תשובה לשרון ראשית, נושא הזכרת שם ומלכות בברכת שעשני כרצונו שנוי במחלוקת רחבה ועמוקה בין פוסקים ראשונים. למעשה, הפסיקה הספרדית מורה לנשים להימנע מהזכרת שם ומלכות, הפסיקה האשכנזית מורה כן להזכיר שם ומלכות. (הבן איש חי ממליץ להרהר במחשבה שם ומלכות אך זה כבר עניין של פסיקה ומנהג). הסיבה של האוסרים היא העובדה שהברכה הזו אינה מוזכרת בגמרא היא נתקנה מאוחר יותר, לכן לא ראוי להזכיר בה שם ומלכות מחשש ברכה לבטלה. מדוע היא נתקנה מאוחר יותר? זה כבר נושא לדיון אחר, הדבר נוגע לטעמים השונים שניתנו לתיקון הברכה הזו.
2. דוד גבירצמן
ב' שבט התשע"ב
1/26/2012
ראשית, נושא הזכרת שם ומלכות בברכת שעשני כרצונו שנוי במחלוקת רחבה ועמוקה בין פוסקים ראשונים. למעשה, הפסיקה הספרדית מורה לנשים להימנע מהזכרת שם ומלכות, הפסיקה האשכנזית מורה כן להזכיר שם ומלכות. (הבן איש חי ממליץ להרהר במחשבה שם ומלכות אך זה כבר עניין של פסיקה ומנהג). הסיבה של האוסרים היא העובדה שהברכה הזו אינה מוזכרת בגמרא היא נתקנה מאוחר יותר, לכן לא ראוי להזכיר בה שם ומלכות מחשש ברכה לבטלה. מדוע היא נתקנה מאוחר יותר? זה כבר נושא לדיון אחר, הדבר נוגע לטעמים השונים שניתנו לתיקון הברכה הזו.
3. אהרון
כ"ט טבת התשע"ב
1/24/2012
האשה לא כלי גלמי אבל … האשה בכל אופן ראיתי שכתוב בפירוש המשניות שלאישה יש לה משהו של שפחות או אמהות לא זוכר משהו כזה במסכת כתובות
4. אהרון
כ"ט טבת התשע"ב
1/24/2012
האשה בכל אופן ראיתי שכתוב בפירוש המשניות שלאישה יש לה משהו של שפחות או אמהות לא זוכר משהו כזה במסכת כתובות
5. שרון
כ"ז טבת התשע"ב
1/22/2012
מדוע נאמרת הברכה ללא שם מלכות? האם תוכל להתייחס לשאלה מדוע רק ברכה זו שנאמרת על ידי האישה היא ללא שם מלכות, כשזאת מגיעה ברצף ברכות שנאמרות כולן עם שם מלכות? ומדוע במקרה של הגבר זה שונה? תודה
6. Anonymous
כ"ז טבת התשע"ב
1/22/2012
האם תוכל להתייחס לשאלה מדוע רק ברכה זו שנאמרת על ידי האישה היא ללא שם מלכות, כשזאת מגיעה ברצף ברכות שנאמרות כולן עם שם מלכות? ומדוע במקרה של הגבר זה שונה? תודה
ב' שבט התשע"ב
1/26/2012
תשובה לשרון ראשית, נושא הזכרת שם ומלכות בברכת שעשני כרצונו שנוי במחלוקת רחבה ועמוקה בין פוסקים ראשונים. למעשה, הפסיקה הספרדית מורה לנשים להימנע מהזכרת שם ומלכות, הפסיקה האשכנזית מורה כן להזכיר שם ומלכות. (הבן איש חי ממליץ להרהר במחשבה שם ומלכות אך זה כבר עניין של פסיקה ומנהג). הסיבה של האוסרים היא העובדה שהברכה הזו אינה מוזכרת בגמרא היא נתקנה מאוחר יותר, לכן לא ראוי להזכיר בה שם ומלכות מחשש ברכה לבטלה. מדוע היא נתקנה מאוחר יותר? זה כבר נושא לדיון אחר, הדבר נוגע לטעמים השונים שניתנו לתיקון הברכה הזו.
ב' שבט התשע"ב
1/26/2012
ראשית, נושא הזכרת שם ומלכות בברכת שעשני כרצונו שנוי במחלוקת רחבה ועמוקה בין פוסקים ראשונים. למעשה, הפסיקה הספרדית מורה לנשים להימנע מהזכרת שם ומלכות, הפסיקה האשכנזית מורה כן להזכיר שם ומלכות. (הבן איש חי ממליץ להרהר במחשבה שם ומלכות אך זה כבר עניין של פסיקה ומנהג). הסיבה של האוסרים היא העובדה שהברכה הזו אינה מוזכרת בגמרא היא נתקנה מאוחר יותר, לכן לא ראוי להזכיר בה שם ומלכות מחשש ברכה לבטלה. מדוע היא נתקנה מאוחר יותר? זה כבר נושא לדיון אחר, הדבר נוגע לטעמים השונים שניתנו לתיקון הברכה הזו.
כ"ט טבת התשע"ב
1/24/2012
האשה לא כלי גלמי אבל … האשה בכל אופן ראיתי שכתוב בפירוש המשניות שלאישה יש לה משהו של שפחות או אמהות לא זוכר משהו כזה במסכת כתובות
כ"ט טבת התשע"ב
1/24/2012
האשה בכל אופן ראיתי שכתוב בפירוש המשניות שלאישה יש לה משהו של שפחות או אמהות לא זוכר משהו כזה במסכת כתובות
כ"ז טבת התשע"ב
1/22/2012
מדוע נאמרת הברכה ללא שם מלכות? האם תוכל להתייחס לשאלה מדוע רק ברכה זו שנאמרת על ידי האישה היא ללא שם מלכות, כשזאת מגיעה ברצף ברכות שנאמרות כולן עם שם מלכות? ומדוע במקרה של הגבר זה שונה? תודה
כ"ז טבת התשע"ב
1/22/2012
האם תוכל להתייחס לשאלה מדוע רק ברכה זו שנאמרת על ידי האישה היא ללא שם מלכות, כשזאת מגיעה ברצף ברכות שנאמרות כולן עם שם מלכות? ומדוע במקרה של הגבר זה שונה? תודה