בא מן השדות – ראיון עם הזמר נפתלי ארנפלד

השלט "אומן אומן ראש השנה" תפס אותו כסטודנט תל אביבי חילוני, והוא נסע. מאז – הכל היסטוריה. נפתלי ארנפלד מוציא את אלבום הבכורה שלו, ואתם מוזמנים לקרוא על זה... וגם לשמוע.

3 דק' קריאה

עדי (דוד) אהרון

פורסם בתאריך 06.04.21

השלט "אומן אומן ראש השנה" תפס
אותו כסטודנט תל אביבי חילוני, והוא
נסע. מאז – הכל היסטוריה. נפתלי
ארנפלד מוציא את אלבום הבכורה שלו,
ואתם מוזמנים לקרוא על זה… וגם לשמוע.

הוא היה סטודנט תל אביבי חילוני, כשראה שלט מוזר – "אומן אומן ראש השנה" והחליט לנסוע. בלי להכיר את רבי נחמן, בלי לדעת מה זה אומן, וכמובן, בלי כיפה.

מאז – הכל היסטוריה. נפתלי ארנפלד, מוסיקאי, מצא את הניגון שלו, חזר בתשובה, ובימים אלו הוא מוציא את אלבום הבכורה שלו, אלבום שיצא במימון יהודי אחד פשוט, ששמע את ארנפלד והתרשם עמוקות. ברסלב ישראל שמח להעניק לכם טעימה.

בלילות היה יוצא נפתלי ארנפלד (32) עם גיטרה לשדות, ובבוקר – חוזר עם שיר. כך הוא היה מתנהל, מאז חזר בתשובה, וכך נאספו להם אט אט, במשך שנתיים, שיריו המיוחדים של אלבומו הראשון. "הניגון מלווה אותי מאז שאני זוכר את עצמי והכלי הראשון היה מפוחית שמצאתי בפח כשהייתי ילד קטן, ולאחר שחזרתי בתשובה הייתי יוצא עם גיטרה לשדות בלילות וככה נוצר לי קשר עם עצמי עם בוראי דרך התווים, ושם בשדה כשהכל כל כך שליו, יכולתי לפרש את משברי נפשי", מספר ארנפלד.

הוא חזר בתשובה לפני 10 שנים, לאחר שהשתחרר משרות סדיר במג"ב ועבר לגור בתל-אביב, לצורך הלימודים. "הייתי סטודנט באנימציה והדמיה ויום אחד ראיתי שלט – "אומן אומן ראש השנה", מספר ארנפלד איך התחיל אצלו השינוי, "הייתי אז חילוני גמור ונסעתי לשם אפילו בלי כיפה. ומה שעבר עלי באותו ראש השנה, זאת לא אוכל להסביר אפילו לעצמי והחלטתי שאני מחפש את מה שחסר לי – את עצמי".

מה גרם לך לחזור בתשובה?

"בגדול זו תחושת הרעב, שלא היה לי שובע מכל תענוגי הגוף ותחושת החיסרון והריקנות ליוותה אותי".

אתה מחובר לרבי נחמן מברסלב. מדוע דווקא אליו?

"רבי נחמן מברסלב פשוט הציל אותי. ומי שזוכה לטעום אותו יודע שלא מדובר בצדיק שחי לפני כמה שנים או באיזה חסידות. אלא, הוא פשוט חי. ורבינו לא לוקח לך את הנקודה שלך והופך אותך לרובוט בתוך מערכת. כלומר, יש כאלה שחושבים שבכדי לחזור בתשובה צריך לוותר על התחביבים שלך ועל דרך החיים שלך, ואצל רבינו זה לא כך, הוא פשוט מאיר לך את עצמך ומראה לך שבדרך שלך, עם הנטייה שלך לדברים שאתה אוהב, שם תעבוד אותו. כמו שאמר לרבי יודל שהיה מקובל גדול – "אלמד אותך דרך בקבלה שתהיה חידוש בעניין שלך" וכן, לרבי חייקל שהיה יודע לנגן – "אלמד אותך דרך בנגינה שתהיה חידוש בעניין שלך", שידוע שרבי חייקל היה חזן".

אין ספק, האלבום הראשון של ארנפלד – פוגע בול. בייחודו, הוא מצליח לפרוט על הנימים הנכונים שבנפש, מעורר את אלו הרדומים עם דו-שיח כנה שמנהל עם הקב"ה בשיריו. לא סתם נקרא האלבום, "אליך" – השירים בו מתכתבים עם הקב"ה בכבודו ובעצמו, מבקשים אותו, כוספים אליו. לא לחינם הוגדר אחד השירים בו ("היוצר"), כ"דואט בין נשמה שבורה לבין הקב"ה, המעודד ומחזק את שומעיו".

מדוע החלטת להוציא אלבום? למה רק עכשיו?

"חברים ששמעו את השירים שלי היו מפזמים אותם לעצמם וחוזרים אלי ומספרים שזה פשוט פתח להם את הלב, וביקשו שאקליט להם את זה, ככה פשוט, גיטרה ושירה. ולא הייתה לי את האפשרות הזו כי לא היה לי שום אמצעי להקליט זאת. שלא לדבר בכלל על דיסק מושקע שזה לא עלה כלל במחשבה".

באלבום אתה מודה ל"יהודי יקר שתרם להוצאת הדיסק" – מי זה?

"יום אחד ניגנתי לפני חברים והיה שם "אחד", שביקש ממני להשאיר אותו בעילום שם, והוא שמע ושאל מפני מה אני לא מקליט זאת, והסברתי לו שפשוט אין לי כסף ומדובר באלפי שקלים. למחרת הוא נתן מעטפה ובה כל הסכום ואמר לי – "סע", והוא ובני ביתו פשוט תמכו לא רק פיננסית אלא גם רגשית. והדיסק הזה יצא בזכותם. תודה לה’ שברא עם כזה נפלא", מתרגש ארנפלד.

איך נוצר האלבום?

"עברתי לגור בישוב עמנואל בשומרון וה’ הפגיש אותי עם אייל אהרון, שעבד עם אמנים רבים מהם רונן חזיזה וישראל דגן ושיבי קלר ומשה לוי ועוד רבים. הוא יוצר פשוט מדהים ומנגן על כל כלי הנגינה, שהכניס שם את נפשו ונשמתו, ופשוט התחברנו יחד בלילות ארוכים של הקלטות במשך שנתיים, יחד עם יהונתן שימחי שהוא סאונדמן ויוצר בפני עצמו, והקלטנו את האלבום".

לסיום, אני חייבת לשאול – אתה לא שם תמונות שלך באלבום, מדוע?

"זאת מפני שלא רציתי לעשות גבול לניגונים, כלומר, השירים הללו הם מופשטים ויכולים לקחת כל אחד למקום שלו ולא רציתי להפוך זאת למשהו אישי ומוגבל", הוא מסביר.

 דואט היוצר

ניגון הרועה

לרכישת הדיסק של נפתלי ארנפלד בחנות האתר לחץ כאן

כתבו לנו מה דעתכם!

1. ארז תמיר

ה' אלול התשס"ט

8/25/2009

שמעתי והתרגשתי מהמילים והניגון והשירה. היישר לנשמה. יישר כח! איזה מזל ששיחקתי איתך שחמט באינטרנט, אחרת לא הייתי זוכה להכיר את השירה שלך. חזק ואמץ והמשך ליצור, השם אוהב את הניגון שלך!!

2. ארז תמיר

ה' אלול התשס"ט

8/25/2009

התרגשתי שמעתי והתרגשתי מהמילים והניגון והשירה. היישר לנשמה. יישר כח! איזה מזל ששיחקתי איתך שחמט באינטרנט, אחרת לא הייתי זוכה להכיר את השירה שלך. חזק ואמץ והמשך ליצור, השם אוהב את הניגון שלך!!

3. אילן

כ"ח טבת התשס"ט

1/24/2009

המשך כך ובהצלחה

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה