ילדים מוצלחים

ילדים טובים ומוצלחים, כך מסתבר, הם הברכה הטובה ביותר שההורים זוכים בה. אולם, ישנו תנאי מקדים וחשוב לזכות בברכה הטובה יותר עלי אדמות.

3 דק' קריאה

הרב שלום ארוש

פורסם בתאריך 06.04.21

ילדים טובים ומוצלחים, כך
מסתבר, הם הברכה הטובה
ביותר שההורים זוכים בה. אולם,
ישנו תנאי מקדים וחשוב לזכות
בברכה הטובה יותר עלי אדמות.

להתרגש מכל התחדשות, חלק 3

הברכה הטובה ביותר עלי אדמות, כך מסתבר, היא לזכות בילדים טובים ומוצלחים.

כדי להביא ילדים לעולם, האישה צריכה להתברך בפוריות. בהמשך, ההיריון צריך להיות בריא והלידה תקינה, כמו שאומרים "במזל טוב ובידיים מלאות". לאחר שהילדים נולדו, האישה צריכה ברכה לילדיה, כדי שיגרמו לה נחת ושביעות רצון – שיהיו ילדים בריאים בגופם ובנפשם וגם ישרים והגונים.

חכמינו ז"ל מלמדים אותנו, שקשה מחלוקת בביתו של אדם יותר ממלחמת גוג ומגוג! כי יש אנשים שזכו להוליד ילדים אבל הם חסרי משמעת, אי אפשר להסתדר איתם, כאלה שהופכים את החיים בבית לסיוט אחד גדול בצורה שאי אפשר לתאר ולהעלות על הדעת, השם ישמור.

לכן – פוריות, הריון, לידה בריאה וקלה, וילדים טובים – הכל תלוי בטהרת המשפחה.

הבדל תהומי!

אני יכול לתת לכם המון דוגמאות על זוגות שמגיעים אלי. שנים שזוגות אלה מנסים להביא ילדים לעולם אך לשווא, לא מצליחים. אמרתי לאישה – קבלי על עצמך לטבול במקווה, וגם את הברכה לפני, ותראי ישועות. השם יעזור לכם! ותודה להשם יתברך, נשים זכו להתעבר כבר בליל הטבילה. אלה לא ‘רק’ סיפורים. אלו הן עובדות אמיתיות להן אני עד מכלי ראשון. כי זה פשוט מאוד: השם יתברך רוצה שבני הזוג יזכו בילדים טהורים. שנשמות טהורות יימשכו לעולם הזה.

על פי הטבע, הקשר הפיזי בין בני הזוג מספיק ליצירת ילד. אבל ישנו הבדל עצום מאוד בין גוף שנוצר מאישה טהורה, לבין גוף שנוצר מאישה שאינה טהורה – הבדל תהומי! אם בני הזוג רוצים ליהנות מילדיהם ולרוות מהם נחת, אז יש להקדים לזה את הדבר החשוב – טהרת המשפחה.

נפש שלווה

כל אישה רוצה שילדיה יהיו טובים, רגועים, שמחים, אינטליגנטים ומוצלחים. אבל בדור הזה, לצערנו, אנו עדים לדברים לא קלים ופשוטים כלל בכל הנוגע לילדים וחינוך ילדים. הילדים לא ממש לא רגועים, אינם שמחים, מבולבלים, עזי פנים, גורמים נזקים, ונוסף לכל זה – גם תסמונת ההיפר-אקטיביות הפכה למנת חלקם של ילדים רבים. כמה ילדים נמצאים בקבוצת סיכון כבר מגיל צעיר! השם ישמור. מה קרה?

… חוסר שמירת טהרת המשפחה, זה מה שקרה.

קשר טהור בין בני הזוג חשוב והכרחי מאוד ליצירת ילדים עם מידות טובות, רגועים ושלווים. החיים של ילד כזה הם הרבה יותר קלים. מכיוון שהוא נוצר עם גוף שלא מטריד אותו, זה לא ידחף אותו לחפש כל הזמן רק איך למלא את תאוותיו וגם לא למצב של הרס עצמי. אולם, כאשר הקשר לא נעשה עם ההכנות הראויות ובלי טהרה, הגוף של הילד נמשך ממקור לא טהור בכלל, ואז הילד נולד מתוך איחוד שמושפע מהטומאה.

רבי נחמן מברסלב אומר שאותה הנאה קצרה, כאשר אנשים מחפשים רק איך לספק את יצריהם, אז הילד שנוצר מחיבור כזה יסבול לאין שיעור. כי בהמשך, הילד יצטרך לעמול ולהתייגע רבות כדי לטהר את עצמו מהטומאה ממנה נוצר. גוף של אדם כזה רק יגרום לו סבל וצער. כי הגוף הוא הלבוש של הנשמה, וכאשר הגוף נוצר ממקום לא טהור אנו מוצאים בזוהר הקדוש שגוף כזה מכונה "לבוש מלוכלך". לכן, כל זוג שרוצה ילדים טובים, עם כל המשתמע מכך, צריך לשמור על טהרת המשפחה.

הצינורות העליונים

המקווה בו טובלת האישה הוא המתנה העצומה ביותר שהבורא נתן לנו בעולם הזה. המקווה מקושר לעולמות עליונים. על פי התפישה הקבלית, המקווה הוא כמו חבל טבור שדרכו עובר כל המזון הרוחני לעולם כולו! כאשר השם יתברך מחבר את הנשמות של הבעל והאישה, ומוריד דרכן נשמות חדשות לעולם, המקווה מהווה את הכלי הטהור ביותר – מבחינה רוחנית – כדי לקבל נשמה חזקה וטהורה ממקום גבוה.

כיצד נשים זוכות להוליד ילדים מיוחדים בעולם הזה, שהופכים למנהיגים רוחניים גדולים, תלמידים חכמים עצומים וחסידים? בעזרת הכנות אמיתיות ודרך קדושת הקשר בינה ובין בעלה. בני הזוג זוכים בילדים נפלאים, מכיוון שבהכנות אלו הם זוכים למשוך נשמות קדושות לעולם הזה.

אי אפשר לתאר את התענוג, הסיפוק והשכר הנצחי שבני הזוג זוכים בו כשהם מצליחים למשוך נשמות לעולם הזה. זה לא יכול להיות בלי טהרה, בלי הכנות טהורות של בני הזוג, מכיוון שהשם הוא האחד שמעביר את הנשמה לעולם הזה. ואם כך, כיצד יעביר נשמה כזאת במקום לא טהור? בעזרת הטהרה, בני הזוג הופכים לכלי קיבול ראוי להורדת נשמה טהורה.

בעזרת הטהרה והמקווה, גם הגבר וגם האישה מקבלים כוחות רוחניים עצומים שמשפיעים מאוד על כל העולם כולו. לכן, הגאולה תלויה בשמירת טהרת המשפחה. ככל שיותר זוגות ישמרו על טהרת משפחתם, בהתאם לזה תושפע טהרה לעולם שתועיל לעולם כולו.

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה