רצון

שיחה - פעם אחר חתונתו (של האברך הנ"ל) פנה אל רבי אהרן ושטח לפניו את צערו שאין לו פרנסה ואינו יודע ממה יתפרנס: "אילו היה לי עגלה עם סוסים הייתי נעשה לבעל עגלה והייתי יכול להתפרנס...

2 דק' קריאה

מערכת ברסלב ישראל

פורסם בתאריך 07.04.21

עצה
 
כל מה שזוכה האדם לשלימות אמונה ביותר, כמו כן הוא זוכה לרצונות וכיסופים טובים ביותר, כי יודע ומאמין שאין שום תכלית טוב בעולם, רק לעשות רצונו יתברך, וכוסף לזה תמיד, ועל ידי הכיסופים הטובים נעשים נקודות להאותיות ונצטיירות אותיות התורה לטוב ונעשות פעולות טובות בעולם, כי כל הדברים שבעולם מתנהגים ומתקיימים רק על ידי אותיות התורה, והכל כפי הצרופים שמצטרפים ומצטיירים על ידי הנקודות שנעשים על ידי הכיסופים.
 
נמצא, שעיקר שלימות התורה ושלימות כל הדברים שבעולם המתנהגים ומתקיימים על ידה, הכל תלוי רק כפי מה שזוכים לשלימות האמונה כנ"ל.
 
אמונה היא בחינת כלי שמקבל כל הברכות וכל ההשפעות וכל האורות והשגת אלוקות, כי אי אפשר לקבל שום השגה ושום ברכה ושפע בגשמיות וברוחניות, כי אם על ידי אמונה שהוא בחינת מלכות, שדרך שם נמשכים כל ההשפעות וכל הברכות.
 
 
מים עמוקים עצה בלב איש ואיש תבונות ידלנה.
 
 
שיחה
 
בזכות צדקת העגלה והסוסים…
 
פעם חלה רבי אהרן קיבליטשער מאוד, עד כדי גסיסה ממש, וכבר הלכו בני הבית לקרוא לאנשי החברא-קדישא, שיבואו לטפל בו.
 
כשבאו לבית, ראה אברך אחד שהיה בין אנשי החברא-קדישא איך שהשתנו פניו של רבי אהרן לטובה ומרגע לרגע הוטב לו, עד שלמחרת כבר קם והלך כאחד האדם, וסיפר האברך שלדעתו סיבת הדבר שהשתנה כל כך לטובה, הינה:
 
פעם אחר חתונתו (של האברך הנ"ל) פנה אל רבי אהרן ושטח לפניו את צערו שאין לו פרנסה ואינו יודע ממה יתפרנס: "אילו היה לי עגלה עם סוסים הייתי נעשה לבעל עגלה והייתי יכול להתפרנס ממנה בכבוד, אולם איך אשיג את המעות לקניית עגלה עם סוסים?!". כששמע זאת רבי אהרן החליט לעזור לו, ויצא לאסוף כסף עבור קניית עגלה עם סוסים, ואכן הצליח והאברך התפרנס ממנה בכבוד.
 
על כן לדעתו תיכף כשנכנס לביתו של רבי אהרן בזמן חוליו הקשה, נתעוררה זכות המצווה שעשה עד שהתרפא לגמרי, וחי אחר כך עוד כמה שנים. רבי לוי יצחק זצ"ל היה בשעת מעשה, וזה היה נס מפורסם.
 
 
ושיחותיו הן אפילו לא טיפה מן הים הגדול,
רק שיראו לקחת מהן מוסר ויזכו להתעוררות גדולה.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה