שר התורה

רבנו הקדוש הרב עובדיה יוסף בן ג'ורג'יה נלקח לבית עולמו ג' חשוון והעולם דמם. שום עין לא נשארה יבשה והלבבות רעדו מכאב, עצב ויגון. כל הסיפורים שאף אחד לא יספר לכם על מרן!!!

3 דק' קריאה
שר התורה

רוחמה אפרתי

פורסם בתאריך 25.10.22

 

שר התורה. פאר הדור. גדול הדור. הרים קרנה ועולה של תורה. כיתת רגליו להחזיר יהודים ליהדותם ואל אבא שבשמיים, בנה בתי כנסת ומקוואות בכל רחבי הארץ, הרים קרנם של המזרחים וכן כל ההלכות של עדות בני המזרח. שלט ביד רמה בכל ההלכות. התיר עגונות. תמך באלמנות וביתומים. שקד יומם וליל. לא נח ולא ישן. כל מהותו הייתה התורה ההלכות והמצוות.

 

מה עוד לא נאמר על הרב עובדיה יוסף זכר צדיק וקדוש לברכה? קצרה היריעה מלתאר את אישיותו האצילית, המכובדת והכל כך מיוחדת. מלח הארץ. קדוש עליון. אין ספק שלהיות אדם כמוהו מצריך נשמה גבוהה צדיקה ומיוחדת אחת בדורה, אפופה בקודשה עילאה עם הרבה אומץ וכוחות מיוחדים להילחם כנגד כל מי שאנטי, ומייצג את הפך היהדות לכל המשתמע מכך.  

 

וכן! על הרב עובדיה עליו השלום ניתן לומר שהיה יהודי אמיץ שתמיד הלך עם האמת, האמת של התורה הקדושה! לא ראה לנגד עיניו שום דבר זולת האמת הזו. ואולי, אולי, זו גם אחת מן הסיבות שנהיה מי שנהיה בגלל האמת שצעקה מקירות ליבו לקדש שם שמיים ברבים ולגלות מלכותו יתברך בארץ ובעולם ולהשיב יהודים אל כור מחצבתם מבלי להתבייש ולפחד.

 

זכורני משפט מאד מצמרר שאמר מו”ר הרב שלום ארוש : “היום נפטר מורנו ורבנו הרב עובדיה, מי שזכה לחיות בדור שלו זכה. ומי שנולד אחרי שנפטר , ג’ חשוון, הוא כבר שייך לדור שאחרי מרן..”

 

הרדמה בעזרת סוגיה עמוקה

 

לפני כמה שנים חש מרן כאבים עזים והובהל לבי”ח. הרופאים החליטו שיש צורך בבדיקה פולשנית תחת הרדמה. אולם מרן התנגד לעבור את הבדיקה בהרדמה. הרופאים נבהלו מאד שחלילה עלול לאבד הכרתו מרב כאב.

 

מרן שמע את דבריהם ובקש מאחד המשמשים לרדת לבית הכנסת שבבית החולים ולהביא לו משם גמרא. “לא משנה איזו מסכת” אמר לשמשו.

 

עיניו של מרן אורו לקבלת המסכת, הוא פתח אותה בערגה ושקע באחת הסוגיות למשך חמש דקות. לאחר מכן הרים את עיניו, סגר את הגמרא ואמר “אפשר לבצע את הניתוח בלי הרדמה”.

 

שש דקות ארכה הבדיקה ומרן צלל ברגעים אלו אל הסוגיה כשהוא אינו חש במאומה לא בכאב ולא בבדיקה עצמה ולא בכאבים הנוראים.

 

הבדיקה הסתיימה ומרן התנער מעומק עיונו, הרופאים שהיו בהלם מוחלט טענו שמעולם לא נתקלו במחזה שכזה.

 

ככה זה שכל המהות, השכל המחשבה הלב והנמשה נמצאים בקדושה עילאה.. ריכז את כוח מחשבתו בסוגיה וממלא לא הרגיש מאומה זולת הסוגיה.

 

עוד סיפור על כוח מחשבה וריכוז על אנושי.. וזיכרון צילומי מופתי

 

אהבתו של מרן לספרים הייתה עזה ביותר. חנות הספרים הישנים של ר’ יוסף שטיצברג הייתה אהובה על מרן במיוחד. הוא היה שוהה שם שעות על גבי שעות, כשראשו שקוע בספרים, עד אשר היה שוכח מכל המתרחש סביבו.

 

פעם ארע, ומרן טפס על הסולם שבחנות, על מנת לשלוף ספר מבוקש מהמדף העליון. הוא עמד כך על הסולם, פתח את הספר והחל מעיין בו בריכוז. כל כך בריכוז עד שכעבור כמה רגעים שכח שהוא עומד על הסולם. הוא שלח את רגלו קדימה, מעד ונפל, ורגלו נשברה.

 

ביום מן הימים נגש מרן לר’ זליג ובקש לשלם לו אודות ספר מסוים, “אבל לא לקחת את הספר” ענה הלה. “נכון” ענה מרן, “אבל למדתי אותו כאן ואני סוכר את כולו בעל פה, ולכן אני מבקש לשלם תמורתו”.

 

דף שנעלם מן הדפוס

 

למרן היה זיכרון צילומי שאינו בגר אנושי. זכר דפים מילה במילה, שורות, פסקאות, עמודים. עשרות אלפי ספרים שעמדו במקומם וידע את מקומם המדויק שלא לדבר על התוכן שבתוכם שגם בהם היה בקיא ללא רבב.

 

“באיזה דף מדובר?” שאל, כאשר נענה שלף דף ועט והחל משחזר ממוחו את כל הדף האבוד. הוא ישב ורשם את כל מראי המקומות שהובאו באותו הדף, עם ציוניהם המדויקים. הוא העלה את כל הסברות, ואת כל הקושיות, התירוצים והראיות מכוח הזיכרון בלבד!!

 

הדף האבוד נמצא ואלו הושוו ביניהם וכמה לא מפתיע היה לגלות שהכל היה תואם! מילה במילה, שורה לשורה, הכל תואם במדויק!

 

מרן הקדיש ונתן את כל כולו למען עם ישראל והתורה והקדושה. ליבו הרחמן והרגיש עזר בלי סוף לכלל עם ישראל בעזרה, שאלה, מתן פתרון וייעוץ. חלק כבוד עצום לכל נברא ומכיר טובה לכל אחד.

 

מיליון מלווים אותו בדרכו האחרונה

 

רבנו הקדוש הרב עובדיה יוסף בן ג’ורג’יה נלקח לבית עולמו ג’ חשוון והעולם דמם. שום עין לא נשארה יבשה והלבבות רעדו מכאב, עצב ויגון.

 

מחזה כזה עוד לא נראה מעולם בארץ ישראל!! מיליון! מיליון אנשים וילדים ליוו את מרן בדרכו האחרונה ומסרבים להיפרד ממי שהיה גדול ופאר הדור. שר התורה.

 

וגם היום אין ספק שמרן ממשיך בדרכו להיות מליץ יושר ומגן בעד עם ישראל אותו כל כך אהב ואת כל חייו הקדיש למעננו. ת.נ.צ.ב.ה ומנוחתו עדן

 

כפי שאני תמיד מסיימת את המאמר על הצדיקים קדושי עליון. יום פטירתם היא יום הילולה ושמחה בשמיים יום שבו שערי השמיים פתוחים לקבלת התפילות, יש לבקש מהצדיק שיהיה מליץ יושר בעדך ויפעל ישועות. כל מה שתעשה בשביל ולמען הצדיק הוא יחזיר לך בלי סוף.. להדליק נר לעילוי נשמתו, לשים פרוטה לצדקה, לערוך סעודת אמנים או סעודה עם ברכת המזון. כל מה שתעשה למען הצדיק תקבל לאין ערוך.. ובפרט משר התורה

 

שלחו שמות לברכה ביום גדול זה>

 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה