התחזקות

שיחה - פעם התבטא רבי נפתלי ואמר: "תמיד אני ירא לחשוב ולהרהר מחשבה שאינה הגונה, כי כשאבוא ואכנס אל רבנו, יאמר לי: 'נפתלי מה חשבת?' – ורבי ישראל טרהוויצער שגדל בביתו של רבי נפתלי...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
השם יתברך מחדש בכל יום מעשה בראשית, ומזמין לכל אדם בכל יום תמיד מחשבה דיבור ומעשה, באופן שיזכה על ידי זה להתחזק באמונה יותר ולהכיר אותו יתברך בהכרה יתירה ביותר. כי רק בשביל זה הקב"ה מחדש חידוש מעשה בראשית בכל יום, כדי להמשיך אמונת חידוש העולם בכל יום בהתגלות נוספת. וזה בחינת: "חדשים לבקרים רבה אמונתך" – כפי חידוש מעשה בראשית שבאותו היום, כן האמונה הקדושה מתחדשת ומתחזקת בכל יום, וצריך להמשיך על עצמו שלימות האמונה הזאת בכל יום מחדש.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
רבי נפתלי
 
פעם התבטא רבי נפתלי ואמר: "תמיד אני ירא לחשוב ולהרהר מחשבה שאינה הגונה, כי כשאבוא ואכנס אל רבנו, יאמר לי: ‘נפתלי מה חשבת?’ – ורבי ישראל טרהוויצער שגדל בביתו של רבי נפתלי, היה מספר עניין זה משמו.
 
בתחילת התקרבותו של רבי נתן לרבנו, שלח אותו רבנו לרבי אהרן, רבה של ברסלב, באומרו: "לך וראה מה שלום אהרל’ע שלי". כשנכנס אליו רבי נתן פגש אותו יושב בדבקות עם עיניים בוכיות. כאשר חזר שאל אותו רבנו לשלומו של רבי אהרן, וענה רבי נתן: "הוא יושב בדבקות עם עיניים בוכיות".
 
כששמע זאת רבנו, המליץ על רבי אהרן את הנאמר ביום הכיפורים בשבח הכהן הגדול: "כיושב בסתר לחלות פני מלך, מראה כהן" – כלומר שהכהן הגדול בעת שנכנס לקיים עבודתו לפני ולפנים ביום המיוחד בשנה ובמקום המקודש ביותר, בזמן שהוא מקריב את קורבן הקטורת המעולה מכל הקורבנות, היו דומות פניו לזה היושב בסתר ומחלה פני מלכו של עולם.
 
רבי הערשיל הבדחן
 
פעם כשביקר הרב הצדיק רבי הערשיל מאוסטרופול – שהיה הבדחן אצל הרב הצדיק רבי ברוך – אצל רבנו, וציווה רבנו לאנשי שלומנו שלא יצחקו כשיתבדח עימם. וכך ישב הערשיל עם אנשי שלומנו אצל רבנו והתבדח, אך אף אחד לא צחק מבדיחותיו. כשהבחין רבנו במורת רוחו של רבי הערשיל, חייך אליו מעט והתפייס רבי הערשיל.
 
פעם אמר הרב הצדיק רבי ברוך ממעז’בוז’ לרבי הערשיל הבדחן: "גם בעולם תוכל להינצל ממלאכי החבלה בבדיחותיך".
שאל רבי הערשיל בדרך הלצה: "ומה אעשה אם ימסרו אותי למלאך חרש?"
ענה לו רבי ברוך: "איי…הפסדת!"
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.
 
  

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה