ברומטר האהבה

כשבוחרים בן/בת זוג לחיים עדיף להשתמש בעיקר בראש ולא בלב, מכיוון שלא פעם ההליכה אחרי הרגש מתגלה כדבר כואב. אחרי הכל, מדובר בדבר הכי חשוב לאדם.

2 דק' קריאה

הרב אליעזר רפאל ברוידא

פורסם בתאריך 05.04.21

כשבוחרים בן/בת זוג לחיים עדיף
להשתמש בעיקר בראש ולא בלב,
מכיוון שלא פעם ההליכה אחרי הרגש
מתגלה כדבר כואב. אחרי הכל,
מדובר בדבר הכי חשוב לאדם.

שלום לך הרב ברוידא,

כמי שאוהבת לגלוש באתרכם, אני מאוד נהנית מהמאמרים מלאי התוכן ומההדרכה הרוחנית שאני מוצאת בהם. ולא רק, גיליתי כמה לב יש בכל מה שאתם כותבים, בתשובות שלכם לגולשים ולכל מי שפונה אליכם.

לענייני, אני נפגשת עם בחור כבר שישה שבועות, והוא אמר לי שהוא באמת אוהב אותי ורוצה שנתחתן. הוא נראה לי אדם מיוחד, אבל הכל קורה כל כך מהר ואני קצת מבולבלת, ואם אדייק לומר אז גם מרגישה קצת בעננים. מצד אחד, אני מפחדת לאבד אותו, ומצד שני – אני לא יודעת מה לעשות.

בברכה, ג'ניפר.

ג'ניפר היקרה,

"הוא אמר לי שהוא באמת אוהב אותי…" – אהבה אמיתית מתקיימת רק לאחר שבני הזוג נישאים, וכאשר לשני בני הזוג יש מחויבות ומטרה משותפת. כשאנשים אומרים בדרך כלל "אני אוהב/ת", לרוב, היצר מדבר מתוכם, וגם, בגלל המהירות שדברים נעשים הקשר הוא לא יותר מאשר רומן הוליוודי שלא מאריך ימים, מכיוון שקשר שבנוי על תאווה ומשיכה גופנית סופו המר והכואב ידוע (או כמו שנוהגים לומר – 'אהבה ממבט ראשון, גט ממבט שני').

אומר לך בכנות: תאווה אינה אהבה! והרבה אנשים מגלים את זה אחרי שהם חווים זאת על בשרם, בכאב רב. אינני רוצה שתפגעי.

לכן, את יכולה לנסות "ברומטר אהבה" פשוט וקל ליישום לפי מספר קריטריונים שיש לתת עליהם את הדעת:

1. כמה פעמים הוא חושב עליך: פעם ביום, פעם בשעה, או בכל רגע? דבר זה מתבטא הרבה יותר במעשים (שיחות טלפון, מעשי חסד קטנים, מתנות קטנות וכו') יותר מאשר בדיבורים.

2. שאלי אותו מה גורם לך לשמוח ולהיפך. אם הוא ישיב שאינו יכול לענות על שאלה כזאת מכיוון שהוא לא מכיר אותך מספיק, אז הכרזת האהבה שלו אליך היא לא יותר מאשר אשליה. אחרי הכל, איך הוא יכול לאהוב את מה שהוא לא מכיר?

3. האם הוא מקשיב לך. האם הוא מעריך את מה שאת אומרת והאם הוא נוהג בכך בכבוד? אל תבלבלי בין מושג העונה לשם תאווה לבין כבוד אמיתי.

4. כשהוא מדבר איתך, עצמי את עינייך והקשיבי: האם יש בקולו כוונות אמיתיות, רצון לקשר אמיתי, אדיבות? אל תתני למשיכה הפיזית לתעתע בך ולשבש לך את כושר השיפוט שלך.

5. האם הוא מתעניין ברקע המשפחתי שלך? האם הוא מעוניין לפגוש את הורייך? להפגיש אותך עם הוריו? נקודות אלה מעידות על כוונות רציניות ועל רצון לקשר אמיתי ובונה.

6. האם הוא מדבר איתך על המטרות שלו בחיים, החלומות והשאיפות שלו? האם מדובר בדברים גשמיים גרידא או שיש לו גם מטרות רוחניות בחייו? והאם את מבדילה ביניהן? וכמובן, אם הוא אדם רוחני, האם יש לו מורה דרך רוחני?

כשבוחרים בן/בת זוג לחיים עדיף להשתמש בעיקר בראש ולא בלב, מכיוון שלא פעם ההליכה אחרי הרגש מתגלה כדבר כואב. אחרי הכל, צריך לדעת האם האדם שמולך הוא אדיב ומתחשב? רגוע? האם הוא ישר? האם הוא טיפוס תלותי? האם יש לכם מטרות משותפות? כדי להגיע להחלטה, צריך לעשות קצת שיעורי בית.

אבל אל תדאגי, אם הוא באמת אוהב אותך, כמו שהוא אומר, לא תאבדי אותו בזמן שתכיני 'שיעורי בית' עליו. אם כוונותיו אינן רציניות הפסיקי את הקשר ביניכם. אל תתני למפגשים חסרי משמעות בבית קפה לגרום לך להבין שמדובר כאן באהבה.

והדבר החשוב והעיקרי, כפי שאומר רבי ומורי הרב שלום ארוש שליט"א, בבחירת בן/בת זוג הוא תפילה – וכמה שיותר!

בברכה והמון הצלחה, הרב אליעזר רפאל ברוידא.

* * *
הנכם מוזמנים לבקר באתרו של הרב לייזר ברוידא, "לייזר בימס", ב- www.lazerbrody.net

כתבו לנו מה דעתכם!

1. חבצלת

א' טבת התשע"א

12/08/2010

תודה! אבל.. ממש הייתי צריכה לשמוע את זה.. תודה! לצערי אני יוצאת עם מישו שממש לא "שם" עלי, וא מוריד לי את הביטחון, לא מתקשר-רק מתי שנוח לו ונמאס לי כבר לבכות בגללו! חשבי שאני אוהבת אותו- אבל כנראה שזה ממ לא זוגיות בריאה ותקינה! האמת שקשה לי לדמיין אותו עם מישי אחרת, למה זה ככה? ה' באמת בחר לכל אחד את הזיווג שלו?

2. חבצלת

א' טבת התשע"א

12/08/2010

ממש הייתי צריכה לשמוע את זה.. תודה! לצערי אני יוצאת עם מישו שממש לא "שם" עלי, וא מוריד לי את הביטחון, לא מתקשר-רק מתי שנוח לו ונמאס לי כבר לבכות בגללו! חשבי שאני אוהבת אותו- אבל כנראה שזה ממ לא זוגיות בריאה ותקינה! האמת שקשה לי לדמיין אותו עם מישי אחרת, למה זה ככה? ה' באמת בחר לכל אחד את הזיווג שלו?

3. חן

ל' תשרי התשע"א

10/08/2010

ממש מחזק שאומרים את הדברים בלי טיוחים !!!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה