינו גורם לתשומת לב, לכסות את ראשכן במטפחת ולא ללכת קבל עם ועדה בראש גלוי כי זו פריצות לשמה, ולהיות כמו אמותינו שרה , רבקה, רחל ולאה ולא כמו הדוגמנית הפוחזת ההוללת והנואפת! מניסיון לחקות אותה רק מגיעים לשאול תחתיות ויעידו כל הבנות!

הגבר מצדו מחויב לשמור את עיניו ולעבוד על תאוות הניאוף, בידיעה טוטאלית וחד משמעית – האישה שאותו הוא נשא לאישה – היא ורק היא שלו ואין עוד אחרת. אותו כנ"ל לגבי האישה, מה לך ללכת בחוסר צניעות שאחרים יסתכלו עלייך? זה גם נקרא בגידה רוחנית בבעלך! אז איך אתם מצפים שיהיה לכם שלום בית ואהבה? יש תאווה וניאוף. הבחירה איך להתנהג נמצאת אצלכם בידיים והבחירה לשנות ולהכניס לבית קדושה נמצאת אצלכם. אהה.. לא נעים לך ללכת עם כיסוי כי לדעתך את פחות מושכת? את מי את רוצה למשוך? את השכן או את הבוס בעבודה?? אבל למען השם את כבר נשואה!! תשמרי על בעלך. לא חארם עליכם? לא חארם על הילדים??

ברית מילה – כל תינוק יהודי שנולד חייב למול בגיל 8 ימים. למול על ידי רב הילכתי, או רופא שעבר הסמכה ברבנות ולא שהוא רק כירורג כי זה לא יוצא ידי חובה על פי ההלכה.

מאכלות אסורים – אוכל טמא מטמטם את הנשמה! נשמה מטומטמת זה במילים אחרות, עצבות, דיכאון, ייאוש, פחדים חרדות, ועוד שאר מחלות נפש עם המון תאוות ודימון. "לא תשקצו נפשכם". זהו ציווי אלוקי.  "לא תבשל גדי בחלב אמו". אוכל טמא גורם לאדם להיות אגרסיבי ואכזרי, עם מידות רעות כמו החיה שהוא אכל. לעומתו אוכל כשר שומר על טהרת האדם וקדושתו, מועיל לבריאות ושומר על האדם, מעדן אותו.

רבנים כבר הודיעו שמי שאוכל כשר אין לו ממה לחשוש. יהודי שאוכל נחש, חזיר, שרימפס וכיוצא בזה, רצוי מאד שיעשה תשובה וישוב ממידתו הרעה.

לשון הרע ורכילות – לשון הרע הורג כפשוטו. את המספר, זה שדברו עליו וזה ששמע. על שלושה דברים נחרב בית המקדש: שנאת חינם, גילוי עריות ושפיכות דמים. כעת שימו לב היטב, לשון הרע כנגד שלושתם! אמאל'ה!! פחד פחדים.. ואנשים מדברים בלי רסן לפה שלהם חופשי.. על ימין ועל שמאל.. אז מה הפלא שיש קורונה?? לשון הרע חמור מאד מאד. מסוכן ומביא הרבה מחלות בעיות וסכנות. ממש ככה.

שנאת חינם ואכזריות –  "כל המרחם על הבריות מרחמים עליו משמיים, וכל המתאכזר.." אנחנו ילדים של אברהם יצחק ויעקב, עמודי הטווח של כל העולם כולו – רחמנים בני רחמנים, המידה שמייחדת את עם ישראל היא רחמנות, לעזור לזולת, לתת יד, לתמוך בנזקקים, לסעוד, לעזור – איפה אהבת חינם? כמה רבנים חשובים אמרו בריש גלי שהקורונה הגיעה כתוצאה מאכזריותם של הגויים שהיו אוכלים איבר מן החי. נכון אם אינם מצווים לאכול כשר אבל יש 7 מצוות בני נוח שאחד מהם איסור אכילת איבר מן החי. לקחת חתול ולאכול אותו חי. איפה נשמע רוע ואכזריות שכזו?

להבדיל בשיחתה הכשרה של היהודים, יש דרך ארץ והרבה רחמנות שבה החיה בכלל אינה מרגישה כאב כי יש הלכות מאד ספציפיות איך וכיצד לשחות.

אנחנו צריכים לעשות נהפוך הוא – להפוך את הלבבות שלנו ממסוגרים ומקוררים מקליפת המן עמלק שמכניס בנו ספקות, קרירות מרירות ומרחיק מעבוד השם. מטרתו העיקרית לצנן ועלינו לעשות בדיוק ההפך,  להכניס אהבה, רחמים, אמונה, קדושה. קרבת השם.

להכניס את הקדוש ברוך הוא לתוך חיינו ממש. כיצד ניתן לעשות זאת? זה לא ייפול עלינו מהשמיים אם לא נעשה מעשים – אנחנו מחויבים לא לוותר! לקום ולהילחם . לעשות למען ובשביל.. ליצור אחדות. אהבה. דינמיקה. הרמוניה. עולם חסד יבנה.
עם ישראל היקר, יש דין על העולם. אנחנו נמצאים בזמנים לא פשוטים שבהם יש להרבות במצוות שכתבתנו ובכלל, בתפילה ובמעשים טובים כדי להטות את הכף לטובה. זכרו, שהתפילה היא מעל הטבע, וגם אם מונחת חרב חדה על צווארו של האדם, אל יתייאש מן התפילה. דין אפשר להמתיק. ההמתקה נעשית בחסדים. ולסיום, בוא נתחזק באמונה:

רבי חניניא הוא זה הקדוש שאמאר , "מי שאמר לשמן לדלוק – יאמר גם לחומץ לדלוק". מבחינתו זה הינו אך אם מדובר בחומר דליק או לא, שהרי אצל הקדוש ברוך הוא, בורא ויוצר כל העולמות אין חוקים ואין פלטפורמות – יש את הציווי האלוקי שהכל כרצונו יתברך.
 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה