כל התגובות למאמר (2)

הוספת תגובה
1. אברהם קרואני

כ"א אב התשע"ה

8/06/2015

משמש, ורד, שלוה.

סימן רב. סעיף ב: הטעם ששמו השתנה אינו עיקר כלל ואתה עשיתו עיקר ובגמרא למדו לברכת התמרים דבמיליתייהו קיימי בהשתנה שם התמר לטרימא הרי שאין נפקא מינה בשמו השתנה. ומש''כ וכיון שבדיעבד אין זו ברכה לבטלה, יכול אף לכתחילה לברך העץ ע''כ קשה וכי כל שבדיעבד יצא לכתחלה ינהג כן? אלא הטעם ראה בילקוט יוסף באורך לפי שדעת מרן השלחן ערוך לברך בפה''ע גם על הקאמרדין. סימן רג. סעיף יג: זה לשון הילקוט יוסף אבל אינו מדוקדק דאין שום פוסק הסובר דעל השלוה מברך שהכל לכן המברך שהכל על השלוה אעפ''י שיצא אין לו על מה לסמוך אלא רק על הפופקורן וראה בהערה שם שהאמת אתי. סעיף יד: הורד שכתב מרן סי' רד סעיף יא מיירי בשחוק היטב כמבואר בבית יוסף.

2. אברהם קרואני

כ"א אב התשע"ה

8/06/2015

סימן רב. סעיף ב: הטעם ששמו השתנה אינו עיקר כלל ואתה עשיתו עיקר ובגמרא למדו לברכת התמרים דבמיליתייהו קיימי בהשתנה שם התמר לטרימא הרי שאין נפקא מינה בשמו השתנה. ומש''כ וכיון שבדיעבד אין זו ברכה לבטלה, יכול אף לכתחילה לברך העץ ע''כ קשה וכי כל שבדיעבד יצא לכתחלה ינהג כן? אלא הטעם ראה בילקוט יוסף באורך לפי שדעת מרן השלחן ערוך לברך בפה''ע גם על הקאמרדין. סימן רג. סעיף יג: זה לשון הילקוט יוסף אבל אינו מדוקדק דאין שום פוסק הסובר דעל השלוה מברך שהכל לכן המברך שהכל על השלוה אעפ''י שיצא אין לו על מה לסמוך אלא רק על הפופקורן וראה בהערה שם שהאמת אתי. סעיף יד: הורד שכתב מרן סי' רד סעיף יא מיירי בשחוק היטב כמבואר בבית יוסף.

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה