עצה

עצה – עצה- הצדיק הגדול שעוסק לקרב את הרחוקים, שנאחז בהם הבעל-דבר (היצר הרע) וחילותיו בעוצמה גדולה, הוא בעוצם חוכמתו מוריד את עצמו כל כך אליהם, עד שנדמה לו כאילו עושה מעשה נערות...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – צדיק
 
הצדיק הגדול שעוסק לקרב את הרחוקים, שנאחז בהם הבעל-דבר (היצר הרע) וחילותיו בעוצמה גדולה, הוא בעוצם חוכמתו מוריד את עצמו כל כך אליהם, עד שנדמה לו כאילו עושה מעשה נערות, כי מדבר עימהם שיחות חולין ואוכל ושותה ולפעמים מטייל ומשחק איתם, וכל כוונתו – כדי לקרבם על ידי זה לקב"ה.
 
מעלה גדולה להיות אצל הצדיק בזמן שיש אצלו קיבוץ גדול מהרבה אנשים מישראל, כי בודאי כל אחד ואחד בפרט רחוק הרבה מאוד מקדושת צדיק הדור, ואי אפשר לקבל ממנו רק על ידי כלליות ישראל, שעל ידי זה נמשכת הארתו הגדולה, ואז יכול גם כל אחד ואחד לקבל הארתו בפרטיות.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
הקב"ה נקרא הוי"ה, כי בשם הוי"ה נתהוו כל העולמות, אבל למעלה מכל העולמות אין לו שם כי למעלה מכל העולמות אי אפשר להשיג אותו. וזהו שנאמר: "כי הגדלת על כל שמך אימרתך" (תהלים קלח). אימרתך – זו הפעולה, כי במאמר נברא העולם, דהיינו הפעולה היא לפי הפעולות של הקב"ה למעלה מכל העולמות, היא גדולה מכל השמות שיש לו לבורא יתברך. כי למעלה מכל העולמות אין לו שם כלל. וכתוב לעתיד לבוא (ישעיה סב): "וראו כל העמים צדקך…וקורא לך שם חדש" – כי האומות יהיו רואים את הפעולה שיהיה לישראל ויקראו להם שם חדש.
 
כמו כן יש אחד שעושה את הפעולה שלו לפי השם שיש לו במחצית שנותיו ועושה אחר כך פעולות חדשות – על כן צריך לתת לו שם חדש. ויש בזה סודות גדולים ונוראים מאוד מאוד. גם לחולה לעיתים נותנים שם אחר, כי השם שהיה לו מקודם כבר עשה את הפעולה שלו כפי אותו השם שהיה לו, והיה ראוי לו חלילה למות, לכן קוראים לו בשם אחר שיהיה לו פעולה אחרת ויוכל לחיות עוד כמה שנים. גם למשה רבנו היו כמה שמות, כמו שאמרו חז"ל: כי בכל פעם עשה הפעולה שלו לפי השם והיה צריך בכל פעם שם אחר כדי לעשות פעולות אחרות.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה