צדקה

שיחה- אסתר המלכה בינונית היתה, לא ארוכה ולא קצרה (מגילה יג). העניין שאמרו רבותינו ז"ל: בשביל צניעות שהיתה ברחל אימנו זכתה ויצא...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה – צדקה
 
מעלת מצוות הצדקה היא בלי שיעור, וכל התורה וכל תיקון העולמות תלוי בזה, כי הכל נברא בשביל כבוד הקב"ה, וכל כבודו נתגלה על ידי נתינת הצדקה, שעל ידי זה נעשה כלי לקבל השפעת הנועם העליון, וגם נעשית הולדה ונתגלה כבודו לכל. לכן שקולה צדקה ככל התורה כולה, כמאמר רבותינו ז"ל. אבל צריכים להרבות בצדקה מאוד ולבקש מהשם-יתברך שכל אחד יזכה לקיים מצוות צדקה כראוי, שיתן את הצדקה בלב שלם למען שמו-יתברך באמת, ושיזמין לו הבורא עניים הגונים לזכות בהם, כי עיקר תיקון הצדקה – שיתגדל כבוד הבורא בעולם, על כן צריך לכוין בנתינת הצדקה רק בשביל כבוד הקב"ה, ולא בשביל כבוד עצמו, חלילה, כפי שאפשר לראות על אנשים שנותנים צדקה רק למי שיש להם ממשלה וכבוד בעולם.
 
 
מים עמוקים עצב בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
אסתר המלכה בינונית היתה, לא ארוכה ולא קצרה (מגילה יג). העניין שאמרו רבותינו ז"ל: בשביל צניעות שהיתה ברחל אימנו זכתה ויצא מיוצאי חלציה שאול המלך, ובשביל צניעות שהיתה בשאול המלך זכה שיצאה ממנו אסתר המלכה. וברחל אימנו נאמר (בראשית כט): "רחל בתך הקטנה", ועל שאול המלך נאמר (שמואל א): "משכמו ומעלה גבוה מכל העם". ואסתר המלכה נמצאת בממוצע בין שאול ורחל, על כן בינונית היתה.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה