פסח והשלום בבית

רשימת המשימות ארוכה והזמן קצר, המתח והלחץ באים לביקור בבית. הרבנות סגורה, לא מקבלים זוגות שרבים בגלל הניקיונות לפסח. עצרו הכל. קחו נשימה ורשמו לעצמכם כמה טיפים מועילים.

2 דק' קריאה

הרבנית חוה שמילוביץ

פורסם בתאריך 05.04.21

רשימת המשימות ארוכה והזמן קצר,
המתח והלחץ באים לביקור בבית. הרבנות
סגורה, לא מקבלים זוגות שרבים בגלל
הניקיונות לפסח. עצרו הכל. קחו נשימה
ורשמו לעצמכם כמה טיפים מועילים.
 
 
ניסן בפתח והגיע הזמן שבו אנו מלבישות את כל ההתחדשות שלנו והתאוות לבית יפה יותר. אמנם צריך לנקות את הבית מחמץ, אך אנו קופצות על ההזדמנות ורוצות לעשות סוף סוף סדר בכל הארונות למעלה, לסדר את המחסן, לצבוע את הבית בצבעי אביב, להחליף תמונות, לשנות את מיקום הרהיטים, לקנות מפות חדשות… לשנות את הבית מהקצה אל הקצה.
 
אך מכיוון שהרשימות של המשימות ארוכות והזמן קצר כי פסח בפתח, המתח והלחץ באים לביקור בבית, זה גם הזמן שהרבנות סגורה, מראש הם יודעים לא להתייחס לזוגות הבאים מתוך הניקיונות, הוא רוצה להתחיל מהמחסן, והיא רוצה להחליף מטבח…
 
ואין שלום.
 
האתגר הגדול בימים אלו הוא לשמור על שפיות,על השמחה, ובעיקר, על השלום.
 
עניין ה"שלום" הוא דווקא גישור הניגודים. הוא איטי ואת טייסת, הוא  מזה סגור ואת חברמנית, הוא מזה פריק ואת מסודרת, הוא רוצה ללכת לבית מלון באיזה אי (בטורקיה) בפסח, ואת רוצה להישאר בבית.
 
שלום בית אמיתי מתבטא בקרבה הנפשית שבין שני בני אדם השונים זו מזה בתכונות ובגישה. זה האתגר: להמשיך לכבד אחת את השני על אף השוני הגדול.
 
רבי נחמן מברסלב מלמד אותנו, שמה שמפריע לשלום הוא תאוות הניצחון שנמצאת בתוכנו. את רוצה לנצח את כולם והכי הרבה את בעלך, וכמובן את הילדים, "שהמילה שלי תהיה האחרונה".
 
בזמן זה השם קורא לך להתגמש ולהיפתח לגישה אחרת. מה לעשות מתוקה, כאשר גבר אינו מרגיש אהוב כמו שהוא, הוא חוזר, במודע או שלא במודע, על מה שאת הכי לא אוהבת. הוא ירגיש דחף פנימי לחזור על ההתנהגות עד שירגיש אהוב ומקובל. לכן האתגר שלך הוא גמישות, מחשבה וכבוד.
 
תמשיכי להראות לו שאת אסתר המלכה והוא המלך שלך, ואז תראי שהוא יסכים לא רק להחליף את המטבח, אלא גם לשנות את כל הריצוף!
 
הנה לכן עצות להפחתת המתח. התחילי מעכשיו ואל תחכי לרגע האחרון.
 
1.כתבי את כל הספקות שלך והמשפטים המלחיצים אודות חג הפסח.
 
2. הכיני רשימה של משימות שאת רוצה לעשות לפני פסח וסדרי לפי סדר חשיבות. 
 
3. חלקי את הרשימה לדברים שההלכה מחייבת אותך לעשות, לעומת דברים שאת רוצה לעשות בלי קשר להלכה ולחמץ דווקא (כמו לצבוע חדר וכדומה). 
 
4. למי שלוקחת עזרה, רשמי ליד כל משימה איזו רק את יכולה לעשות (כמו מיון בגדים) ואיזו אדם אחר יכול לעשות בשליחותך.
 
5. כתבי בראש הרשימה: "אלו הן עבודות שיש בכוחי לעשות מתוך חיבור אל השם עם שמחה ורוגע".
 
6. במקום למחוק מהרשימה משימות שעשית, סמני "וי" או פרצוף מחייך כדי לזכור, לשמוח ולהסתכל גם על מה שכן הספקת לעשות!
 
הערת שוליים – כשיש ילדים גדולים, במקום להטיל עליהם משימות כדאי לעשות ישיבת צוות של כל המשפחה. כאשר את מציגה בפניהם את הרשימה ושואלת מי מוכן לעשות מה, תוכלי להיות יותר ממוקדת במה את רוצה בדיוק עזרה. כך נשיג שיתוף פעולה גדול יותר. והכי חשוב, לפסח נגיע מאוחדים ושמחים.
 
בהצלחה!

כתבו לנו מה דעתכם!

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה