שבת

שיחה - ענה לה רבי זושא: "כשאין לזושא מה לאכול לא שמים לב לזה בשמים ואומרים: 'נו מה יש אם לזושא אין מה לאכול', אבל כשזושא עורך סעודה נעשה מזה רעש בכל העולמות, ושואלים: 'מה קרה?...

1 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
בשבת מאיר עלינו הנועם העליון, שזה בחינת "ויהי נועם ה’ עלינו" וכו’ שאומרים בשבת. וזה בחינת עֹנֶ"ג שבת, ראשי תיבות: עדן נהר גן, כי גן עדן זה בחינת מוחין של ארץ ישראל, בחינת נועם העליון.
 
ועל כן כשחטא אדם הראשון ופגם במוחין של ארץ ישראל על ידי פגם הברית ופגם הכבוד, ועל ידי זה נפל למוחין של חוץ לארץ, זה בחינת אכילת עץ הדעת, לכן גורש מגן עדן, אולם רק שבת אגין עלוהי (רק השבת הגנה עליו), כי שבת הוא בחינת מוחין של ארץ ישראל, בחינת נועם העליון.
 
* * *
 
כל הטעויות והשקרים נמשכים מבחינת עמלק, שהוא עיקר זוהמת הנחש, שהוא בחינת השקר והרע והטומאה והשטן והיצר הרע, והוא השורש של כל ההטעיות שבעולם. ומשם נמשך מה שטעה רבו של יואב במצוות מחיית עמלק, וקרא ליואב "מָחֹה תִּמְחֶה את זָכָר עמלק", בקמץ, כמאמר רבותינו ז"ל. ועל כן אמרו רבותינו ז"ל: אין השם שלם וכו’, עד שימחה זכרו של עמלק, כי זה עיקר הגדלת שמו יתברך, על ידי ביטול השקר והטעות והתגלות האמת בעולם. 
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
  
  
שיחה
 
פעם נכנסה אישה אחת עם דמי פדיון לצדיק רבי זושא זצ"ל, בהפצירה בו שיתפלל על בנה החולה מאוד עד כדי סכנה.
 
הלך רבי זושא וקנה בכסף הפדיון צרכי סעודה וערך סעודה נכבדה. נכנסה אליו אם הילד וטענה לפניו: "רבי ומורי, חשבתי שתצומו עבור רפואת בני, ומה לסעודה כזו בשעה כזו?"
 
ענה לה רבי זושא: "כשאין לזושא מה לאכול לא שמים לב לזה בשמים ואומרים: ‘נו מה יש אם לזושא אין מה לאכול’, אבל כשזושא עורך סעודה נעשה מזה רעש בכל העולמות, ושואלים: ‘מה קרה?’ וחוקרים ושואלים על זה, וכך ידעו שקבלתי פדיון עבור בנך החולה, ובעזרת השם יתרפא". וסיים ואמר בצחות על פי הנאמר "סעדנו – וניוושעה", שעל ידי הסעודה ניוושע.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה. 

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה