להחזיר את הברכה

במשך אותם חודשיים, ההכנסות של העסק "התייבשו" והייתי ממש ברת-מזל שהצלחתי בכלל להרוויח שליש ממה שהרווחתי קודם לכן. בעלי נעשה מתוח ועצבני יותר ויותר...

3 דק' קריאה

שולמית סולומון

פורסם בתאריך 06.04.21

במשך אותם חודשיים, ההכנסות
של העסק "התייבשו" והייתי ממש
ברת-מזל שהצלחתי בכלל להרוויח
שליש ממה שהרווחתי קודם לכן.
בעלי נעשה מתוח ועצבני יותר ויותר…

שלום לכל גולשי אתר "ברסלב ישראל"! אני כותבת מכתב תודה לאתר הנפלא הזה, על כל מאמריו מעוררי ההשראה והחיזוקים שאני מקבלת בחיי דרכם, ואני בטוחה שעוד גולשים רבים מרגישים כמוני. מצאתי לנכון לשתף אתכם בדבר נפלא שבעלי ואני חווינו לאחרונה, והכל תודות ללימוד הנפלא העולה מספריהם, מאמריהם ושיעוריהם של הרב שלום ארוש והרב אליעזר רפאל ברוידא.

אעיז ואומר, שהרבנים של ברסלב ישראל בעצמם לא מודעים עד כמה הם משפיעים על חייהם של אנשים ולטובה! עלי במיוחד השפיע מאמרו של הרב אליעזר רפאל ברוידא – תכנון או אשליה, שחולל שינוי דרמטי בחיי הנישואין שלי ובחיי בכלל, באותו זמן גורלי.

אז זה הסיפור שלי:

תודה לא-ל, יש לי עסק משגשג מזה שלוש שנים. ילדי השני נולד לפני שלוש שנים בניתוח קיסרי ועם היתר מהרב באזור מגוריי, השתמשתי באמצעי מניעה במשך שנתיים, מכיוון שלא הייתי מוכנה נפשית ופיזית להתמודד עם הריון נוסף.

כעבור שנתיים, אמרתי לבעלי שזה הזמן להפסיק עם אמצעי המניעה הללו. הרגשתי מוכנה מכל הבחינות לילד נוסף. בעלי היסס ואמר שהוא לא מוכן לזה עדיין, מכיוון שהוא חושב שהוא ואני לא מסוגלים כרגע להתמודד עם הריון נוסף, תוסיפו לזה את חוסר היציבות במקום עבודתו החדש, והעובדה שהוא פשוט צריך זמן "לנשום" מבלי להיסחט, רגשית ופיזית, מעוד לידה בניתוח קיסרי ולילות חסרי שינה… ובעצם – מכל מה שמגיע עם זה.

כמובן שהיו לנו ויכוחים בעניין, אך בסופו של דבר קיבלנו היתר להשתמש באמצעי מניעה לשישה חודשים נוספים. למרות ההיתר שקיבלנו מהרב במקום מגורינו, בתוכי הרגשתי רע מאוד מכיוון שהרגשתי שאני מוכנה לזה. ידעתי שבעזרת השם נצליח להסתדר עם עוד ילד בנקודה זו של חיינו. אודה על האמת, אני מודה לאתר ברסלב ישראל על כל החומר שזכיתי לקרוא וללמוד, דבר שגילה לי שהבעיה שלנו נבעה מחוסר אמונה. המשכתי להשתמש באמצעי מניעה במשך חודשיים נוספים (בנוסף לשנתיים שציינתי לעיל).

הדבר החשוב שעלי לומר לכם הוא, שבמשך אותם חודשיים ההכנסות של העסק "התייבשו" והייתי ממש ברת-מזל שהצלחתי להרוויח בכלל שליש ממה שהרווחתי קודם לכן.

בעלי נעשה מתוח ועצבני יותר ויותר…

החלטתי להפסיק לחפש כל מיני "היתרים" שרק מטשטשים את האמונה שלי, שממילא הייתה חלשה ונזקקה לחיזוקים רבים. שלחתי מכתב לרב שלום ארוש וביקשתי את עצתו בעניין אמצעי המניעה – האם להמשיך להשתמש בהם, ותשובתו הייתה שההתבודדות היא התשובה. באותו זמן רציתי גם לשאול את הרב שלום ארוש האם עלי להשתדל יותר בעסק, כלומר האם לפרסם/לשווק את העסק כדי להביא לקוחות חדשים, למרות שמהפרסום הראשוני שעשיתי לא הייתי צריכה לפרסם את העסק בכלל! אבל החלטתי, אחרי שקראתי שוב ושוב את ספריו של הרב שלום ארוש, שאין זה הכרחי, מכיוון שהאמונה וההתבודדות הן התשובה.

אז התפללתי וביקשתי מהשם שידריך אותי בשני הנושאים שתיארתי לעיל והביטו וראו – השם הראה לי ששני נושאים אלה קשורים אחד לשני. הכנסות העסק פחתו מהרגע בו השתמשתי באמצעי מניעה, ולא בגלל שבאמת הייתי צריכה אותם (מבחינה פיזית ורגשית כמו בשנתיים הראשונות בהן השתמשתי בהם), אלא רק בגלל חוסר אמונה! היו לנו תירוצים בכל צבעי הקשת מדוע "עכשיו" זה לא הזמן המתאים לעוד ילד.

אמרתי לבעלי שהסיבה שמקור הכנסתנו "התייבש" קשורה לחוסר אמונה, ומכיוון שחתכנו את "צינור השפע" (ושוב, היה לנו היתר אבל בכנות, ידעתי שזה כבר לא בסדר ואין שום סיבה לנצל אותו) ואם כך, הצדק יצא לאור – מכיוון שאנחנו ‘חתכנו’, אז השם חתך את הברכה מפרנסתנו. הודעתי לבעלי שסיימנו עם כל אמצעי המניעה למיניהם ושיראה בצעד זה תוצאה של אמונה והתחזקות. הרגשתי בטוחה במיליון אחוז שהשם ישלח לנו שוב את ברכתו למקור פרנסתנו.

בטוחה בדרכי, כאילו לחצתי על כפתור, בהזדמנות הראשונה בה יכולתי לטבול במקווה באותו חודש, הטלפונים מהלקוחות החלו ‘להפציץ’ אותי, וברוך השם, מאז אני כל כך עסוקה שעד שאין לי זמן לנשום! אלה חדשות טובות אבל לא הטובות יותר, אך אינני מתייאשת. אני מתפללת ומתחזקת באמונה שהשם יזכה אותנו וייתן לנו עוד ילד.

אני מודה שוב לאתר ברסלב ישראל, לרב שלום ארוש ולרב אליעזר רפאל ברוידא על כל מה שהם מלמדים אותנו, מייעצים ועוזרים. יהי רצון שהשם ישלח להם ברכה ושפע אינסופיים, ברוחניות ובגשמיות, כדי להמשיך להפיץ את אור האמונה והתורה ואת תורת רבי נחמן בכל העולם כולו, אמן!

כתבו לנו מה דעתכם!

1. רז

ג' אלול התשע"ג

8/09/2013

אני לא מבין משהו למה ילד צריך להיות תנאי לפרנסה כאילו זה גרעינים ? ובכל אופן כל הרעיון הזה קצת מפחיד אותי שכאילו אנו צריכים לעשות רשימת קניות לחיים (ילדים ועוד מאמצים שונים) כדי לזכות בברכה מה׳ , הרי זה לא אמור להיות חסד ?? שלא תביני לא נכון אני מתחבר מאוד ומשהו בנשמתי אומר לי שאת צודקת בהכל אך אין ספק שהניסוח הזה מאוד מפריע לי…

2. רז

ג' אלול התשע"ג

8/09/2013

למה ילד צריך להיות תנאי לפרנסה כאילו זה גרעינים ? ובכל אופן כל הרעיון הזה קצת מפחיד אותי שכאילו אנו צריכים לעשות רשימת קניות לחיים (ילדים ועוד מאמצים שונים) כדי לזכות בברכה מה׳ , הרי זה לא אמור להיות חסד ?? שלא תביני לא נכון אני מתחבר מאוד ומשהו בנשמתי אומר לי שאת צודקת בהכל אך אין ספק שהניסוח הזה מאוד מפריע לי…

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה