כל התגובות למאמר (10)

הוספת תגובה
1. נופר

כ"ז אב התשע"ב

8/15/2012

כותבת המאמר איננה מתגאה, נהפוך הוא. כבר נאמר שניסיון הוא מורה טוב במיוחד, וממנו אפשר ללמוד רבות ולהפיק את המיטב. ראשית, ארצה לומר שאין אתה מחויב לגלוש באתר ולהחכים מדבריהם של האנשים המדהימים הללו שמוסרים נפשם וחולקים עם הקוראים את עולמם העשיר, וכמובן, שההפסד כולו שלך. אולם אם אתה בוחר לבקרם, דע לך שלענ"ד נראה לי שהביקורת שלך לא נובעת ממקום נקי של ביקורת בונה, אלא דווקא של יוהרה, ראה את הכתבה שלעיל. לסיכום, אני מציעה לך לערוך בדק בית פנימי עם ריבונו של עולם ואז תראה שהעולם יפה יותר, מבטיחה!

2. נופר

כ"ז אב התשע"ב

8/15/2012

אליאור היקר כותבת המאמר איננה מתגאה, נהפוך הוא. כבר נאמר שניסיון הוא מורה טוב במיוחד, וממנו אפשר ללמוד רבות ולהפיק את המיטב. ראשית, ארצה לומר שאין אתה מחויב לגלוש באתר ולהחכים מדבריהם של האנשים המדהימים הללו שמוסרים נפשם וחולקים עם הקוראים את עולמם העשיר, וכמובן, שההפסד כולו שלך. אולם אם אתה בוחר לבקרם, דע לך שלענ"ד נראה לי שהביקורת שלך לא נובעת ממקום נקי של ביקורת בונה, אלא דווקא של יוהרה, ראה את הכתבה שלעיל. לסיכום, אני מציעה לך לערוך בדק בית פנימי עם ריבונו של עולם ואז תראה שהעולם יפה יותר, מבטיחה!

3. נופר

כ"ז אב התשע"ב

8/15/2012

ליחיעם בס"ד מפרשי התורה, שהזכרת אותם בתגובתך, הינם קדושי עליון, שלא הסיקו דברים בעלמא, אלא שאבו את מקור ידיעותיהם ופרשנותם ממוחם הקדוש והעליון המקושר לעילת כל העילות, ובעל החוכמות כולם- הקב"ה. כמו כן, אם היית בודק את העניין ביתר עמקות היית יודע שלתורה ישנם סוגי "קריאה" שונים, ובשמם הראוי: פרד"ס- פשט, רמז, דרש וסוד, ומכאן, שבקריאה "הפשט" אפשר כביכול לראות את עשיו וישמעאל כנורמליים ונורמטיביים, אולם אם צוללים פנימה, אפשר לגלות, "בין השורות" שהם לא היו מלאכים, בלשון המעטה. מקווה שהועלתי:)

4. נופר

כ"ז אב התשע"ב

8/15/2012

בס"ד מפרשי התורה, שהזכרת אותם בתגובתך, הינם קדושי עליון, שלא הסיקו דברים בעלמא, אלא שאבו את מקור ידיעותיהם ופרשנותם ממוחם הקדוש והעליון המקושר לעילת כל העילות, ובעל החוכמות כולם- הקב"ה. כמו כן, אם היית בודק את העניין ביתר עמקות היית יודע שלתורה ישנם סוגי "קריאה" שונים, ובשמם הראוי: פרד"ס- פשט, רמז, דרש וסוד, ומכאן, שבקריאה "הפשט" אפשר כביכול לראות את עשיו וישמעאל כנורמליים ונורמטיביים, אולם אם צוללים פנימה, אפשר לגלות, "בין השורות" שהם לא היו מלאכים, בלשון המעטה. מקווה שהועלתי:)

5. יחיעם

כ"ז אב התשע"ב

8/15/2012

דמויותיהם של עשיו וישמעל בתורה בהמשך למאמרה של הגב' רבקה לוי בנושא עשיו והנרקיסיזם – דמויותיהם של ישמעל ועשיו מוזכרות בתורה ללא סופרלטיבים שליליים. מי שהוסיפו להם מאפייני אופי והתנהגות שליליים היו פרשני התורה לדורותיהם שהיה להם קשה להתמודד עם העוול שנעשה לשתי הדמויות האלה ע"י אבות האומה. האם אני צודק?

6. יחיעם

כ"ז אב התשע"ב

8/15/2012

בהמשך למאמרה של הגב' רבקה לוי בנושא עשיו והנרקיסיזם – דמויותיהם של ישמעל ועשיו מוזכרות בתורה ללא סופרלטיבים שליליים. מי שהוסיפו להם מאפייני אופי והתנהגות שליליים היו פרשני התורה לדורותיהם שהיה להם קשה להתמודד עם העוול שנעשה לשתי הדמויות האלה ע"י אבות האומה. האם אני צודק?

7. חוזר

כ"ו אב התשע"ב

8/14/2012

אליאור, זו הסיבה שאתה צריך אמונה שתבין ותאמין מבלי להטיף למישהו מה לכתוב, מתי, היכן ולמה. אם הייתה לך אמונה או מידת ענווה לא היית חושב שמישהו פונה לציבור מסוים ואומר שהוא טוב ואתם לא. תקרא שוב ותפנים, זה מסר לכולם. ו'אני אלוקים' זו הרגשה נפלאה שקשה מאוד להיפרד ממנה, נכון? קבעת שלקוראים אי אמונה? אוי כמה שאתה טועה.

8. חוזר

כ"ו אב התשע"ב

8/14/2012

מבלי להטיף למישהו מה לכתוב, מתי, היכן ולמה. אם הייתה לך אמונה או מידת ענווה לא היית חושב שמישהו פונה לציבור מסוים ואומר שהוא טוב ואתם לא. תקרא שוב ותפנים, זה מסר לכולם. ו'אני אלוקים' זו הרגשה נפלאה שקשה מאוד להיפרד ממנה, נכון? קבעת שלקוראים אי אמונה? אוי כמה שאתה טועה.

9. אליאור

כ"ה אב התשע"ב

8/13/2012

כמה גאוה והטפה נשפכים מבין השורות… חבל שאת מנסה ללמד אחרים מהכשלונות של אחרים ולהקיש מכאן כמה צריכים להצליח בעבודת ה' ובאנוכיות או מה שזה לא יהיה, אני מציע לך לרדת מהנושא של כתיבה לעת עתה , לקחת הפסקה עם עצמך ולבחון מה התפקיד שלך כאן, ולא רק לך אני אומר את זה, אלא גם לשאר הכותבי מאמרים שכותבים כאן, המאמרים שטופי גאוה והתנצחות של אנחנו הולכים עם האמונה ואתם צריכים ללמוד מאיתנו – זה הקו וההשראה של המאמרים כאן, דווקא מתוך התנצחות ואיצטלא של אמונה שלמה שלדעתכם לקוראים אין ואתם באים להאיר להם

10. אליאור

כ"ה אב התשע"ב

8/13/2012

גאוה כמה גאוה והטפה נשפכים מבין השורות… חבל שאת מנסה ללמד אחרים מהכשלונות של אחרים ולהקיש מכאן כמה צריכים להצליח בעבודת ה' ובאנוכיות או מה שזה לא יהיה, אני מציע לך לרדת מהנושא של כתיבה לעת עתה , לקחת הפסקה עם עצמך ולבחון מה התפקיד שלך כאן, ולא רק לך אני אומר את זה, אלא גם לשאר הכותבי מאמרים שכותבים כאן, המאמרים שטופי גאוה והתנצחות של אנחנו הולכים עם האמונה ואתם צריכים ללמוד מאיתנו – זה הקו וההשראה של המאמרים כאן, דווקא מתוך התנצחות ואיצטלא של אמונה שלמה שלדעתכם לקוראים אין ואתם באים להאיר להם

תודה על תגובתך!

התגובה תתפרסם לאחר אישור

הוספת תגובה